Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bellerophon1989

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Wat moet hij kunnen?
Ik ga daar voornamelijk op photoshoppen en wat in programmeren (websites/2D games).

Af en toe een potje Counter-Strike Source vind ik ook wel leuk, maar dat is geen noodzaak.

Budget: Zo goedkoop mogelijk.

Ik had zelf dit gevonden maar weet niet of het voldoende is en of er betere opties zijn.

nummer 1: http://www.alternate.nl/html/produc...85289/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Multimedia
nummer 2: http://www.alternate.nl/html/produc...84767/?tn=BUILDERS&l1=Notebooks&l2=Multimedia

Groeten,

Bellerophon

Laatst bewerkt:
Hallo,

Jij hebt zo'n 512MB aan videokaart geheugen nodig en misschien meer(mijn budget voor nieuwe laptop = 800 euro.)

Maar de beste is:

Die is goed maar ik kan niet zien hoeveel die qua video geheugen.

Dit is het geheugen: 512 MB staat op HP maar ik denk dat goed is.

Laatst bewerkt:
Jij hebt zo'n 512MB aan videokaart geheugen nodig en misschien meer(mijn budget voor nieuwe laptop = 800 euro.)

*Kuch*

512MB VRAM trek je zeker op een laptop bijna nooit vol. Dit komt alleen voor met extreem hoge resoluties of andere zware spellen met zeer veel geavanceerde textures. Dan nog maar de vraag of die spellen er sowieso wel op draaien.

Beide laptopjes zien er goed uit, kan prima met Photoshop, CS:S.

Ik bedoel DDR geheugen(speciaal voor videokaart wat hij kan uitbreiden tot 2303MB)

en kijk gerust nog even rond heb zelf een dell studio slim en een beter aperaat kan ik me niet wensen dus koop ook een dell.

groeten eduard

eduard, als je even zou kijken naar het budget van de TS en naar de specs van de laptop die hij zelf al toonde, zou je al moeten gezien hebben dat HP veel goedkoper is, en even goed.
(ik gebruik liever een HP dan een Dell laptop, Dell business desktops zijn dan wel weer beter ...)

en terug ontopic: die laptop ziet er zeer goed uit, CSS zou je er zeker op kunnen spelen, programmeren moet zeker ook gaan, photoshop zal je misschien niet de allernieuwste kunnen vloeiend draaien (ben ik niet zeker, de CPU is niet een van de beste ...)

Persoonlijke mening: kopen die handel als je echt zeker een laptop wilt, en geen desktop!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reacties. Dell heb ik het persoonlijk niet zo op, vooral omdat ze meestal nogal duur zijn in vergelijking met andere merken. Ik kan het mis hebben.

En als ik zou moeten kiezen welke van de twee (kleine verschilletjes) is het beste prijs/kwaliteit verhouding?

En mochten jullie er nog één zijn tegengekomen die rond die prijs ligt maar een stuk beter is prijs/kwaliteit verhouding laat het weten :D:rolleyes:

Groeten,

Bellerophon

photoshop zal je misschien niet de allernieuwste kunnen vloeiend draaien (ben ik niet zeker, de CPU is niet een van de beste ...)

Hier in huis CS4 op een al wat oudere Celeron M, werkt als een zonnetje. Gaat alleen iets minder snel dan een leuke dualcore.

Het blijkt dat beide producten niet meer leverbaar zijn :(. Was ik al bang voor.
Heeft iemand misschien toevallig ergens dezelfde prijs/kwaliteit verhouding laptops ergens gezien? Het liefst rond dezelfde prijs klasse.

Alvast bedankt,

Bellerophon

Ik heb 2 andere laptops gevonden, zijn wat duurder dan de oudere en boven mijn oorspronkelijke budget.

Check de eerste post voor de links.

Is het wat? Welke van de 2 is beter? Of zijn er misschien beter prijs/kwaliteit verhouding.

Alvast bedankt,

B

De MSI lijkt me wat overpriced, daarom de HP Compaq. Beide laptopjes kunnen jouw eisen prima hebben.

Bedankt daarvoor Jooordiii. Ik heb jouw topic ook even bekeken en las dat ik veel snelheid opoffer voor een betere grafische kaart.

Vandaar mijn volgende vraag.

Ik heb zelf even gekeken op de Dell site en zelf dit in elkaar lopen knutselen: http://configure2.euro.dell.com/del...s1&kc=NRS&l=nl&oc=N0056404&rbc=N0056404&s=dhs
Ik heb de dell van €479,- gekozen en opgewaardeerd naar €569,-

Is het verstandiger om €110,- meer te betalen voor de Dell ipv de HP te kopen?

Dell: €569,-
HP: €459,-

Een snellere laptop werkt wel fijner namelijk. Maar de vraag is dus of dat verschil het de prijs waard is.

Alvast bedankt,

B

De Dell is flink sneller dan de HP, en dat is die voor het prijsverschil zeker waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan