Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessante machine en qua prijs zit 'ie + / - op hetzelfde niveau als de andere genoemde machines.

Ik vind het trouwens leuk dat je deze machine linkt. Het biedt mij de kans 1 van de interessante puntjes van een BTO te belichten :

- de processor is van een voorlaatste generatie, maar veel belangrijker vind ik dat (bijv.) de opslag niet uit te breiden is. Bij de specs staat daar bijv. een X

Dat nu is precies één van de dingetjes waarin een BTO zich onderscheidt van vele andere. Als satshow bijv. € 79,-- euro meer zou neertellen voor de genoemde BTO, dan wordt er een 1000 giga interne hdd in geplaatst (7200 rpm) naast de reeds aanwezige SSD of, als hij daar nu even de eurootjes niet beschikbaar voor wil stellen, dan kan dat altijd later nog.

Laatst bewerkt:
Deze zien er inderdaad ook prima uit. Ik las bij de LENOVO dat het toetsenbord wat minder was.

Wat betreft de BTO, ik kan daar gewoon de 128 GB SSD aanhouden en een harde schijf van 1000 giga, dat maakt niet zoveel extra uit ipv een 256 GB SSD.
Wat betreft de Processor keuze, volstaat de standaard keuze die daar aangevinkt is of toch beter meer uitgeven zoals deze 15CL23: 15.6" mat HD-scherm met Intel Core i5-6300HQ quad-core? Zie daar ook de optie om IPS scherm erbij te nemen. Is dat de moeite waard om dat erbij te nemen?
Kan je met deze laptop buiten werken in de schaduw?

Kijk nog eens naar de pdf die ik een paar berichten geleden meepostte. Daar had ik de i5 6300HQ al in opgenomen :D
Met een mat scherm is het buiten goed werken.
Toevallig de afgelopen paar avonden buiten naar het voetballen gekeken op mijn BTO'tje en dat ging prima (óók de wedstrijden van 18.00 uur toen het buiten nog heel erg licht was)

Aanvulling : waarom niet voor die 'luizige' €49,-- extra de 256 SSD nemen ipv de 128? + voor de extra €79, de 1000 giga 7200 Rpm hdd?
(Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar voor slechts € 49,-- extra heb je een 256 SSD ipv de standaard 128 gig SSD)

Ik heb de offerte ontdaan van dingen die er niet in zitten als je 'm zou kopen.
Dit is wat dan in die pdf overblijft :

1 X 15CL23: 15.6" mat HD-scherm met Intel Core i5-6300HQ quad-core
1 X Betere koelpasta voor de processor en de videokaart
1 X 8GB DDR3L (1866MHz), BTO Selected RAM
1 X 256GB Team Group Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
1 X DVD+/-RW speler en brander 8x - 12mm
1 X Intel® Dual Band Wireless-AC 3165 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.2
1 X QWERTY-toetsenbord (US International) voor de CL23- of CL70-serie
1 X Proefversie van Windows 10 Home, 30 dagen bruikbaar
1 X 2 jaar carry-in garantie
1 X 13~15" BTO Basic draagtas inclusief bedrade muis en actiekit
1 X Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting Thuiskopie voor haar rekening.

Laatst bewerkt:
Heb het even aangepast met windows 10 pro erbij dan word hij 935 euro. Hoe heb je dat eigenlijk gedaan die offerte? Dan kan ik dat ook voor mezelf met de aanpassingen doen.

Klik op het oranje vak 'Bestellen' en op de pagina die dan verschijnt kun je een .pdf'je aanmaken / bewaren (lichtblauwe button)

Ik heb hetzelfde gedaan als jij (denk ik) en dan komt er dit uit:

BTO, N4ALL BV
Product omschrijving Prijs p. stuk Aantal Subtotaal
V•BOOK 15CL23 met SSD en HD- of Full HD IPS-scherm
1 X 15CL23: 15.6" mat HD-scherm met Intel Core i5-6300HQ quad-core
1 X Betere koelpasta voor de processor en de videokaart
1 X 8GB DDR3L (1866MHz), BTO Selected RAM
1 X Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
1 X 256GB Team Group Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
1 X 1000GB (1TB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
1 X DVD+/-RW speler en brander 8x - 12mm
1 X Intel® Dual Band Wireless-AC 3165 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.2
1 X QWERTY-toetsenbord (US International) voor de CL23- of CL70-serie
1 X Windows 10 Pro NL incl. USB-stick - actie
1 X 2 jaar carry-in garantie
1 X 13~15" BTO Basic draagtas inclusief bedrade muis en actiekit
1 X Bij levering binnen Nederland neemt BTO de heffing van Stichting de Thuiskopie voor haar
rekening.
€ 935,00 1 € 935,00
Subtotaal : € 772,73
BTW bedrag : € 162,27
Eindtotaal : € 935,00

Waarin dus de 256 gig SSD EN de 1 TB 7200 rpm extra hdd en Windows 10 pro.

Wat rood is zit er dus NIET in.

Enne, als de kwaliteit van de meegeleverde muis nog hetzelfde is als in 2013, dan kun je die gelijk in de prullenbak dumpen. Da's een muis die je bij 2 x 2 500 grams pakken koffie ook zou krijgen. Mocht je een BTO gaan kopen, wrijf dat er dan vooral even bij ze in. ;) :D -> goeie kwaliteit machines leveren, maar dan een bagger kadootje erbij weggeven.

Maarre, is dit voor een laptop voor 'alle dagen' niet wat aan de prijzige kant? Is een Lenovotje dan geen handiger keuze?

Laatst bewerkt:
Das veul geld voor een beetje van dit:
office, internet, netflix bekijken. Ik game er niet op hooguit wat kaartspelletjes.

Dat kan ik nog op mijn 12 inch Dell D430 uit 2009 die ik 2e hands voor 250 euro gekocht heb (nieuw >1200 euro..).....
Heb hem eind 2010 dus gekocht, een SSD inzet en ik gebruik hem nog dagelijks. Heb er 1x een nieuwe accu ingezet, maar net wat surfen ben je rond de 5 tienen klaar... Accu zit nu nog op ruim 3.5 uur....das meestal genoeg.

Geen snelheidsmonster, maar toch wat jij doet kan ik ook..... .

Je kunt een veel goedkoper type Lenovo of Dell overwegen (stevige machines) of een 2e hands, maar dan ben je van het aanbod afhankelijk.
Als er Win7 of 8.1 op zit kun je tot eind juli gratis upgraden naar Win10...

Laatst bewerkt:
Idd. dat vroeg ik mijzelf (en ook richting satshow) -laatste regel berichtje 25- ook al af, maar toch wil ik daar wel een nuance op aanbrengen:

Een beetje Office kán verraderlijk zijn voor een machine. Als je namelijk zo nu en dan eens een Powerpointje maakt en daar wat in selecteert / verschuift of whatever en / of in een Worddocument wat plaatjes opneemt en gaat scrollen of zelfs maar het docje wil openen, dan kan een iets te 'zwakke' laptop (lees : budget laptop) zélfs voor het 'simpele' Office-gebeuren een irritante vertrager zijn.

Klopt inderdaad daar kwam ik ook op uit. Ik moet zeggen het is wel aan de prijzige kant. Het voordeel is dat je kan kiezen wat je zelf wilt.

Als ik naar deze kijk die hier gelinkt is https://tweakers.net/pricewatch/519827/medion-akoya-p6659-(30020343)/specificaties/
Hier zit ook een extra harde schijf in en kost 799 euro. Zijn overigens maar weinig winkels die deze verkopen als ik het zo bekijk.

Das veul geld voor een beetje van dit:

Dat kan ik nog op mijn 12 inch Dell D430 uit 2009 die ik 2e hands voor 250 euro gekocht heb (nieuw >1200 euro..).....
Heb hem eind 2010 dus gekocht, een SSD inzet en ik gebruik hem nog dagelijks. Heb er 1x een nieuwe accu ingezet, maar net wat surfen ben je rond de 5 tienen klaar... Accu zit nu nog op ruim 3.5 uur....das meestal genoeg.

Geen snelheidsmonster, maar toch wat jij doet kan ik ook..... .

Je kunt een veel goedkoper type Lenovo of Dell overwegen (stevige machines) of een 2e hands, maar dan ben je van het aanbod afhankelijk.
Als er Win7 of 8.1 op zit kun je tot eind juli gratis upgraden naar Win10...

Vandaar dat ik ook eerst informatie in win om te kijken wat er allemaal op de markt is wat een goede kwaliteit heeft.

Laatst bewerkt:
Tja, da's een prijsverschil van zo'n slordige €135,--. Da's niet weinig.
De Medion blijft slechts op 2 puntjes achter op de samengestelde BTO en da's de processor (die nét even 'minder' is) én de normale hdd die 'slechts' 5300 rpm is. Daarentegen heeft de Medion wel weer een wat betere videokaart.

Verder ontlopen ze elkaar niet zo gek veel.

Rest mij jou wijsheid in de te nemen beslissing toe te wensen............. :thumb:

Laatst bewerkt:
Als je dan toch op die prijs wilt blijven hangen.... .zou ik eerder een Dell dan een Medion nemen
https://tweakers.net/pricewatch/488067/dell-latitude-e5570-8dd0j/specificaties/

Kijk dat voorbeeld van mij is maar een illustratie. Snelheid is een beleving....
Die van mij is uit 2009, maar ik kan me voorstellen dat een laptop uit 2013-14 nog prima is. Heb zelf op het werk een Dell uit 2012, werkt nog uitstekend, wordt binnenkort alleen maar vervangen omdat het lease contract voorbij is.... Hij is zo goedkoop na de lease dat we hem op de afdeling erbij houden...
Zit al een prima i5 in en een 250 GB SSD, dus als je zo een 2e hands vindt... ben je heel veel goedkoper uit...zonder de irritatie van een traag systeem...

Kijk hier maar eens rond:
https://www.laptops4all.nl/gebruikte-laptops/gebruikte-dell-laptop.html
zoals deze daar een flink ding.... voor een fractie vd nieuw prijs... https://www.laptops4all.nl/dell-latitude-e6520-nvidia.html

Reviews over dat bedrijf:
https://www.feedbackcompany.com/NL-NL/reviews/Laptops4all.nl.html

Laatst bewerkt:
Naar mijn mening ga je van de Asus die je in bericht 30 linkt niet gelukkig worden. De hdd is relatief verouderd / traag, puntje 2 is dat er geen full hd scherm inzit, maar het belangrijkste is wellicht (gelet op wat je een paar berichten eerder schreef) dat je er buiten lastig op zal kunnen werken -> glanzend scherm.

Zie dat er de mogelijkheid is bij de Dell laptop ook de mogelijkheid is er een SSD schijf in te zetten ipv de standaard schijf, heb de keuze uit samsunf of kingston, welke is de beste van die 2?.
Moet zeggen dat het een mooie laptop is. Alleen moet ik dan mijn gedachte op zij zetten van gebruikte artikelen.

Is dit scherm buiten te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop alsof er verschillende soorten van dit soort 'Matrix' schermen zijn. Uit de advertentie is niet op te maken welke het betreft.

Ik zat en zit redelijk 'in' het topic en realiseerde mij zojuist dat ik toch een nuance moet plaatsen bij mijn opmerkingen over traagheid etc. etc.
Ik houd niet van wachten : zelfs niet 1 seconde als ik een Office document of webpagina wil openen. Ik wil klikken en het moet op mijn scherm staan.
Ik kom nog uit het tijdperk van DOS en later Windows '95 en vind dat ik door de jaren heen meer dan genoeg heb 'gewacht' bij het aanzetten van de machine; het openen van een document of een foto etc. etc......... MAAR, da's mijn mening. Misschien dat er heel veel mensen zijn die het niet erg vinden wanneer zij bij het browsen even moeten wachten totdat de pagina volledig op het scherm staat, of na het aanklikken van een foto of een Worddocument enkele seconden moeten wachten.

Al mijn adviezen zijn dus het gevolg van mijn mening dat ik vind sinds Windows '95 meer dan genoeg te hebben gewacht. ;)

Laatst bewerkt:
Zie dat er de mogelijkheid is bij de Dell laptop ook de mogelijkheid is er een SSD schijf in te zetten ipv de standaard schijf, heb de keuze uit samsunf of kingston, welke is de beste van die 2?.
Moet zeggen dat het een mooie laptop is. Alleen moet ik dan mijn gedachte op zij zetten van gebruikte artikelen.

Is dit scherm buiten te gebruiken?
Mat scherm zo te zien... dus buiten bruikbaar.
Review:
http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Latitude-E6520-i7-FHD-Notebook.53094.0.html
http://notebooks.com/2011/07/06/dell-latitude-e6520-review/

Mail ze anders nog met jouw vragen.
Kijk de garantie goed na of die je bevalt.

Ik heb hier een aantal gekocht, ze hebben er nu minder, kijk anders zelf:
https://www.laptopcentrale.nl/gebruikte-laptops/
Ze hebben goede reviews op Tweakers.

Laatst bewerkt:
satshow : de gelinkte Dell is op veel punten een fraaie machine. Op enkele puntjes haalt hij het natuurlijk niet bij een (moderne) nieuwe van rond de € 800,--, maar op 1 punt scoort hij echter ver 'onder nul' : de videochip en videokaart. Houd daar verrekte goed rekening mee wanneer je zou besluiten deze te nemen.
'Zakelijke' machines zijn dan ook niet in de markt gezet voor multi media beleving.................

Laatst bewerkt:
Dank je wel allemaal zover voor de antwoorden, ga er eens op mijn gemak over nadenken en vragen stellen bij de bedrijven zelf als ik nog wat meer wil weten.

Ik ben aan het kijken bij de mediamarkt, las dat daar de Cashbackdagen zijn komende week. Ik ben daar eens gaan zoeken met een SSD en HD erin. Is dit een goede keuze?

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-pavilion-15-au025nd-1455711.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_hp-pavilion-15-au030nd-1455712.html
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-ideapad-700-15isk-80ru008rmh-1452458.html

Deze zonder extra HD
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-ideapad-500-15isk-80nt00v3mh-1429191.html

Laatst bewerkt:
Nu raak ik ietwat verward?

Met de 3e machine 'schiet' je door het € 1000-,-- plafond.
De eerste valt wat mij betreft sowieso af (HP is niet 'mijn ding')
En met nummer 2 en 4 in een lijstje samen met de BTO doe je m.i. er beter aan om in deze prijsklasse (want ze ontlopen elkaar qua prijs niet zo gek veel) de BTO te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan