Nieuwe LCD --> geen filmpjes meer kunnen zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hektor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2005
Ben erg blij met mijn nieuwe ACER AL1951 maar filmpjes (via windows media player of winamp) afspelen doet ie niet (vroeger was dit geen probleem met mijn oude 17 inch beeldscherm). Moet ik ergens drivers downloaden? Op de site van Acer is er niks over te vinden namelijk

Nee, 't is gewoon een plug&play monitor, hij zou het dus gewoon moeten doen! Wat gebeurt er als je een spelletje opstart?
En wat geeft hij aan als je een filmpje opstart? 't Scherm blijft gewoon zwart?

Het scherm blijft gewoon zwart maar geluid hoor ik wel. Flight simulator doet het prima. Java toepassingen ook. Wat voor spelletjes zou ik kunnen proberen?

Is dit bij alle filmpjes zo? Nee, als hij flight simulator goed doet hoef je niet meer spellen te testen! Heb je iets gedaan waardoor hij 't niet meer zou kunnen gaan doen? Iets geïnstaleerd ofso? En de intro-filmpjes bij flight-simulator? Als je online een video bekijkt, op nos.nl e.d.?

Ja het is bij alle filmjes zo. De video op de site van de nos kan ik gewoon bekijken. Ik heb tegelijkertijd met de aanschaf van mij monitor een tv-kaart gekocht. Deze deed het echter prima op mijn oude monitor. Als ik de computer aanzet zie ik een grijs venstertje waarin staat: no input signal (tijdens het intro scherm van xp) Alvast bedankt voor je hulp zover!

Het niet zien van filmpjes heeft niets met de monitor te maken, eenvoudig weg omdat het beeldsignaal wat uit de computer komt voor zowel 'normaal' beeld als voor filmpjes hetzelfde is, dus als jij onder 'normale' omstadigheden beeld hebt zou je dat bij filmpjes ook moeten hebben, tenzij het beeldsignaal van filmpjes naar een andere uitgang van je kaart (of naar tv kaart) gestuurd wordt, dan zal je inderdaad niets zien.
Het zal dus eerder bij instellingen gezocht moeten worden dan in de hardware. Probeer eens de tv kaart uit de pc te halen (en ook de drivers ervan te verwijderen) en kijk eens wat er dan gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan