Nieuwe legale Windows 7 over illegale Windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

branden68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Berichten
3
Ik heb al ongeveer een jaar geleden een tweedehands laptop gekocht en daar zit een illegale versie van Windows 7 op.
Omdat ik hier nooit problemen mee had, heb ik daar nooit iets mee gedaan.

Onlangs ben ik met een cursus Medewerker Loonadministratie begonnen via een thuisopleidingenorganisatie (zal naam niet noemen).
Hierbij zit het boekhoudpakket Accountview wat ik moet leren kennen en mee moet leren werken.

Nu blijkt tijdens de cursus dat ik toch een legale versie van Windows 7 moet gaan installeren, omdat Accountview niet correct werkt met de illegale versie.

Kan iemand mij stap voor stap (veel it-kennis heb ik niet :confused:) uitleggen hoe ik dit moet aanpakken? :shocked:

Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn! :thumb:

Alvast bedankt voor uw hulp!!! :d
 
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. je installeert de nieuwe W7 naast de oude en houdt je bestanden
2. je installeert de nieuwe eroverheen en verwijdert daardoor al je oude bestanden verwijdert. Die moet je dan back-uppen en dan moet je alle programma's ook opnieuw installeren.
 
Reactie op 2 opties mbt Windows 7 legaal maken

Ik had al zo een vermoeden dat dit de opties zouden zijn. :)

Bedankt voor uw antwoord!

Is op internet (of misschien wel op dit forum) een stappenplan hoe ik dit moet aanpakken?

Moet ik eerst Windows 7 (de illegale) verwijderen en dan 'gewoon' de legale installeren en hoe doe ik dat?

Heeft iemand voor mij een stappenplan of links hoe dat precies moet?

Alvast bedankt! :thumb:
 
Antwoorden op je laatste vragen heb je al gekregen in de reactie van AndreazZz.
Lijkt mij duideliijk.

Tardis

.
 
Nou, je moet opstarten van de windows cd (ik weet niet of je weet hoe dat moet?) en dan moet je windows installeren. Er verschijnt vanzelf te optie om de hdd te formatteren. WEL EERST BACKUPPEN!!
 
Hoe oude Windows 7 verwijderen

Beste Mik,

Bedankt voor de link! Dat is perfect! :thumb:

Heb je ook nog een link voor me over hoe de oude Windows 7 (eerst) te verwijderen?

Alvast bedankt!
 
Dat gaat tijdens de installatie vanzelf, als je de schijf formatteerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan