nieuwe link maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Ik ben in het bezit van het programma FrontPage Express om een Web-pagina te maken maar stuit op een probleem. Om een nieuwe link te maken heb ik eerst de tekst getypt waar de link naar toe moet gaan en daarna ben ik naar de standaardwerkbalk gegaan om daar op de knop "Hyperlink maken of bewerken" te klikken en hier loopt het vast ! Ik krijg daarna mijn muis nog wel in beweging maar kan nergens meer op klikken want er komt dan geen reaktie meer. Alleen ctrl-alt-del helpt dan nog om verder te komen. Weet iemand het probleem ? Op mijn pc heb ik windows ME.

Anton.

Ik snap dit gedeelte niet helemaal; "Om een nieuwe link te maken heb ik eerst de tekst getypt waar de link naar toe moet gaan"
Bedoel je daar niet mee dat je een stuk tekst hebt gemaakt waar je een hyperlink van wilt maken, want dan kan je het beter op een andere manier doen;
Selecteer de betreffende tekst, klik erop met rechts en kies voor hyperlink en verwijs in het scherm wat nu verschijnt, naar de pagina waar je naar toe wilt linken.

Dag Dimage,

Dat lukt niet ! Ik wil inderdaad een nieuwe link maken in mijn persoonlijke webpagina om er voor te zorgen dat mijn bezoekers kunnen doorlinken naar een andere site. Als ik dat doe zoals jij zegt (selecteren>rechts klikken) dan zie ik die "hyperlink" niet staan en kan alleen maar op de knop (in de standaardwerkbalk) "hyperlink maken of bewerken" klikken maar dan loopt de pc vast. Misschien ligt dit aan mijn pc ?

Anton.

Dit heeft volgens mij weinig met websites te maken opzich. Maar vermeld even de gegevens van je systeem.

Anton, je moet iets ruimer markeren zodat je er ook wat wit bij hebt anders krijg je alleen maar spellingssuggesties.
Met een paar keer klikken op verschillende gedeeltes binnen het gemarkeerde komt er vanzelf een keer de keuze van hyperlink tevoorschijn.

In Frontpage Expresse is dit de manier welke normaal gesproken toch wel zou moeten werken:

Drie type linken: -1-naar onze eigen pagina's, -2- naar andere sites, -3- naar emailadressen.

Link maken: markeer de tekst, klik op blauwe Link_icoon.
Nu krijg je een menu.
Kies WWW en dan overige of file als je een link naar een eigen pagina wil maken.
Kies http: voor een link naar een andere site, en mailto: voor een email link.
Vul de juiste adressen in en kies OK.

:cool:

link maken

hier een paar reakties op de antwoorden die ik van jullie heb ontvangen, waarvoor mijn dank.

Voor Blaataap,

Klopt volgens mij want ik ben het gaan proberen op mijn laptop en daar werkt dat wel, alleen begrijp ik niet waarom hij niet werkt op mijn desktop, Ik zal je even mijn gegevens geven van deze desktop: hp pavillion met windows ME, intel pentium III 1GHz, 128 mb intern geheugenen 20 GB op de harde schijf en ik heb een partitie gemaakt op deze schijf. Ik gebruik dus FrontPageExpress. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Voor Peter Vazet,

Ook dat klopt maar als ik op dat punt ben aangekomen loopt mijn pc vast.

Voor Dimage,

Hallo Dimage, met markeren bedoel je selecteren neem ik aan maar wat ik ook doe ik krijg dat venstertje niet te zien. Sorry.

Anton.

Re: link maken

Met HTML kan het natuurlijk ook:

Code:
<a href="http://www.helpmij.nl">Dit is een link naar Helpmij.nl</a>
.

Dit kun je gewoon op de juiste plaats in je document zetten al blijft het behelpen natuurlijk omdat je WYSIWYG-editors gewent bent. Maar het zou natuurlijk erg handig zijn om HTML te leren als je het aan mij vraagt.

windows me staat niet bekend als het meest stabiele OS; ik denk dat je daar je probleem moet zoeken.

Wat je zou kunnen doen is FPE even opnieuw installeren. Evt fouten worden dan hersteld.

t.

Dag Teacher,

Maar eigenlijk is dit berichtje voor iedereen bestemd want het probleem is opgelost. Het antwoord kwam van "teacher" en was eigenlijk heel simpel, gewoon FPE opnieuw insalleren en hij werkt. Is windows ME echt zo onstabiel en kan dat dan ook met andere programma´s gebeuren ?

Simpel maar wel treffend, je moet het maar weten.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Anton.

Geplaatst door anstof
Is windows ME echt zo onstabiel en kan dat dan ook met andere programma´s gebeuren ?

2 keer ja (helaas).

Je bent bijna beter af met w98se.

t.

Dag Teacher,

Sorry, maar ik heb iets te snel geroepen denk ik. Vanmorgen heb ik FPE opnieuw geïnstalleerd en toen werkte alles naar behoren en heb toen na een tijdje mijn pc op de slaapstand gezet omdat ik weg moest en toen ik terug kwam ben ik weer verder gegaan met FPE maar een link maken ging dus niet meer. Weer een keer opnieuw installeren maar en nog eens proberen maar helaas ik kan nu nog steeds geen link maken. Misschien dat jij hier iets vanaf weet, anders weet ik in ieder geval dat het aan het besturingssysteem ligt maar zou niet weten waar ik moet gaan zoeken.

Anton.

Tja, WinME is één en al probleem. Je kunt toch beter Win2k hebben in plaats van Windows 98 Second Edition omdat Win2k een stuk recenter is, maar goed, dat is jouw keuze.

hyperlink in FPE

Ik heb al veel antwoorden gehad maar de juiste oplossing heb ik nog niet gekregen en het probleem is er nog steeds, kan iemand mij nog helpen ?

Anton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan