Nieuwe Linksys Router - wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel120981

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht. Deze heb ik geinstalleerd op mn pc en die doet het dan ook gewoon, maar probeer zojuist mn laptop aan te sluiten, maar helaas.
Krijg wel volle verbinding, maar wanneer ik naar een internetpagina ga zegt hij dat ik offline werk....ik snap er niets van.
Wanneer ik offline uitzet wil hij verbinding maken met een inbelverbinding....maar ik heb internet van UPC dus geen inbelverbinding.
Kan iemand me uitleggen hoe ik mn laptop ook aan de praat krijg?
Graag echt in Jip en Janneke taal want ik ben echt een grote leek op computer gebied.

Alvast enorm bedankt.

Gr Marcel

Als je IE gebruikt: ga naar Extra>Internetopties, tabblad Verbindingen en kijk of daar een inbelverbinding genoemd wordt. Zo ja, verwijder deze. Verder moet het bolletje staan bij Nooit een verbinding kiezen. Hoe het bij andere browser staat, weet ik niet, maar daar zul je een soortgelijk tabblad hebben.

Dat heb ik nu gedaan heb de inbelverbinding weggehaald en nooit een verbinging kiezen gekozen maar het probleem blijft bestaan.....terwijl ik echt uitstekende verbinding draadloos heb.. snap er werkelijk niets van. Hij blijft vragen "verbinding maken" of "offline werken"
Overigens werk ik met Vista Home geloof ik

Hoi,

Zet álles uit: pc, laptop, router én ook de modem van UPC.
Wacht tien minuten ..............
Zet nu éérst de modem van UPC aan en wacht even tot deze volledig online is.
Hierna de router en weer even geduld .....
Probeer nu de laptop uit ....
En hierna de pc.

En nu?

helaas geen succes.....nog andere mogelijkheden om het aan de praat te krijgen?
thnx a lot

Wat als je gaat naar Start> Configuratiescherm>Netwerkcentrum>Adapterinstellingen wijzigen. Staat die inbelverbinding daar nog bij? Kun je daar verbinding maken met het juiste netwerk?

Lukt het je wel om met je laptop bekabeld aangesloten op de router op het internet te komen?

Er staat helaas geen adapterinstellingen bij mijn netwerkcentrum.....maar ik heb de overige opties bekeken en daar kan ik wel de goede router selecteren. Daar is hij ook al mee verbonden.

Met de kabel internetten, krijg ik ook niet voor elkaar :-(

Nu geeft hij aan dat hij de pagina niet kan weergeven en krijg ik een button over het verbindingsprobleem, daar komt iets over HTTP naar voren maar dat snap ik echt niet. Er is geen probleem met de verbinding met de router zegt hij
please help me :-)

Weet er iemand toevallig een serieuze en goede beun in de regio eindhoven die eventueel mijn probleem kan oplossen.
Een prof. kost namelijk minimaal 45 EUR per uur, helaas heb ik zoveel niet.

Weet er iemand toevallig een serieuze en goede beun in de regio eindhoven die eventueel mijn probleem kan oplossen.
Een prof. kost namelijk minimaal 45 EUR per uur, helaas heb ik zoveel niet.

Hoi,

Dat moet toch op te lossen zijn .... zeker als je een bekabelde verbinding hebt.
Twee vragen:
- welk type Linksys is het
- heb je bij de installatie soms de cd met de wizard van linksys gebruikt.
- welke windowsversie op je pc, en welke op je laptop.

Laatst bewerkt:
hoi Tée,

Tja ik ben echt zo niet handig met computers dat ik soms twijfel of ik niet het probleem ben haha
Het gaat er wel om dat ik een draadloze verbinding krijg, want internet doet het met de kabel in mn pc wel gewoon (laptop niet)
Ik denk zelf dat het probleem bij een instelling van de laptop zit, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ik heb de Linksys router WRT120N Wireless-N Home. Klopt inderdaad dat ik de CD van de router heb gebruikt bij de installatie.
En heb het eerst op mn laptop geprobeerd, daar liep die op vast en kreeg ik steeds een runtime error. Dus heb ik de router uiteindelijk geinstalleerd op mn vaste pc, met de cd.

Windows versie...pff daar vraag je me wat, volgens mij heb ik Windows 2000 ofzo op mn pc en Windows Vista Home op mn laptop. De eerste weet ik niet zeker aangezien ik niet weet hoe ik dat kan zien, maar het is in elk geval een oude versie. Zo'n 6 jaar.

Hoop dat je me kunt helpen aan de hand van deze info.

Super bedankt

Gr Marcel

Ok, dus wél bekabeld, maar niet draadloos.

Ga op de laptop naar apparaatbeheer (configuratiescherm) en verwijder de draadloze netwerkkaart (rechtsklikken daarop en 'Installatie ongedaan maken' kiezen).
Nadat je de laptop opnieuw hebt opgestart, vindt hij de draadloze netwerkkaart opnieuw en laadt het stuurprogramma.
Wat er ook gebeurt, is dat hij de netwerkinstellingen terugzet naar de 'standaard'.

Of dit helpt weet ik niet, maar je bent in elk geval van evt. onjuiste netwerk-instellingen op je laptop af.

Laatst bewerkt:
Hoi Tée,

Ik heb geprobeerd wat je zei maar ik kom er niet uit.
Ik kan bij apparaatbeheer geen draadloze netwerkkaart vinden....tenminste ik weet niet waar ik die moet zoeken.
Er staat veel termen in het lijstje maar geen Draadloze Netwerkkaart

Vind wel bijvoorbeeld Broadcom 802.11g-netwerkadapter en Intel(R) 82562GT 10/100 Network Connection.

Sorry dat ik zo'n leek ben.

Hoi,

Ja, die broadcom moet je hebben.
Klik daarop met de rechtermuisknop.
En in het menu op 'Installatie ongedaan maken'
Schrik niet, want er is niets aan de hand.
Start nu je laptop opnieuw op.

De netwerkkaart wordt door Vista opnieuw gevonden en het stuurprogramma weer geladen.
Bij de draadloze netwerkverbindingen zal de naam van je router er ook bij staan en moet je de toegangscode (WPA-sleutel) weer invoeren.

dat heb ik nu gedaan, maar nog steeds zegt hij als ik internet opstart dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Kan de button: verbindingsprobleem vaststellen aanklikken.

Wat ik ook vreemd vind is dat mijn router de naam Marcel heeft maar wanneer ik daar verbinding mee maak dan komt er te staat verbonden met PC_van_Marcel_Network. Mijn laptop heet PC_van_Marcel.....erg vind nietwaar?

Wat kan ik nog meer proberen?

Dank je heel erg

Hoi,

Er is nog één optie die ik zie, het resetten van je router.
Werkt dat ook niet, dan denk ik dat er toch iemand met meer verstand van zaken moet komen kijken.

Je zou dus je router eens moeten resetten naar de fabrieksinstellingen.
Vervolgens controleren of je zowel bekabeld als draadloos verbinding kunt krijgen met de router.
En tenslotte handmatig je beveiliging voor draadloos weer regelen op de router.
Eerlijk gezegd: ik heb het niet zo op die wizard, omdat je later toch weer moet achterhalen wat de instellingen ook alweer waren ......

Wel nog een vraag: heb je je pc eerst bekabeld direct aan de router verbonden gehad, voordat je de router ertussen plaatste?

En nog een:
Kijk goed naar de manier waarop je de kabels op de router hebt zitten:
Er is maar één aansluiting voor de verbinding tussen je router en het modem van UPC en er zijn vier aansluitingen voor verbinding met een computer. Je ziet het verschil direct.
Dus die aparte aansluiting gebruik je voor de kabel tussen modem en router, en één van de vier andere voor de kabel tussen je router en de pc.

En als derde: heb je ook geen verbinding met internet als je de computer uit zet .....?

helaas ik heb dit afgelopen weekend gedaan, maar helaas het is niet gelukt.
Wat een drama toch eigenlijk he die computer-dingen......zeker omdat ik er niets vanaf weet.
Super bedankt voor je hulp in elk geval.

PC heeft eerst inderdaad bekabeld aan router gezeten.
Kabels zitten er precies zo in als wordt aangegeven in de handleiding.

Iemand een ander idee nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan