Nieuwe M.B ingezet.Kan geen bestuuringsysteem laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Ik heb een nieuwe MB ingezet ( Foxconn Pentium 4 1600 mhz ) geen topper maar aangezien dat ik nog 512 mb sdraam pc 133 modulen + harde schijf + cd/dvd rom + grafische kaart in mijn bezit was dacht ik een leuke PC te bouwen voor mijn buurman. Nou alles is goed verlopen maar ik ben gestrand op het volgende: als je de XP cd inzet om het besturingsysteem te configureren dan krijg ik de volgende melding: BOOT FROM ATAPI CD-ROM…. Verder is er geen actie mogelijk.
Daarna heb ik geprobeerd met een ander Cd-rom resp. ander harddisk/grafisch kaart /XP/Vista/Windows 7/ geen succes blijft melden: boot from atapi cd-rom. Weet iemand meer hier ontremd?

Hoi,

Heb je in de bios aangegeven dat hij van de cd-rom speler moet opstarten?

Modag

Zo te zien wil hij wel van CD ROM opstarten maar lukt dit dus niet.
Ik vraag mij dus af of de CD niet beschadigd is en daarom niet boot. Ben je in de mogelijkheid een ander medium te proberen?

Zo te zien wil hij wel van CD ROM opstarten maar lukt dit dus niet.
Ik vraag mij dus af of de CD niet beschadigd is en daarom niet boot. Ben je in de mogelijkheid een ander medium te proberen?
Ik heb geprobeerd met XP en twee CD rom en nog met Vista en Windows 7 via de DVD brander, maar je krijgt alnog dezelfde melding alleen anders geformuleerd, bij Vista en Windows 7 :

Windows has encountered a probleem with a device connecter to your PC. This error kan be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use or by fanety hardware such as a hard drive CD rom drive that is failing. Mke sure any removable storage is properly connected and then restart your PC.
If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

Aan de harde schijf kan het niet liggen, ik heb er 3 van geprobeerd net zo min aan de CD/DVD rom , ( ook 3 X test ). Heb ik ook 2X een ander grafische kaart ingezet.

Ziet BIOS de harde schijf wel?
(zoniet: flatcable wisselen, andere molex poweraansluiting voor de drive pakken)

Ik was met vakantie aldus.Probleem opgelost. Het oude moederbord was bevestigd met 8 schroeven, de nieuwe met 6.
Ik had eentje onbewust laten zitten waardoor kortsluiting werd gemaakt en de boel ontregeld. Een zo’misstap zal ik nooit meer vergeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan