Nieuwe macbook 73 graden celsius?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FastMallarm

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Hallo Helpmij forum,

Ik heb sinds gister een nieuwe macbook en ik vroeg me af of het normaal is om een CPU temperatuur te bereiken van 73 graden? Het lijkt me nogal aan de warme kant namelijk? Is er misschien iets mis met de laptop? Ik heb hem op een houten tafel staan dus hij zou goed moeten kunnen ventileren...

Met vriendeljke groet,

Daniel.

Nee, dat is totaal niet normaal xd het hoort zonder te gamen rond de 35graden te zijn xd

Ik was eventjes Minecraft aan het doen. Meteen daarna schoot de temperatuur omhoog. Er stond ook wat muziek aan.

EDIT: Ik heb hem net nadat hij 3 uur heeft uitgestaan weer opgestart. De CPU temperatuur is meteen 48 graden, dat geeft iStat aan. Dit vind ik wel heel raar, want normaal moet hij dus rond de 35 graden zitten?

Nu ben ik dus even 5 minuten minecraft aan het spelen en opeens piekt de temperatuur naar 91 graden? Doet iStat het wel goed? Hehe

Laatst bewerkt:
computer uit zetten en uit laten tot dat het probleem is opgelost
ik neem aan dat je nog garantie hebt op je macbook zal wel moeten

direct terug naar de winkel en aangeven dat de macbook een hitte probleem heeft 91C graden is niet normaal
ZORG er voor dat je foto's maakt en bewijs hebt dat de macbook te heet is!

en let op garantie tot de deur bestaat niet ook niet bij macbooks

Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Hij stond op 'betere prestaties' stand. Hierdoor is het logisch dat hij een hogere temperatuur krijgt. Als ik nu iets speel dan ligt hij rond de 71C en als ik niets doe rond de 60-65C. Is dit wel normaal? Of zou de temperatuur veel lager moeten zijn?

dat is niet logisch een laptop hoort totaal niet een tempratuur van 91C te halen zelfs niet als hij op betere prestaties staat
ik raad je echt aan om de macbook terug te sturen

een Processor heeft een max tempratuur van rond de 90 graden

normaal loopt een laptop op 65C onder load en 45C in idle je macbook is te heet!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan