• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuwe map aanmaken met een macro in Exel en naam toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flupke54321

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Beste,

Ik heb een klanten bestand waar elke klant een map heeft op mijn PC. Graag zou ik automatisch een nieuwe map willen toevoegen met de naam van de nieuwe klant.
bv.: map naam: 115 Jan Janssens. De naam van de klant is ingegeven in het Exel bestand en daar zou de macro de naam van de map dus ook moeten gaan halen.
Een bestaande map mag niet overschreven worden! Indien de map al bestaat graag een waarschuwing van " u probeert een bestaande map te overschrijven"
Als de map aangemaakt is zou het Exel bestand daarin moeten worden geplaatst.

Alvast bedankt voor de moeite,

Grts Flupke54321

Beste,

Ik heb een klanten bestand waar elke klant een map heeft op mijn PC. Graag zou ik automatisch een nieuwe map willen toevoegen met de naam van de nieuwe klant.
bv.: map naam: 115 Jan Janssens. De naam van de klant is ingegeven in het Exel bestand en daar zou de macro de naam van de map dus ook moeten gaan halen.
Een bestaande map mag niet overschreven worden!

Nog niet in orde:1. Als de map aangemaakt is zou het Exel bestand in de nieuwe map moeten worden geplaatst met dezelfde naam "115 Jan Jannsens"

Sub Test()
Dim fs As Object 'Eerst kijken of de schijf en map bestaat
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not fs.folderexists("\\DISKSTATION\Elcubi\1 KLANTEN ELCUBI\dit werkt\" & Range("A1")) Then
'Maak een map
MkDir "\\DISKSTATION\Elcubi\1 KLANTEN ELCUBI\dit werkt\" & Range("A1")
End If
End Sub

'Het pad eerst aanpassen "C:\Documents and Settings\MM\Mijn documenten"

Alvast bedankt voor de moeite,

Grts Flupke54321

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij SaveCopyAs.

Beste,

Ja inderdaad je hebt het weer juist. Werkt zoals hierboven beschreven.
Er is nu echter een nieuw probleem opgedoken.
Ik wil een kopie van het bestand opslaan in een andere map wat echter geen probleem vormt wat dat kan ik aanpassen.
Maar nu had ik graag dat de naam van de map uit een cel gehaald.
Zodat ik in die cel kan bepalen waar een map wordt opgeslaan en waar de exel in zal belanden.
Ik ben al de hele avond aan het proberen er een path aan toe te voegen maar het wil niet lukken.

Alvast bedankt mocht er iemand me nogmaals willen helpen.

Ps.: mvw64 bedankt voor je advies.

Code:
ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\" & Range("cel met pad") & "\" & ActiveWorkbook.Name

Beste,

Ik heb deze code nog niet kunnen testen, ik hoop dat deze in orde is.
Graag ook het zelfde voor de mkdir functie, zo kan ik deze map ook aanmaken waar ik wil.

Alvast bedankt

Die code heb je toch al, dus kan je deze makkelijk zelf aanpassen nietwaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan