Nieuwe map op "vreemde"schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik heb een uurtje geleden Office system 2007 van mijn C: schijf verwijderd en na verwijdering een andere versie geïnstalleerd. Allemaal prima verlopen, geen problemen.

Ik was overigens wel verbaasd dat mijn Outlook pst intact is gebleven na de verwijdering van de oude 2007 versie en de installatie van de nieuwe Office. Ik had verwacht dat met de dé-installatie ook de .pst bestanden zouden worden verwijderd uit local\microsoft\outlook, maar nee, de oorspronkelijke en oude .pst bestanden zijn blijven bestaan (wel makkelijk)

De vraag is echter de volgende:
op een complete lege schijf(partitie) in mijn pc trof ik zojuist de map IDE\COMMON7\IDE aan met daarin de bestanden zoals in de bijlage te zien. Nu kijk ik maar zelden naar de inhoud van een schijf waarvan ik wéét dat deze leeg is, dus ik vraag mij af of die IDE map door één of andere "probeeractie" op de die lege D schijf terecht is gekomen (gisteren, eergisteren, vorige week of whatever), dan wel dat Office 2007 vanavond die map heeft aangemaakt. In het geval van het laatste vraag ik mij af waarom Office dat heeft gedaan (alles op C: m.u.v. die ene map)

Ik heb er nog niet naar gegoogled, maybe herkent iemand die map en zijn inhoud?

Aanvullende info: Office 2007 helemaal standaard geïnstalleerd "alles uitvoeren vanaf deze computer". Ik heb zelfs geen paden of mappen opgegeven, alles standaard.

Ik kan natuurlijk die map verplaatsen en kijken wat er gebeurt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waar die map vandaan komt.

Bijlagen

• ide.jpg
    ide.jpg
    52,5 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
Je kunt toch even de eigenschappen van de map(pen) bekijken om te zien wanneer ze zijn aangemaakt (datum/tijd), maakt het zoeken naar de 'dader' een stuk makkelijker.

Lol : 30-08-2005 (toen had ik deze pc nog niet én Vista bestond nog niet)

Ik ben er inmiddels al achter dat het wat te maken heeft met de installatie van Office 2007. Nu alleen nog het waarom van het plaatsen door de installatie van Office2007 op een lege en niet ter zake dienende D: schijf.

Laatst bewerkt:
Heb jij die 2e CD ook geïnstalleerd? Ik heb 'm in de drive gehad en toen ik zag dat het een communications CD was (met allerlei opties voor een bedrijfsmatige omgeving) heb ik geannuleerd, m.a.w. de inhoud van de 2e schijf heb ik niet geïnstalleerd. Misschien dat het plaatsen van die CD tijdelijk een mappie heeft doen aanmaken op D: (Blijft alleen weer de vraag, "Waarom op een compleet lege D:" ?

En ja, ik heb zat ruimte op C: (180 giga.......)

Heb jij die 2e CD ook geïnstalleerd? Ik heb 'm in de drive gehad en toen ik zag dat het een communications CD was (met allerlei opties voor een bedrijfsmatige omgeving) heb ik geannuleerd, m.a.w. de inhoud van de 2e schijf heb ik niet geïnstalleerd. Misschien dat het plaatsen van die CD tijdelijk een mappie heeft doen aanmaken op D: (Blijft alleen weer de vraag, "Waarom op een compleet lege D:" ?

En ja, ik heb zat ruimte op C: (180 giga.......)

Die tweede cd heb ik inderdaad niet geinstalleerd of in mijn drive gehad.

Nog de edit van mijn vorige post gezien

Inmiddels de edit link gezien en gelezen. Leuk om te lezen dat ook anderen plotsklaps op een "vreemde" schijf die IDE map tegenkomen. Ik denk dat ik 'm maar eens tijdelijk elders ga parkeren en wanneer Office net zo goed draait als dat het nu draait, knikker ik 'm t.z.t. wel een keer naar de prullenbak.

Iedereen bedankt voor het meedenken en mocht er een user dit draadje lezen en toevallig weten wat exact de bedoeling is van het mappie, dan lees ik dat graag nog een keer.

Ik heb een identieke map gevonden in program files (Microsoft visual studio en een mapje Microsoft visual studio8) en voorlopig de D schijf maar even leeggemaakt, ik ga het beleven.

Wellicht heb jij ook zo'n map in C:\program files ?

Laatst bewerkt:
Oké bedankt voor het kijken!
Ik parkeer de map wel ergens en laat 'm een week of 4 staan. Werkt alles naar behoren, dan vind ik het allemaal héél gezegend. Zo niet, dan herinstalleren we wel weer.

Oké. (Ik heb de vraag voorlopig nog maar even op "niet opgelost" gezet.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan