Nieuwe map

Status
Niet open voor verdere reacties.

quantz

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Berichten
58
Goede middag,

Ik dacht dat ik na jaren wel alles wist maar dit is nieuw voor mij. Het volgende is het geval. Ik heb bij mijn afbeeldingen een verzameling mapjes met bloemen foto's erin. Eén mapje heet gewoon simpel Bloemen S. Dit mapje wil niet openen terwijl de rest gewoon te bekijken is. De computer loopt dan vast en de enige manier is dan het programma opnieuw te starten.
Ook als ik vanaf een harde schijf dit mapje kopieer naar mijn afbeeldingen en probeer te openen gebeurt het zelfde. De enige manier om dit alles te omzeilen is een nieuw mapje aan te maken in mijn afbeeldingen met een totaal andere naam. En daar in de inhoud van de harde schijf map te kopieëren. Wijzig ik echter de naam van dit mapje weer in Bloemen S gebeurt het zelfde (computer loopt weer vast).
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Er bestaat op mijn computer geen tweede mapje met de naam Bloemen S.

Vriendelijke groeten, Maarten
 
Helemaal duidelijk is het mij niet want je hebt dan zeker ergens anders ook nog deze bestanden.

Het kan zijn dat in Bloemen S een bestand staat dat niet leesbaar is in Vista, ik heb dat met .MP4 bestanden. De oplossing is nagaan welk bestand dit zou kunnen zijn en het verwijderen via de opdracht-prompt. Eventueel als de map zelf verkeerd werd aangemaakt dan kan je op de prompt die map verwijderen en natuurlijk kan je de bestanden ergens anders naartoe kopiëren.

Wellicht onnodig om te zeggen: je opent de opdrachtregel met de opdracht CMD bij Start > Uitvoeren, soms staat Uitvoeren nog bij Bureauaccessoires. Je sluit het opdrachtvenster met "exit" Opdrachten zijn ongeveer dezelfde als bij DOS. C: voor naar de C schijf te gaan, CD mapnaam voor niveau omhoog en cd.. voor niveau naar beneden, RD mapnaam voor wissen van map, DEL bestandsnaam het wissen van één bestand, Copy bronbestand pad\doelbestand voor kopiëren (eventueel *.* of jokertekens ?.? voor allemaal), del bestandsnaam voor wissen.

Met DIR zie je de bestandsnamen in de map en misschien valt je daarbij meteen wel een vreemde bestandsgrootte of een bestand met vreemde tekens of een onbekende naam op.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan dat makkelijker. Bovendien staat Uitvoeren niet altijd standaard aan in Windows:

Aanmelden als (een) Beheerder. Start, Alle programma's, Bureauaccessoires, Opdrachtregel.
Typ dan:
dir "C:\Documents and Settings\<je normale gebruikersnaam>\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Bloemen S\*.*" /a
Inclusief de aanhalingstekens.

Lukt dat niet: Ga naar Start, Deze computer, klik C:\, & dan Documents and Settings, jouw naam, etc. tot in de map waar Bloemen S staat.

Kijk nu eerst even of je er nu wel bij kan.

Zoniet: Ga naar Extra, Mapopties, tabblad Weergave, & vink in de lijst Eenvoudig delen van bestanden (aanbevolen) UIT. Toepassen, OK.

Selecteer de map Bloemen S, RechterMuisKlik, Eigenschappen, Beveiliging, Geavanceerd, tabblad Eigenaar. Selecteer daar in de lijst Administratoren aan, vink daaronder Machtigingen toepassen op onderliggende submappen AAN, Toepassen, OK, Toepassen, OK.

Als het goed is kan je er nu wel helemaal bij.

Zoniet: Dat word dan zoeken!.. ;)
 
Beide mogelijke oplossingen geprobeerd maar helaas geen succes. Ik heb wel enkele screenshots gemaakt van de inhoud van het bewuste mapje. Opdrachtprompt1.PNGOpdrachtprompt2.PNGOpdrachtprompt3.PNGOpdrachtprompt4.PNGOpdrachtprompt5.PNG Misschien wil dit helpen. Hoe nu verder?

Vriendelijke groeten, Maarten
 
Nee, niet echt, behalve het laatste screenshot! ;)

Dat verteld echter wel dat de inhoud van die map, bijna 2GB, consistent is met je hobby.

Inplaats van Screenshots, kan je dat ook zo doen:
Code:
dir "C:\Documents and Settings\<je normale gebruikersnaam>\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Bloemen S\*.*" /a > "Mijn documenten\mapx.txt"
Als je die regel kopieert kan je die bij de Opdrachtregel achter de prompt plakken door linksboven op het blauwe C:\ icoontje te klikken, kies Bewerken, Plakken, Enter.

In de Administratormap Mijn documenten kan je mapx.txt met Kladblok openen, plak dan hier de bovenste regels (al die bestandsnamen behalve de eerste & laatste drie moet ik niet hebben) & daarna de onderste regels. Kruis je naam even door waar dat voorkomt.

Iets anders: Selecteer die map Bloemen S, RMK, Eigenschappen, Geavanceerd & kijk even of Inhoud coderen om gegevens te beveiligen aangevinkt is.

Even stap voor stap, om alle verdachten uit te sluiten... ;)
 
Laatst bewerkt:
Goede nmiddag,

De simpele manier i.p.v. screenshots werkt niet om de één of andere reden. Maar goed, toen ik die screenshots vergeleek met een mapje dat wel werkt zag ik toch verschillen. Ik mis de begin tekst in het begin. Kijk en vergelijk. Opdrachtprompt6.PNGOpdrachtprompt1.PNG

Groeten, Maarten
 
Ja, sorry, XP/7-verschil:
Code:
dir "C:\Users\<je normale gebruikersnaam>\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Bloemen S\*.*" /a > "Mijn documenten\mapx.txt"
Dan moet die het wel doen. Het tekstbestand staat dan in C:\Users\Administrator\Mijn documenten.

Kijk eerst even of ze gecodeerd zijn, trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bovenstaande regel in opdrachtpromt geplakt, naam aangepast en op enter gedrukt maar helaas....................er gebeurde niks. Wat nu?
 
OK, dit is gewoon te moeilijk op deze manier.

Kijk & vertel eerst of die map wel of niet gecodeerd is.

Misschien dat je later die Opdrachtregel nog nodig hebt, dus ga even naar via Start naar die map Bloemen S of T. Klik in de adresbalk dan even achter de laatste letter van de mapnaam.
Moet er iets verschijnen als C:\Users\<naam>\Documents\....
 
Als ik de mapnaam intyp loopt de computer al vast en kan ik niet verder. Hoe zie ik dan of deze map gecodeerd is? En het tekst verschil waar ik het eerder over had, maakt dat nog uit?
 
Volgens mij zelfde probleem als dit hier.
Dat gaat over een zgn. gijzelvirus, die pakken doorgaans alles in alle Documentenmappen. Maar, ok, ik sluit het nog niet uit.

Maarten ga even naar Start, Help en ondersteuning. Typ onder Zoeken "Gegevens coderen en decoderen" (zonder aanhalingstekens) & neem de aanbevolen resultaten even door.

Wat je wel al is gelukt:

Eigenaar worden van de map Bloemen S
De inhoud weergeven onder de Opdrachtregel van de map Bloemen S

Doorgaans hebben gecodeerde mappen/bestanden een andere kleur, net als gecomprimeerde mappen/bestanden. Probleem is dat alleen degene die ze gecodeerd heeft of een Administrator die Eigenaar is geworden, ze weer kan decoderen.
"Selecteer die map Bloemen S, RMK, Eigenschappen, Geavanceerd & kijk even of Inhoud coderen om gegevens te beveiligen aangevinkt is."​

Probeer het. HijackThis log produceren kan altijd nog...
 
Wat is RMK? En waarom loopt mijn pc niet vast als ik die map een andere naam geef en dan open? Dan is de map toch niet gecodeerd als je de naam kan veranderen?

Groeten, Maarten
 
Eigenlijk ben ik nu niets verder. Ik heb de naam van het bewuste mapje veranderd in Bloemen S2 en hij doet het wel maar waarom..................?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan