Nieuwe mediaplayer koppelen aan oudere speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheld

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
7
Ik wil graag mijn huidige homecinema set gaan vervangen met een mediaplayer maar zou graag de 5.1 speakerset willen blijven gebruiken. Het probleem is echter dat de draden van de boxen afzonderlijk zitten bevestigd met de DVD-receiver middels een soort clipjes. Geen tulp aansluitingen dus. Ik ga er vanuit dat er geen mediaplayers zijn die een dergelijke soort aansluiting ondersteunen. Is er een manier om mijn oude boxen set toch op een nieuwe mediaplayer aan te sluiten?
Mijn oude DVD-receiver als doorlus-bak gebruiken lukt ook niet aangezien de infrared-led niet meer werkt en naar aux uitgang schakelen alleen kan via de afstandsbediening. :(
Mocht iemand een oplossing weten hoor ik het graag :)
 
Hoi!
Er zijn er tulpstekkertjes waar je zo'n clipje in kunt stoppen, ik wou een voorbeeldplaatje toevoegen maar ben even de naam kwijt van zo'n stekkertje. Maar in een zaak met stekkertjes, onderdeeltjes en dingetjes zullen ze meteen weten wat je bedoeld!
 
Hoi!
Er zijn er tulpstekkertjes waar je zo'n clipje in kunt stoppen, ik wou een voorbeeldplaatje toevoegen maar ben even de naam kwijt van zo'n stekkertje. Maar in een zaak met stekkertjes, onderdeeltjes en dingetjes zullen ze meteen weten wat je bedoeld!

Hmmm... om even zeker te zijn dat we het over het zelfde hebben: Ik heb even een plaatje gezocht van wat ik bedoel met die clipjes ;)

spk_conn.jpg


Hebben we het dan over het zeflde? :)
 
jep die! ik heb r gewoon draadjes ingstopt maar beter clipjes...
zo'n clipje steek je dan in t tulpstekkertje :D
 
Oh grappig ik wist niet dat zoiets bestond. Maar ja dan nog wordt het knap lastig denk ik. Het zijn 6 draadparen (voor iedere box 1 paar (rood + zwart)). En ik vraag me af of er een mediaplayer is die 6 tulpuitgangen heeft :confused:
En doe je 1 paar (2clipjes) in 1 tulp?
 
Dat weet ik niet precies, lijkt me van wel. Ik heb ze zelf nooit gebruikt, ik denk dat je wel veel kwaliteitsverlies zal hebben...
 
Hmmm, misschien dan toch maar nieuwe boxen kopen eerdaags :confused:
Bedankt voor je hulp in ieder geval :)
 
Misschien de blokjes waar de draadjes/clipjes ingaan vervangen? Heb er zelf wel ns aan gedacht maar weet niet of n doe-het-zelfer het kan doen zonder iets kapot te maken... :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan