Nieuwe Medion PC advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Een bekende PC-winkel heeft een Medion in de aanbieding. Heel graag deskundige adviezen, tips enz. Zeg maar, "is het wat" voor 1100 euro? Wat is de zwakste schakel? De voeding van 450 watt lijkt mij magertjes voor dit systeem. Hier de belangrijkste specs.

Medion P5341D

Processor: Intel Core i7 2600 - 3,4GHz

RAM: 8GB DDR3

Harde schijf: 64GB SSD / 2TB - rpm

Dual Layer DVD±ReWriter

NVIDIA GeForce GTX560 - 1.2GB

Windows 7 Home Premium 64bit

Voeding: 450 watt
 
Ik denk persoonlijk, dat als je de i7 2600 vervangt voor een i5 2500 je een beter systeem kan samenstellen voor hetzelfde geld... voor de rest geen verkeerde PC hoor! Alleen ook ik snap een 450 watt voeding niet bij een GTX560.
 
Op zich zou die voeding voldoende moeten zijn.Een 560 vraagt 150w max.
Mooi systeempje wel....
 
Een 560 heeft een TDP van 170 watt, ik heb hier een HD6850 op een 430 watt Antec en ben al bang dat ik te ver ga, maar goed...
 
De GTX560Ti heeft een 170 watt tdp, sorry daarvoor dan. Nog steeds vrij krap naar mijn mening, maar goed.
 
De GTX 560 is een mid-range-kaart op dit moment toch?

Nvidia zelf spreekt over 500 watt aanbevolen. Of overdrijven die "voor de zekerheid".

http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-560ti-us.html

Hier een volgens mij vergelijkbare PC voor 200 euro minder. Geen besturingssysteem en toetsenbord en zo, maar dat komt wel goed. Minder RAM en meer voeding (600 watt). Of zie ik iets over het hoofd?

AP Tornado

Model: Cooler Master Centurion 5 II behuizing - Midi tower

Processor: Intel Core i7 2600 - 3,40GHz - 8MB

RAM: 6GB DDR3

Harde schijf: 2TB - 7200rpm - 64mb cache

Graphics controller: NVIDIA GeForce GTX560 1GB
 
Dat ziet er al wat beter uit, helaas geen SSD, maar goed. Die voeding zal niet van topkwaliteit zijn maar zal wel volstaan.

Advanced Power computers worden zonder besturingssysteem geleverd staat er op de website... moet dus nog wel Windows bij.
 
Laatst bewerkt:
Ja, geen besturingssysteem weet ik. Maar dat is geen probleem.

SSD heb ik even geen beeld bij.
 
Laatst bewerkt:
SSD = Solid State Drive. Een hardeschijf zonder bewegende delen, super snel maar super duur. Vooral handig voor als je je PC snel opgestart wilt hebben eveneens als je programma's. Helaas zijn ze vaak erg klein dus veel games kan je er niet op kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan