nieuwe mini pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quaz1

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
beste,

ik ben nodig toe aan een nieuwe computer.
ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb iets leuiks gezien.
nu weet ik alleen niet of ik er iets aan heb.

in de advertentie staat het volgende:

- Processor: Intel Atom 230 1,6 GHz

- Software: Microsoft Windows XP home

- Capaciteit: Samsung 160 GB harde schijf met 5.400 RPM, SATA-aansluiting

- Geheugen: 1.024 MB DDR2 RAM

- Grafisch: SIS MIRAGE 3+, DVI-I-uitgang

- Audiosysteem: High definition Audio

- Ingangen: 6 x USB 2.0, microfoo, hoofdtelefoon, audio, DVI-I monitor-uitgang

- Incl. o.a. VESA houder, Wireless LAN, USB-stick, DVI-op-VGA-adapter en netkabel

BELANGRIJK:
ik wil graag goed kunnen gamen, en het internet moet snel zijn.
ook wil ik graag weten wat dit hier boven allemaal betekent :)
ik snap er niet zo veel van namelijk :$

dus ik hoop dat er iemand mij goed van dienst kan zijn :D

zou u mij nog wel wat meer uitleg kunnen geven over mijn vragen?

en hoezo kan je er niet op gamen dan?
en kun je er wel de nieuwste games op spelen?
als gta 4 enzo?

Processor: Intel Atom 230 1,6 GHz
Dit is de processor waar de computer op draait. De Intel Atom is speciaal gemaakt voor kleine mini-laptops, is energie-zuinig, heeft beperkte rekenkracht en is alleen geschikt voor b.v. internet, msn, office e.d.

- Software: Microsoft Windows XP home
Dit is het besturings-systeem, op zich niks mis mee

- Capaciteit: Samsung 160 GB harde schijf met 5.400 RPM, SATA-aansluiting
De harde schijf, dus de plek waarop de programma's geinstalleerd staan en je je data (foto's, muziek, documenten e.d.) bewaart. El trage schijf in dit geval van 5400rpm (toeren per minuut). Een normale schijf heeft tegenwoordig minimaal 7200rpm

- Geheugen: 1.024 MB DDR2 RAM
Het interne geheugen dat programma's en ook Windows nodig heeft om te kunnen werken. Goed genoeg in dit geval voor eenvoudige programma's, maar niet meer dan dat

- Grafisch: SIS MIRAGE 3+, DVI-I-uitgang
De gafische chip, die er voor zorgt dat de pc beeld heeft. In dit geval in chipje op het moederbord, wel geschikt voor weergave van eenvoudige schermen, totaal ongeschikt om games mee weer te geven

- Audiosysteem: High definition Audio
Dit zorgt voor het geluid

Wanneer je spellen als b.v. GTA IV en nog nieuwer/zwaarder goed en snel wilt spelen, heb je een disktop PC nodig met de daarvoor geschikte hardware, denk dan aan een budget van minimaal 800 euro (axcl. monitor)

En dan ga ik ervan uit dat dit netbookje ook maar een 10 Inch schermpje heeft waar je met gamen ook niks aan hebt.
Ik raad je aan een gewone goede game pc ( desktop) te kopen.
Als je ons je budget geeft dan kunnen we je verder helpen.

mooi bedankt,
ik heb nog twee pc's gevonden, dit zijn in tegenstelling van de andere gewone pc's :)

kun je daar ook even mee helpen hoe je dat hierbij ook hebt gedaan?

dit is de informatie van de eerste pc:

Behuizing: Recom RC-8BS zwart
Processor: S775 Intel Dual Core E5300 2.6Ghz
Videokaart: Onboard VGA Shared Memory minimaal 128mb
Mainboard: G41
Intern geheugen: 2 GB DDR2
Harde schijf: 320 GB Sata II 7200 RPM
CD / DVD Station(s): DVDRW +/- Dual Layer
Cardreader: Geen
Voeding: 400 Watt
Draadloos Internet: Geen
Overig: 10/100/1000 Lan
Afmeting: 485 x 182 x 420 mm

Extra informatie
Mainboard
Intern geheugen
Harde schijf
CD / DVD Station(s)

dit is de informatie van de tweede pc:

HWO Systeem Intel E2220, Asus p5KPL-AM, 2 Gb, 320 Gb, dvd brander

(meer staat er niet bij, dus ik hoop dat je hier iets mee kan :))

Allebei totaal ongeschikt voor de games die je wilt spelen

Wat kost die?
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder als die ALDI PC en dan met name omdat hij maar de helft van het RAM geheugen heeft en een waardeloze video chip.
Dus totaal met mijn voorganger eens.

ik ben 15 jaar, moet mijn pc zelf betalen dus ik heb niet zoveel geld :(
aangezien ik nu ook al aan het sparen ben voor een derbi als ik 16 word, heb ik niet al te veel te besteden voor een computer.

Dan zal je helaas moeten doorsparen.
Onder die 599 euro heb je gewoon niks waar je leuk op kan gamen tenzij je tweede hands wil.
De aanbieding van ALDI is heel scherp.....

p.s. Wat is een derbi?

Het leven zit vol keuzes maken... (klinkt ook weer zo lekker...)
Naja waar het om gaat. Je kan niet EN een game pc kopen EN een derbi kopen.

Het is 1 van de 2, of je moet bakken met geld hebben.

Dan zal je helaas moeten doorsparen.
Onder die 599 euro heb je gewoon niks waar je leuk op kan gamen tenzij je tweede hands wil.
De aanbieding van ALDI is heel scherp.....

p.s. Wat is een derbi?

Derbi is een Spaans merk van motorfietsen. ;)

het is een vette brommer zie:
Derbi_SENDA_DRD_Pro_SM_02.jpg

maar ik heb het al opgelost.

mijn ouders hebben ook z'n hele nieuwe pc van de aldi,
iets ouder maar wel net zo goed.

ik heb net met ze overlegt, ze doen er toch niks specials mee, dus ze willen met mijn pc ruilen.

nu krijg hun pc dus ik ben blij :D

harstikke bedankt voor het helpen jongens :D

dit haal ik van een forum af, dit is de PC die ik krijg.
best netjes toch?
hier kun je wel op gamen

Wie de uitrusting van deze Aldi Titanium MD8000 onder de loep neemt, zal al snel ontdekken dat zowat alles aanwezig is. Onder de motorkap vinden we een Pentium 4 2,66 GHz met 533-MHz FSB - "de bus vooraan", zoals Aldi het zelf noemt - met 256 MB DDR-merkgeheugen aan 333 MHz. De gebruikte chipset komt van SiS. Het moederbord zelf is een minimalistisch model met drie PCI-sleuven en plaats voor twee geheugenstaafjes.
Met deze basis lijkt de Titanium MD8000 zijn naam als multimediamonster waar te kunnen maken, wat nog meer bevestigd wordt door de andere componenten. Die zijn niet mis: het grafische geweld wordt geleverd door een merkloze GeForce4 Ti 4200 met AGP 8x en 128 MB DDR-geheugen, aangevuld met een aparte tv-tunerkaart.
Het opslagen van data kan op een 120-GB, 7.200-rpm Seagate-schijf of op de bijgeleverde 40/12/48x cd-herschrijver van Sony. Daarnaast is er ook een aparte, merkloze 16x DVD-romdrive en een 10/100-Mbit netwerkkaart. De afwerking binnenin is van goede kwaliteit en het systeem is vrij stil. Dat komt onder meer door het variabele toerental van de (merkloze) koelventilator.
De pc steekt in een blitse zilverkleurige kast. Vooraan vinden we een klep die wegschuift om een uitgebreide collectie connectieslots te tonen. Naast drie USB 2.0-poorten vinden we FireWire, alle aansluitingen van een geluidskaart, S-Video, Composite-In en slots voor vier verschillende soorten geheugenkaarten (SmartMedia, CompactFlash, SD/MMC en Memory Stick). Op zo'n volledig aanbod kunnen we geen kritiek hebben - maar we zijn wel overtuigd dat het mechanisme om de beschermklep dicht te houden, vrij snel kapot zal gaan. Wie aan de poorten vooraan niet voldoende heeft, vindt achteraan nog twee extra USB 2.0- en FireWire-poorten.
Net door deze volledige uitrusting zijn we verbaasd dat de MD8000 niet beschikt over een diskettestation. Ondanks de minimale kostprijs van deze component heeft Aldi/Medion hem toch laten vallen. Voor gewoon gebruik is dit misschien inderdaad wel achterhaald, voor noodsituaties blijft een diskettedrive vaak nog onontbeerlijk.
En om deze lange opsomming af te ronden, moeten we ook de meegeleverde software bij deze Aldi-pc vernoemen. Windows XP Home Edition en Works Suite 2002 worden vergezeld met een tiental stukjes software. AutoRoute 2002, MusicMatch en Nero Burning Rom zijn wellicht de meest bruikbare.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan