Nieuwe mobo+cpu met problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeboem

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
hoi ik heb bij een collega van mij een nieuwe mobu+cpu geinstalleerd...een AMD 2600 + met een asus moederbord. Ik heb alles aangesloten start computer op direkt 1 lang 3 kore beepjes. Zoeken, zoeken zoeken en lezen ligt het blijkbaar aan de videokaart (die onboard zit) dus agp video kaart erin gepleurt computer aan en weer het zelfde. Toen heb ik alles er uit gehaalt cd-rom,kaarten, alle usb stekkers, toetsenbord en muis. Hd is blijfen zitten en het geheugen computer starten weer het zelfde liedje.
1 lange biep en 3 korte en hele tijd geen beeld gehad.
Dus bios gerest op mobo doormiddel van jumper en ik kwam direct in de bios. daar verder niks aanveranderen dus F10 en gaan met die banaan. Windows start op en loopt vast en puter start automatisch op nieuw op en windows loopt ik heb me zelf nog aangemeld en toen kwam het blauwe scherm start automatisch opnieuw op enz enz en liep toen weer vast. dus ik denk ligt ergens aan windows. dus ik computer uit gezet en wil hem weer aanzetten en ja hoor weer raak 1 lange beep 3 korte en geen beeld meer.....

wie kan mij vertellen wat hier loos is. Ik snap er geen hol meer van...ik heb nog software geinstalleerd met het nieuwe mobo+cpu omdat door het nieuwe moederbord xp nieuwe drivers moest hebben. deze had ik bijna geinstalleerd stoptie er mee. Dus met andere woorden hij heeft het goed gedaan..zet ik hem uit handmatig start ie nooit weer op. In de bios wordt alles herkent en goed weergegeven.

Wie helpt mij???
greetz Jeboem

Let een beetje op je taalgebruik, je klinkt als een lompe {...}

Hoe dan ook, verwissel het geheugen eens of test het met Memtest86. Corrupt geheugen kan ook de problemen geven die je beschrijft. Suc6.

als je onboard video hebt en je plaatst een video kaart erbij moet je in het bios je onboard uitzetten he

Geplaatst door vanschagen
als je onboard video hebt en je plaatst een video kaart erbij moet je in het bios je onboard uitzetten he

Dat ga ik nog ff proberen, dit heb ik dus niet gedaan omdat ik wel vaker eens een andere videokaart heb gebruikt en toen hoefde ik die niet uit tezetten in de bios. Maar het gekke is als het geheugen niet goed is. Dan kan bv windows toch ook helemaal niet werken? wat dus wel het geval was.

greetz Jeboem

Ik heb een tijdje terug een computer gerepareerd die eerst prima werkte. Het mobo bleef onvoorspelbaar uitvallen, maar deed dit in het begin niet. Windows was er ook met datzelfde geheugen erin geinstalleerd. Na lang testen bleek het toch het geheugen te zijn in combinatie met het moederbord. Het geheugen was 100% in orde, maar werkte niet met het mobo. Na er een ander merk in gezet te hebben, werkte alles weer naar behoren.

Gezien de beepjes is het de videokaart, maar een site met beepcodes sprak ook van corrupt geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan