Nieuwe modem, betere ping?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritchhhhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Hallo,
Ik heb een vraag.
Onder in de woonkamer staat op de computer van mijn vader een modem + router.
Modem

Er draaien in totaal drie computers op, waarvan een met kabel en twee draadloos.
Die andere twee bevinden zich een verdieping hoger.
Mijn vader logde van thuis vaak in op kantoor. Daarom hebben een aantal mensen van Equa er een extra beveiliging opgezet. Ik denk dat dit het gamen ook belemmert.
Aangezien we niet in de router kunnen komen die toch al aan vervanging toe is, kan ik niet port forwarden of iets dergelijks.

Nou wil ik graag snel online kunnen gamen (boven), namelijk MW2 via AlterIWnet.
Dit gaat allemaal prima, maar ik heb een erg hoge ping. (rond de 200)

Nou vroeg ik me af of het kan liggen aan die modem die we hebben, aangezien dit ding al een 6jaar oud is. We hebben de provider Online met ADSL+ (naar mijn weten).

Mijn vraag is: Hebben we sneller internet als we dit ding laten vervangen en is mijn ping dan ook een stuk lager?

Zo ja, kunnen jullie er een aanbevelen die dezelfde poorten heeft etc als de oude, mr uiteraard wel een nieuwere verbeterde versie.

Groetjes Ritchie

jha als je een modem vervangt door een andere modem dan is die sneller omdat de bedrijf modems blokkeren want ze kunnen meer mb geven dan nodig is en als je er eentje zelf aanschaft dan kunnen ze dat niet blokkeren

en als je zelf een modem aanschaft kun je er veel en veel meer mee doen bijv. port fowarding dmz alles handmatig en simpel;)

jha als je een modem vervangt door een andere modem dan is die sneller omdat de bedrijf modems blokkeren want ze kunnen meer mb geven dan nodig is en als je er eentje zelf aanschaft dan kunnen ze dat niet blokkeren

en als je zelf een modem aanschaft kun je er veel en veel meer mee doen bijv. port fowarding dmz alles handmatig en simpel;)

Als je een nieuwe modem koopt hoeft deze per defenitie niet sneller te zijn.
het ligt er maar aan hoeveel mbps deze kan verwerken.

Hoe kom je daar bij?
Wat je zegt is flauwekul.

Tardis

Okee bedankt, kan je ook een voorbeeld geven van een modem waarmee hetzelfde kan als mijn vorige alleen natuurlijk beter, sneller etc. Mijn budget is tot rond de 90 euro.
Want op mijn oude had ik dus ADSL connectie poort, en daar gaat de telefoon ook over.

zoek maar oop;) een andere modem dan die je hebt meegekregen van je abbonoment is altijd beter en sneller mb;)

Want op mijn oude had ik dus ADSL connectie poort zei:
Modem:
Je zou een nieuwe modem kunnen kopen echter, deze die je nu gebruikt behoort toch bij het abbonnement ? en is in bruikleen toch ?
Deze modem heeft een dusdanige snelheid dat hij de snelheid die aangeboden wordt met gemak kan verwerken.
Neem je een nieuw abbonnement met een hogere snelheid krijg je waarschijnlijk ook een nieuwe modem.
Het is dus zaak om te weten welk abbonnement je hebt, welke up/download snelheid.
doe dan een speedtest, pas kun je bepalen of je huidige modem niet voldoet.

Maar ik heb het gevoel dat je de router en de modem door elkaar haalt.
maar ik nam aan dat je het dus over de modem hebt gezien de telefoon er aan hangt.

@hakan20tr,

Jou laatste bericht verwijderd, schelden wordt hier niet gewaardeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan