Nieuwe modem chello, geen internet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe modem van chello (kleine zwarte) daarbij heb ik een router (sweex boradband router) maar nu werkt alles niet meer. Zodra de router ertussen staat werkt internet niet meer (de hoofdcomputer niet en mijn andere computer niet) die ook op de router is verbonden.

Wat is het probleem, heb al zoveel geprobeerd. Werkt de router niet op deze nieuwe modem? want qua instellingen staat alles gewoon hetzelfde... of moet dat nu juist niet?

gr,
Wes
 
Mag je bij chello een netwerk maken?
Met je nieuwe modem heb je ook een nieuw ip adres en mac adres gekregen.
Is dit in jou router aangepast.
 
Geplaatst door puppie
Mag je bij chello een netwerk maken?
Met je nieuwe modem heb je ook een nieuw ip adres en mac adres gekregen.
Is dit in jou router aangepast.

Mag niet nee ;)
Maar het is aangepast, werkt nog steeds niet
 
Mac adres moet je idd veranderen

ook ff in winipconfig release/renew doen
 
Ik had hetzelfde probleem.

het is zaak dat bij de eerste ingebruikname je e.e.a. zonder router aan het werk krijgt.

Het bleek dat bij Chello stond nog mijn oorspronkelijke netwerkkaart in het systeem (origineel MACadres).
Chello gebeld, deze heeft de nieuwe netwerkkaart (van het moederbord) ingesteld. Modem gereset (stekker min 30 sec eruit) computer opgestart.
daarna router geinstaleerd, (mac adres klonen) alles werkt.

Bij chello classic mag je nu officieel 3 computers aansluiten.

Suc6
 
Geplaatst door monaco


Bij chello classic mag je nu officieel 3 computers aansluiten.

Suc6

Waar haal je dit vandaan? Want volgens mij mag dit namelijk niet hoor, volgens mij maar maximaal 1 pc
 
Bij chello plus mag je max 3 pcs aansluiten volgens mij
 
Zie de aanwijzingen die bij het nieuwe modem geleverd zijn.

Zie ook: www.upc.nl ga naar chello classic zoek bij de FAQ vragen naar thuisnetwerk. daar werd vroeger aangegeven dat e.e.a. niet toegestaan was. Nu staat er de volgende tekst:

2. Hoe maak ik een thuisnetwerk?
Een thuisnetwerk voor chello kan op verschillende manieren gedaan worden. Het meest eenvoudigste is gebruik te maken van een router. Raadpleeg uw computerwinkel voor de installatie handleiding. De router wordt niet door UPC/chello geleverd en ook niet ondersteund. Het is dus niet mogelijk meerdere pc's direct aan het modem te koppelen.

Ook de helpdesk medewerkers geven aan dat e.e.a. is toegestaan.

Hieronder iets over de maximale datalimiet zie:

http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,6625.0.html
 
Heb je ook al een nieuwe firmware geprobeerd? Misschien kan de router niet goed met de dynamische ip DHCP) protocol omgaan. Misschien heeft een nieuwe firmware een betere programmering van de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan