Nieuwe moederbord kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaodowxd

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo xD

Ik heb namelijk een vraagje. Ik wilde namelijk een nieuwe moederbord kopen moet het ook zijn dat ik een nieuwe processor, Ram geheugen, hardisk, cd-rom of etc. moet kopen?
Kunnen hier snel op willen reageren. Dank u

ShaodowxD

WELKOM OP HELPMIJ

tja dat moet niet.
de vraag is dan of en wat je er mee opschiet.
waarom wil je een bord kopen?
en hoe is de rest van je hardware?

Nou uhm... het zit zo

Zijn wel oude hardware in mijn PC een 80 GB Harddisk; 256 RAM geheugen een onbekende Processor VIA Samuel.
Zegt dat jullie iets mij niet in ieder geval.
Van aar deze vraag :P

blijft nog de vraag wat je ermee opschiet als je een moederbord koopt

is deze kapot???

en btw: wel oud spul zo te zien

Ja klopt hij wel erg oud ongeveer 4 jaar oud. In de 1e instantie wilde ik eerst een nieuwe RAM geheugen kopen. Ik zag dingen over verbeterde moederborden enzo. Dus wilde gelijk een nieuwe moederbord erbij. En ik wilde een PC die wel wat sneller was en dat ik gewoon normale games zoals : CoD 4, Halo 2, Wolfenstein ET en van die spellen gwn normaal kan spelen.

Van daar

denk dat je aan dit systeem helemaal geen geld meer moet uitgeven

als ik de naam van de processor zie dan.......

Laatst bewerkt:
Maar het kan wel zo zijn dat ik een nieuwe hardware kan kopen voor mijn PC?
Of gwn een nieuwe PC?

Daar ga je nooit een nieuw moederbord voor vinden, hooguit 2de hands.
Daarbij zijn er vele moederborden uitgebracht voor deze processoren waar de processor op het moederbord vastzit.
Komt gelijk een volgend nadeel om de hoek kijken, als je een ander moederbord en processor neemt, zal je ook ander intern geheugen moeten nemen. Verder zal je dan een moederbord moeten nemen met een onboard videokaart want de oude zal zeer waarschijnlijk niet gaan werken op een nieuw moederbord (als het al een losse kaart is)

De volgende specificaties zijn mogelijk voor de Samuel processor.
300 MHz VIA Eden ESP Samuel 2 66
400 MHz VIA Eden ESP Samuel 2 100
533 MHz VIA Eden ESP Samuel 2 133
600 MHz VIA Eden ESP Samuel 2 133
800 MHz VIA C3 Samuel 2 133

Heel kort gezegd, ieder low-budget systeem zal tientallen malen sneller zijn als wat je nu hebt.

Oke maar wat is handiger Nieuwe

- Moederbord Processor en intern geheugen
- Een moederbord wat draait op een VIA Samuel processor
- Gwn simpel weg nieuwe PC

Gezien de ontzettende low budget pc die het nu is (sorry dat ik het zeg) zou ik daar geen euro meer aan spenderen.
Een ander moederbord, processor enz. zal ook niet haalbaar zijn omdat ook je huidige voeding een modern 'binnenwerk' niet van de nodige stroom zal kunnen voorzien.
Ik heb geen idee wat je budget is voor eventueel een nieuw systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan