Nieuwe moederbord maar TOTAAL geen verstand...

Status
Niet open voor verdere reacties.

FragHank

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Hallo,

Ik wil dus een nieuwe moederbord gaan aanschaffen, maar dat is 1 van de dingen waar ik TOTAAL geen verstand van heb....
Waarom ik dan een nieuwe koop? Omdat er ook een nieuwe Pentium 4 : 2.4 GhZ Proccesor ingaat....
Ik wilde graag wat advies... Waar moet ik naar kijken, welke merken zijn toppers en wat zijn redelijke prijzen.....
Oh Ja, ik koop hier dus mijn moederbord, staat er wat moois tussen ?

Wat is je budget, wat zijn je eisen, etc?

Je hebt ook geheugen nodig.

Eisen.... Ja, ik weet niet wat moederbord bevat, ik wil in ieder geval relaxed gamen.... En ik doe vaak LAN Party's....
Budget is tussen 100 en 175 (misschien wel 200 euro).....
En maakt het nog uit als je SD of DD ram erin wil zetten ? Want anders wil ik wel het geheugen wat nu in mijn PC zit (896 SD RAM) in de nieuwe doen....

Je hebt moederborden met onboard sound, - video, USB1.1, USB2.0, Firewire, S-ata, RAID, dual BIOS etc etc.
Die eisen dus.

Als ik jou was zou ik niet je oude geheugen combineren met een dergelijke processor. Zonde van de snelheid. Daarbij zul je denk ik toch met de aanschaf van een nieuw moederbord DDR geheugen of RDRAM moeten aanschaffen.

onboard sound, - video, USB1.1, USB2.0, Firewire, S-ata, RAID, dual BIOS
Dat bedoel ik... Ik weet totaal niet waar je het over hebt... Ennuh... Ik koop wel nieuw geheugen denk ik... Dan ga ik wel voor een AMD Proc... Is (meestal) goedkoper dan Intel. (heb nu ook AMD)

Als je een videokaart, een geluidskaart, een netwerkkaart (LAN) en maar 1 harddisk hebt, dan zijn de meeste opties overbodig.
Wat betreft de prijsverschillen van AMD en Intel: dat ligt dicht tegen elkaar tegenwoordig (was voorheen idd zo). Op zich presteert de Pentium o.h.a. net ietsjes beter (nu krijg ik echt veel mensen over me heen;)) dan de AMD. Vaak bepaalt de keuze van moederbord ook de keuze van de processor.

Ik heb dus een geluidskaart, videokaart, 1 HD en een ADSL aansluiting waar (volgens mij) een netwerkkaart bijzit....
Welke is dan geschikt voor mij tussen dit rijtje ? (denk je ? :) )

SDR-SDRAM moet je echt niet gaan gebruiken met een Pentium IV, dan is het echt geldverspilling om die spullen te kopen.

Je zult dus nieuw geheugen moeten kopen. Geheugen heeft dezelfde prijs, of je nu AMD of Intel gebruikt. De moederborden voor beide platformen kosten ook ongeveer evenveel. Blijft over: de CPU. Wel, dat is ook geen probleem - tegenwoordig zijn de Pentium's nog maar een paar euro duurder dan hun AMD-tegenhanger.

Zelf heb ik de genoemde Gigabyte, fijn bordje, juist genomen vanwege de extra's...
De A7N8X is ook erg snel en wel oké als ik e.e.a. goed begrepen heb. (en 2x LAN bij deluxe versie)
Hou er dan wel rekening mee dat daar dus ook nog de prijs van nieuw geheugen bijkomt.
Zo op het eerste zicht kun je met de MSI K7T Turbo2 je oude geheugen meenemen, maar zoals gezegd is dat zonde van de snelle processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan