Nieuwe Monitor... en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Hi!

Heb een nieuwe (eh, tweedehands, maar prima in orde :)) TFT-Monitor aangeschaft om plaats op mijn buro te krijgen, alleen zat er geen cd-rom met driver meer bij.

Op de website van Fujitsu Siemens heb ik de juiste driver gevonden en gedownload, alleen weet ik nu niet wat ik er mee moet :confused: Hij staat dus voorlopig gezipped op mijn desktop...

Op dit moment heb ik mijn oude monitor nog aangesloten (ook van Fujitsu Siemens, maar geen TFT), en ik vraag me af of ik die nieuwe driver moet/kan installeren voordat ik mijn nieuwe monitor aansluit... en hoe doe ik dat? Want met dat zip-file kan ik zo natuurlijk niet veel aan...

Is mijn eerste nieuwe monitor, en ben dus een echte newbie op dit gebied!!

Alvast bedankt!!

Elfje

Je kunt gewoon je 'nieuwe' monitor aansluiten, de drivers worden dan automatisch geinstalleerd als dat al nodig is.

Een monitor heeft geen driver nodig. Soms is er een programma waarin de gegevens staan waardoor je in de lijst met hardware netjes het merk en type ziet staan. Ook de instellingen van de monitor zelf staan erin zodat je niet snel boven de maximale waardes uitkomt.

Unzippen en op setup.exe klikken is de meest normale manier om de juiste bestandjes op de PC te zetten.

Sluit de nieuwe monitor aan.Dan pak je de zipfile uit. Onthoud goed waar hij hem uitpakt.(dit is alleen nodig als winxp hem zelf niet goed herkent)

Dan ga je naart, start, configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer. Dan zie je monitors staan. Klik op het +je en daaronder zie iets staan. Als het al je juiste monitor is hoef je verder niets te doen. Als er plug en play monitor staat, klik je met de rechtermuis op plug en play en kies "stuurprogramma bijwerken"

Kies bij de wizard dat je zelf wilt opgeven wat er geinstalleerd moet worden. Kies voor monitor en dan geef je de locatie op waar je de zipfile hebt uitgepakt.

Ik hoop het zo duidelijk is:)

[edit]Ben een beetje laat, optie van Tibor gaat waarschijnlijk al werken[/edit]

Laatst bewerkt:
Super! Bedankt voor de snelle tips, ga het proberen!!!

Elfje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan