Nieuwe monitor met veel problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
60
...
 

Bijlagen

  • IMG_0001.jpg
    IMG_0001.jpg
    143,2 KB · Weergaven: 36
  • IMG_0002.jpg
    IMG_0002.jpg
    129,2 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
2 jaar garantie is 2 jaar garantie.
Als de monitor is zoals jij zegt moet die gewoon omgeruild worden door de verkoper.
Als de verkoopprijs veel afwijkt van de normale verkoopprijs dan had je egl moeten afzien van de verkoop ...
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van het feit dat ik een korting van € 135 voor een beschadigde verpakking knap verdacht vind:
jouw aanspreekpunt voor garantie of geld terug is de verkoper. dat is degene met wie jij zaken hebt gedaan.
Indien LG bereid is om een ( mogelijke ) reparatie aan te bieden zie ik dat als coulance maar geld terug van LG is naar mijn idee niet aan de orde.
Je zult het denk ik moeten hebben van de medewerking van betreffende verkoper en daar wens ik je succes en sterkte mee...heb er geen goed gevoel bij maar ik hoop het beste voor je.
 
Hoi Mar k.

Je hebt duidelijk te maken met een ondeugdelijk product en in dat geval ligt de bal bij de verkoper.
Lees hier meer over wat te doen.
Erg vervelend allemaal, en wens je veel succes.
 
Er is gekocht via Marktplaats bij een echt bedrijf en daarmee valt dit product onder de wet Koop op Afstand. Zonder voorwaarden mag je dit artikel dus tot 60 dagen na aankoop retour sturen (Als je de verpakking nog hebt). Je moet je geld terug krijgen. Enige wat je niet vergoed krijgt zijn de verzendkosten van het retour sturen.

Verder mag je een deugdelijk product verwachten. Die 14 ms is bij jou als koper bekend en daar kun je dus niet over klagen. Teveel backlight bleed is in juridische termen nogal lastig vast te stellen. Is het product ondeugdelijk in de zin van de wet of gewoon een niet zo goed product? Voer voor juristen.

Verder is het zo dat heel vaak al wordt aangegeven om een beschadigde doos niet aan te nemen. Een doos beschadigd namelijk niet zomaar. Is dit bijvoorbeeld gekomen door een val, dan kan het product toch schade hebben opgelopen. Echter het achteraf vaststellen van een verband tussen oorzaak( de val) en gevolg (product werkt niet goed) is lastig en meestal draai je dan zelf voor de schade op. Dringend advies is dan ook om nooit beschadigde dozen aan te nemen. Zelfs niet als het product daarna werkend te zien is. Schade kan namelijk later pas merkbaar worden.
 
Bedankt voor de reacties. Echter heb ik op internet gelezen dat rev. 01 (het type die ik heb) last heeft van backlight bleeding. Maar wat ik nog het meest misleidende vind is dat LG aangeeft dat deze monitor geschikt is voor gamen terwijl hij dat niet is. Is daar geen aanspraak op te doen? Wat betreft de schade aan de doos is dit minimaal, intern is geen schade te zien, er is alleen een klein deukje maar het piepschuim is niet beschadigd.

Hoe zit het met de beloftes die lg geeft over het gamen?
 
Hoi,

Denk dat je daar niet op terug kan vallen de specificatie van het scherm is bekend voordat je hem kocht dus denk dat ze daar op terugvallen.
Je zal denk ik bij de verkoper zoals je al gedaan hebt je moeten melden die zou nog wat voor je kunnen betekenen misschien ruilen een optie.
En ik denk dat 780 ti zijn handen vol hebt aan deze resolutie om goed te gamen maar dat kan ik mis hebben.
 
Geschikt voor gamen is natuurlijk een subjectief begrip. Vandaar dat ik ook al aangaf dat dit moeilijk zal worden je daar op te beroepen bij een klacht.


Geen schade aan het piepschuim wil natuurlijk niet zeggen dat de monitor geen klap gehad kan hebben gehad. Maar dat is voor deze discussie verder ook niet van belang.
 
op welke manier heb je betaald ?
cash of kredietkaart ?
 
In dat geval kun je dus de betaling niet storneren als je er met de verkoper niet uitkomt, of heb ik dat mis..?
Ik doe nl. geen betalingsverkeer via m'n smartphone dus ik heb geen idee maar het lijkt mij een soort iDeal-betaling. Die kun je ook niet storneren..
Vooralsnog hoop ik dat je tot een oplossing komt met de verkoper.
 
Hallo

Is blijkbaar allemaal toch nog in orde gekomen , mits deze vraag is opgelost zonder verder commentaar van t.s

Uiteraard ben ik (wij) blij voor hem ...

Wel heel jammer dat er niet een ietsje meer uitleg is gekomen hoe dit uiteindelijk wel werd opgelost ...

Jammer ... persoonlijk vindt ik dit een gemiste kans ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan