nieuwe muis werkt slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Ik dacht dat mijn muis stuk was (reageerde niet met verschillende nieuwe batterijen) en heb hem weggegooid. Mijn nieuwe draadloze microsoft muis werkt echter heel slecht, heel schokkerig. Als ik in dat rode lichtje blaas of de muis schud, doet hij het weer een minuut, maar dan begint het weer. Als ik bij mijn configuratiescherm kijk bij muis, staan er 2, maar het usb-stukje van de oude muis zit niet meer in mijn pc. (lag dus niet aan de batterijen). de info bij beide muizen is identiek en zoeken naar updates van besturingsoftware levert niets op.

Zelf zat ik te denken om maar weer een nieuwe te kopen (ik twijfelde al tussen deze en de logitech die jaren goed gewerkt heeft, maar deze was 5 euro goedkoper en ik dacht een beter merk), maar misschien weet iemand een goedkopere manier?

Als zowel je oude muis als de nieuwe hetzelfde probleem hebben, probeer dan eens een andere ondergrond. Een muismat of zo.

Laatst bewerkt:
mijn oude muis werkte fantastisch, alleen is dat usb-deeltje uit de pc gevallen/gehaald door de kat waardoor ik dacht dat hij stuk was en hem heb weggegooid

Dat "usb-deeltje" was de receiver. Als het een klein dingetje was, dan was het een nano receiver. Zo klein dat hij kan blijven zitten in een laptop wanneer je die in de laptophoes of -tas doet.
Wanneer zo'n reciever zomaar uit de computer valt of eruit gehaald kan worden door de kat, dan is er wat mis met de usb-poort, waar die receiver in zat. Het inpluggen en er weer uit halen van zo'n usb apparaatje hoort namelijk enigszins stroef te gaan. De usb poort lijkt versleten of beschadigd.
Probeer daarom eerst een andere usb poort.

je hebt gelijk, in een andere usb-poort werkt het zoals het hoort. dankjewel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan