Nieuwe Multimedia PC 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Master JE

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Berichten
32
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe media pc te gaan kopen.
Budget Maximaal �1000
Doel Full HD films kijken, internetten en af en toe een beetje game FiFa mss call of duty.
StilteDe stilte is zeer belangrijk aangezien hij in de woonkamer staat
Assemblage Doe ik lekker zelf:D
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen

  • [*]Behuizing SilverStone LC20B of Zalman HD501. Moet nog even overleggen welke het mooist is
    [*]Moederbord Geen idee. Ik zat te denken aan deze
    [*]Processor Intel I5-750
    [*]Processor Cooler Cooler Master Hyper TX3. Volgens mij moet deze passen??
    [*]VideokaartIk heb eingelijk werkelijk geen idee. Ik zat te denken aan deze XFX GTS250 Green
    [*]HarddiskSamsung SpinPoint F3 (1TB 2x)
    [*]Voeding Corsair CMPSU-450VX (450 watt)
    [*]GeheugenOCZ 4 GB DDR3-1066 Kit
    [*]Case Coolers Noctua NF-R8-1800 (2x) en Noctua NF-B9 (2x)
    [*]DVD SpelerSamsung SH-S223C
    [*]ToetsenbordDit word waarschijnlijk Logitech diNovo Edge
Dit heb ik allemaal samengesteld bij alternate.
OS is niet nodig dit heb ik zelf nog. Het liefst bestel ik het bij azerty of salland.
Ik wil graag jullie mening horen.

MVG
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Zonder moederbord past er niets:p




Case Coolers Noctua NF-R8-1800 (2x) en Noctua NF-B9 (2x)

Hoe meer koelers hoe meer lawaai...
 
Ja dat klopt:p

maar ik neem aan dat die er nog wel bij komt:d
 
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe media pc te gaan kopen.
Budget Maximaal �1000
Doel Full HD films kijken, internetten en af en toe een beetje game FiFa mss call of duty.
StilteDe stilte is zeer belangrijk aangezien hij in de woonkamer staat
Assemblage Doe ik lekker zelf:D
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onderdelen

  • [*]Behuizing SilverStone LC20B of Zalman HD501. Moet nog even overleggen welke het mooist is
    [*]Moederbord Geen idee. Ik zat te denken aan deze
    [*]Processor Intel I5-750
    [*]Processor Cooler Cooler Master Hyper TX3. Volgens mij moet deze passen??
    [*]VideokaartIk heb eingelijk werkelijk geen idee. Ik zat te denken aan deze XFX GTS250 Green
    [*]HarddiskSamsung SpinPoint F3 (1TB 2x)
    [*]Voeding Corsair CMPSU-450VX (450 watt)
    [*]GeheugenOCZ 4 GB DDR3-1066 Kit
    [*]Case Coolers Noctua NF-R8-1800 (2x) en Noctua NF-B9 (2x)
    [*]DVD SpelerSamsung SH-S223C
    [*]ToetsenbordDit word waarschijnlijk Logitech diNovo Edge
Dit heb ik allemaal samengesteld bij alternate.
OS is niet nodig dit heb ik zelf nog. Het liefst bestel ik het bij azerty of salland.
Ik wil graag jullie mening horen.

MVG
Jeroen


Hoi Jeroen,

Qua behuizing zou ik persoonlijk voor de Zalman gaan, vind deze net even wat mooier, maar das dus je eigen keuze. In de Zalman kunnen 2x 80mm en 2x 120mm fans geplaatst worden (de 80mm worden al meegeleverd, maar kan daar niks over vinden), dus ik heb nu 4 fans van Fractal in het mandje geplaatst, dan weet je zeker dat je hardware op een stille manier koel gehouden wordt. :) De Fractals zijn net zo stil als de Noctuas die je zelf had gekozen maar wel stukkie goedkoper, wel top kwaliteit!

Qua voeding zou ik als ik jou was wel voor een modulaire gaan, dan zit je niet met overbodige kabels. De Scythe Kamariki 4 Plug-in 450 Watt is een degelijke/stille voeding die ook modulair is.

Qua DVD-drive zou ik de AD-7241S nemen van Sony Optiarc, komt goed uit de tests.

Qua moederbord lijkt de Gigabyte GA-P55M-UD2 me wel een goede keuze, past in met gemak in de kast en heeft alle basis features wel onboard.

Qua geheugen zou ik voor 4GB van Kingston gaan, levenslange garantie. :)

Qua processor is de i5 750 een prima keuze.

De Cooler Master Hyper TX3 zou in principe moeten passen, heb even de afmetingen van de kast en koeler bekeken en het zou moeten kunnen. Je kan ook naar de Scythe Shuriken Rev.B kijken die is een stukkie lager.

De harde schijf x2 is ook een prima keuze.

De videokaart zou ik niet doen, raad je aan om naar een 5750 te kijken, lijkt mij genoeg voor jou doeleinden.
(De ASUS EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 bijvoorbeeld).


Samengevat:
Klik!
 
@raoul90

Systeem ziet er goed uit. Hieronder ligt ik even een aantal onderdelen uit.

Moederbord
Ziet er goed uit. 7x sata is zeer fijn:).

Processor Cooler
Ik had die Cooler nog niet eens gezien maar ik ga voor die zit verder weinig verschil in behalve de hoogte dan.

Videokaart
De videokaart heeft helaas geen HDMI uitgang:( dat zou ik wel heel erg graag willen. Dan kan ik deze aansluiten op onze nieuwe tv (samsung UE46C6700). Was dat er nog vergeten bij te zetten

Voeding
Het was mij niet opgevallen dat deze niet modulair was, maar modulaire voeding is idd beter, minder kabel enzo. Alleen van het merk heb ik nog nooit gehoord:confused:.

MVG
Jeroen
 
@raoul90

Systeem ziet er goed uit. Hieronder ligt ik even een aantal onderdelen uit.

Moederbord
Ziet er goed uit. 7x sata is zeer fijn:).

Processor Cooler
Ik had die Cooler nog niet eens gezien maar ik ga voor die zit verder weinig verschil in behalve de hoogte dan.

Videokaart
De videokaart heeft helaas geen HDMI uitgang:( dat zou ik wel heel erg graag willen. Dan kan ik deze aansluiten op onze nieuwe tv (samsung UE46C6700). Was dat er nog vergeten bij te zetten

Voeding
Het was mij niet opgevallen dat deze niet modulair was, maar modulaire voeding is idd beter, minder kabel enzo. Alleen van het merk heb ik nog nooit gehoord:confused:.

MVG
Jeroen

Hoi Jeroen,

De ASUS EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 heeft wel degelijk een HDMI poort. :)

Scythe is een goed merk, zijn vooral bekend van de casefans, maar hebben sinds kort ook een voedingenlijn.
http://www.bouweenpc.nl/review/212
 
Oke bedankt. Als verder niemand er op of aanmerkingen over heeft dan bestel ik hem:D
 
Ok ziet er goed uit. alhoewel ik niet snap waarom de kast zo duur is maar goed.

Je moet wel weten dat er volgens mij 7 fans in zitten:
Scythe Shuriken
Zalman HD501(2 geinstalleerde fans)
Fractal Design Silent Fan X 2
Fractal Design Silent Fan X 2.

dat gaat wel wat geluid produceren. niet heel veel maar toch.
 
Laatst bewerkt:
Ok ziet er goed uit. alhoewel ik niet snap waarom de kast zo duur is maar goed.

Je moet wel weten dat er volgens mij 7 fans in zitten:
Scythe Shuriken
Zalman HD501(2 geinstalleerde fans)
Fractal Design Silent Fan X 2
Fractal Design Silent Fan X 2.

dat gaat wel wat geluid produceren. niet heel veel maar toch.


Pft. Als je nou even leest en op de website van Zalman kijkt voordat je typt.

In de Zalman, kunnen max 2x 80mm en 2x 120mm geplaatst worden, Zalman levert zelf al 2x 80mm mee, maar die zijn wss niet super stil. Deze 2x 80mm worden vervangen door 2x 80mm Fractal die wel stil zijn, daarnaast kunnen in de kast nog 2x 120mm geplaatst worden, dus ook 2x stille 120mm Fractals.
 
Ow ok dan. dan neem ik mijn woorden terug.
maar is het dan niet beter om een goedkopere kast te nemen exclusief fans.
want ik denk dat die voorgeinstalleerde fans wel zijn meegerekend in de prijs.
dus als je dan een goedkopere kast neemt zonder fans is het misschien goedkoper en kan je dat geld in een ander onderdeel stoppen.

Maarja, als de ts dit systeem wil zal die er wel blij mee zijn.:thumb:
 
Nou ik vind dit een mooie kast en vader ook tsja die heeft ook een stem in het uiterlijk;). dan maakt mij die 2 extra fans niet uit
 
ik heb nu ook sinds gisteren de logitech harmony one. Nu wil ik hier mee mijn pc aansturen. Wat heb ik hier voor nodig?????:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan