Nieuwe Netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met upgraden bedoelde ik eigenlijk alleen maar geheugen & harddisk, maar volgens de FAQ van MSI moet dat kunnen.

Ik vindt 130 euro veel te veel op een laptop van 280 euro, dat gaat dus niet door.

Ik ben nu zelf op zoek, maar kan jij misschien ook reviews op internet vinden (via google ofzo) over de zwarte variant van de U135? Want alleen de zwarte variant heeft volgens mij die 3 cells batterij. Wie weet staat er dan in zo'n review wel wat over de batterijduur! Maakt niet uit als het Engels is, dat is geen probleem.

MSI vertelt op z'n website niet hoeveel batterijduur de 3 celler heeft, het opgegeven verbruik van 7 uur geldt sowieso voor de 6 cell. Misschien helpt het al stuur ik ze een mailtje, als we niks kunnen vinden?

Tsja, het zal dan toch de zilveren gaan worden denk ik!

Jammer dat in Nederland de zilveren configuratie niet in het zwart leverbaar is, want dat staat gewoon veel luxer ;)

Maar ik denk dat dit gewoon geen optie is, ik las in een gebruikersreview dat hij de accuduur van de 3 celler meet op 2 uur en 7 minuten, en dat van de 6 celler op 5 uur. 2 uur voor een netbook is gewoon veel te weinig. Want zelfs 5 uur met een 6 celler is weinig, inderdaad noemen veel reviews dit als kritisch punt > niet slim van MSI.

Maar ja, ik wilde minstens 5 uur, dus in die zin is de keuze gemaakt.

Wat ik nog wel aan je wilde vragen, bij nader inzien leek het me toch erg fijn al kan ik aan het begin van het cursusjaar over mijn nieuwe netbook beschikken, maar ik heb dan nog niet het bedrag bij elkaar (student hè :P) Dus ik vroeg me af, zijn er winkels waar je deze netbook kan financieren? Je weet wel, dat je per maand een bedrag betaalt en zo langzaam de netbook afbetaalt. Het zou fijn zijn al kan ik het hele bedrag in 1,5 of 2 jaar afbetalen, daarna wil ik waarschijnlijk weer een nieuwe en als ik 'em in een jaar moet afbetalen hou ik per maand niet veel over > want moet ook nog tel. abbonnement (à 30 euro) aftikken :P

Ik heb ook nog naar de mogelijkheden gekeken van deze netbook in combinatie met een Tmobile 3 G abonnement, maar eer ik het ding dan gratis zou krijgen moet ik 35 euro per maand afbetalen, en dat vindt ik echt te veel. (heb toch ook al 3G abonnement op mijn telefoon) Liever gewoon met een afbetalingsregeling van de winkel dus!

Alvast bedankt!

Voor de mensen die nu pas dit topic gaan volgen, gebruikerservaringen met MSI Wind - serie netbooks graag hier posten > ben erg benieuwd naar jullie bevindingen > voor / na delen.

hmmm.....

Lenen dus, ik weet het niet, je zal dan het lijstje van winkels even af moeten gaan. soms staat het aangegeven.
Ik zie het wel altijd bij de wat beroemdere winkels: wehkamp, bol.com etc

Kan je niet van je ouders lenen? is alleen maar duurder voor jou uiteindelijk

Je ziet ook wel eens:
LET OP! geld lenen kost geld:p

Ja inderdaad lenen bedoel ik.

Ik zit nu even de winkels door te lopen, jammer dat het bij Azerty niet kan.

Mijn ouders willen me niet meer lenen, ze vonden het teveel gezeur en ze vinden dat ik oud genoeg ben om het zelf ergens te regelen :p

ja inderdaad geld lenen kost geld > maar tijd is ook geld en als ik ervoor moet sparen kost me dat (te) veel tijd :p

btw, kan jij ergens iets vinden over het contrast van het scherm? Overal is te lezen dat het 10:1 inch is, WSVGA zoals ze dat noemen, glossy, met een max. resolutie van 1024x600. Maar niets over het contrast, de responsetijd en de helderheid!!

Best wel belangrijk want mijn scherm van nu heeft een veel te laag contrast en dan is film kijken helemaal niet leuk meer, tenzij de omgeving helemaal donker is. En dan heb je weer te veel last van fel achtergrondlicht achter het scherm :confused:

Wil je er film op kijken? lijkt me niet fijn op zon scherm.

Hij heeft een LED scherm. dit zijn felle schermen.

Hier van een site afgehaald, zul je wel veel aan hebben denk ik:
The LCD screen is netbook-typical (10 inches, 1,024x600 native resolution) but is LED-backlit. However, it's surrounded by a glossy black bezel that attracts smudges and dust. The display catches glare under bright office lights; when we streamed video in dim living-room lighting, however, we were pleased with the crisp, bright display and the wide viewing angles. While watching "The Daily Show" via Hulu, we were pleased that the Wind U135 did not skip or lag in full-screen mode. (We can’t say the same for the Acer or Asus models.) The Wind U135’s speakers are okay by netbook standards: Maximum volume is high, and, as expected, sound quality is low.

trouwens, ik ga ook maar eens overwegen om deze te kopen. ziet er eigenlijk goed uit.

Ben 15 jaar maar gelukkig altijd goed met geld omgegaan dus die 300euries...........

Laatst bewerkt:
Nou ja, het scherm waar ik nu mee zit is ongetwijfeld veel onprettiger. Ik vond de YouTube filmpjes waarin het scherm aanstaat er erg goed uit zien! Daar heeft het scherm namelijk erg mooie heldere kleuren.
Maar laat maar zitten, dat contrast zal wel goed zijn. Het blijft tenslotte een netbook, dus ik mag niet al te veel verwachten.

Maar wat betreft die financiering, ik heb nog geen één computershop gevonden die dat doet! De enige die ik weet is Dell, maar ja, dat is een fabrikant en geen shop. Volgens mij doet MediaMarkt het ook, maar die hebben weeer een bagger website waar je geen moer van kan weten...

Allicht weet jij meer?

Ja, de website van Mediamarkt is idd kl***

Ik kijk zo of morgen, ik moet nog leren:p

Ik weet niet of jij nog gekeken hebt, ik wel maar ik kon eigenlijk niets vinden :(

De webwinkels die op internet staan en met afbetaling werken zijn Otto, wehkamp, neckermann, modern.nl, en dynabyte. Maar al deze winkels hebben 'em niet!!

MediaMarkt weet ik dus niet, maar volgens mij hebben die geen MSI.

Heb nog even in de Amerikaanse winkels op internet gekeken, daar heb je inderdaad wel de zilvere configuratie in het zwart, voor een best aantrekkelijke prijs. Maar dan heb je natuurlijk Engelse software, garantie is misschien een probleem??, en je moet een nederlandse AC adapter kopen want de Amerikaanse is volgens mij anders... En zelfde probleem is dus weer dat ik dan wel in één keer 300 euro moet hebben...

Dus ja, wat schiet ik er mee op?! Ik wil dat ding gewoon snel hebben, en in Nederland is het wel mogelijk om 300 euro te lenen maar dan moet je het binnen één maand weer terug betalen en daar schiet ik nu juist niks mee op :confused:

Dus als er iemand winkels weet waar je met in termijnen betalen de MSI Wind U135 kan krijgen zou het geweldig zijn!

Misschien toch maar een lening bij een bank?
Ik heb niks meer kunnen vinden.

Of misschien wat verkopen? ik weet niet hoeveel je nodig hebt.

Nou ja, als ik een paar maanden spaar heb ik het, maar daar kan ik dus om praktische redenen eigenlijk niet op wachten.

En het grote probleem bij de banken is, je kan OF groot lenen vanaf 1500 euro en dan in een aantal jaar terugbetalen OF bij een aantal minileenbankjes is het mogelijk om bijv. 300 euro of minder te lenen maar dan moet je het binnen 28 dagen weer terug betalen :confused:

Als jij ergens een bank o.i.d. kan vinden waar ik 300 euro kan lenen en het dan in 1 jaar terugbetalen zou het mooi zijn!

Ikkuh:P:evil:

Heb eens gekeken en er zijn idd alleen maar 30 dagen terugbetalingen.

Als je het toch graag wil zit er maar 1 ding op,
vraag het aan je ouders en hopen dat je geen ruzie krijg.
Of je beroofd een bank...................

Maar sorry, kan je hiermee niet helpen.
miss dat je kan bellen naar die bedrijfjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan