Nieuwe netgear WNR3500v2 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

xirtamj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Hallo,

wij zijn onlangs overgestapt van hetnet internet + bellen naar ziggo alles in 1 plus, mede omdat we interactieve televisie wilden.

Maar nu is het volgende probleem opgetreden:
Na het installeren van de nieuwe router die we via ziggo hebben gekocht, de zogenaamde premium router -> Netgear WNR3500v2 ging alles aanvankelijk goed. Maar na het wat langer gebruiken merkten we dat bij het draadloze internet gebruik het internet af toe uit valt? De dekking is goed, 4/4 streepjes op de laptop. Je kan dan gedurende 30 seconden geen webpagina's bekijken. Geen ramp natuurlijk maar toch vreemd?

Ook hebben we in huis een xbox 360, 2/4 tot 3/4 streepjes bereik. Maar dit is echt een drama. Als we fifa online willen doen is dit niet te doen, hij hapert maar en het valt niet te spelen. Nat type is overigens open.

Iemand enig idee?

Mvg

Hoi,

Mogelijk moet je in de setup van de router het kanaal wijzigen.
Als er in de directe omgeving iemand is met een router die op hetzelfde kanaal uitzendt, kan dit de oorzaak zijn.
Je kunt dat trouwens controleren op een computer met een draadloze netwerkkaart met dit programma'tje:

http://www.metageek.net/products/inssider/

Wellicht moet ook de firmware van de router worden opgewaardeerd.
Bij Netgear kan je dit direct laten controleren als je naar de setup van de router gaat.
Mochten de bovenstaande 'tips' niet helpen, dan zou ik contact opnemen met Ziggo. Je hebt het produkt nog niet zo lang en mogelijk is hier toch sprake van garantie.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie vanveelen,
de router upgraden is niet mogelijk doordat ziggo deze functie heeft uitgeschakeld, dit moet het probleem verhelpen heb ik gelezen op een ander forum. Mijn firmware versie is 1.0.0.4 en de nieuwste is 1.2.2.4 dacht ik uit mijn hoofd. Dit is echt belachelijk naar mijn mening dat je zelf de router niet mag upgraden. Daarom zit ik er aan te denken om de router te retourneren en een WNDR3700 te kopen. Heb jij enig ervaring met het terugsturen van producten naar ziggo en het geld terug te krijgen?
Alvast bedankt!

Bedankt voor je reactie vanveelen,
de router upgraden is niet mogelijk doordat ziggo deze functie heeft uitgeschakeld, dit moet het probleem verhelpen heb ik gelezen op een ander forum. Mijn firmware versie is 1.0.0.4 en de nieuwste is 1.2.2.4 dacht ik uit mijn hoofd. Dit is echt belachelijk naar mijn mening dat je zelf de router niet mag upgraden. Daarom zit ik er aan te denken om de router te retourneren en een WNDR3700 te kopen. Heb jij enig ervaring met het terugsturen van producten naar ziggo en het geld terug te krijgen?
Alvast bedankt!

Ziggo heeft niet het recht om je router 'af te schermen'.Tenzij ergens als 'voorwaarde' is vermeld dat Ziggo het produkt alleen verkoopt met eigen - afgeschermde - firmware.

Je koopt het produkt namelijk en je mag ervan uit gaan dat het apparaat dan werkt volgens de specificaties van de fabrikant.
Het is ook volstrekt onduidelijk waarom Ziggo dit zou doen, want ze hebben er geen enkele baat bij.
Dit moet je dus aan Ziggo meedelen en als ze niet 'in staat' zijn hier wat aan te veranderen, dan heb je het recht om het produkt te retourneren en het aankoopbedrag terug te krijgen ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan