nieuwe netwerkkaart doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Ik heb vandaag een nieuwe router geinstalleerd( D-link dir-655 ) de laptop werkt goed via de Router.
In de vaste pc heb ik een( asus wl-130n netwerkkaart ) geplaatst en met de cd de driver geinstalleerd maar ik krijg nog steeds geen verbinding met het internet.
Als ik de one touch wizard aan klik zegt hij ( AWireless lan card could not be found )

weet iemand hier een oplossing voor

Groeten Ronnie

Laatst bewerkt:
Even uitzoeken waar het probleem zich situeert:

Ofwel in de hardware ofwel in de software...

Het handigste is het om even te kijken of andere 'software' (in dit geval het besturingssysteem) de kaart wel kan vinden. Start je pc eens op vanop een linuxdistro live cd en kijk of die de kaart wel kan vinden... Zonee moet je de aansluiting controleren. Zoja, apparaatbeheer in windows raadplegen...

Even uitzoeken waar het probleem zich situeert:

Ofwel in de hardware ofwel in de software...

Het handigste is het om even te kijken of andere 'software' (in dit geval het besturingssysteem) de kaart wel kan vinden. Start je pc eens op vanop een linuxdistro live cd en kijk of die de kaart wel kan vinden... Zonee moet je de aansluiting controleren. Zoja, apparaatbeheer in windows raadplegen...

Ik heb geen linuxdistro live cd

In apparaatbeheer staat de kaart ingeschakeld en zegt dat hij corect werkt

en als je de router even pingt?

Een linuxdistro livecd kan je trouwens gratis downloaden: zoals bijvoorbeeld deze

doe even ping /? in de cli en dan zie je de helpinformatie.

Voor het intern ipadres van de router kijk je even op een andere pc in je netwerk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan