nieuwe netwerkkaart > lange opstarttijd pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb laatst een D-Link DWA-547 pcie Wifi-kaart gekocht voor mijn desktop pc. http://www.dlink.com/nl/nl/support/product/dwa-547-wireless-n-pci-adapter
Het ding werkt prima, maar…….. opstarten duurt wel heel erg lang. Windows boottime is ongeveer 30 seconden, maar daarna duurt het 2 tot 3 minuten voordat er ook eindelijk een netwerk verbinding is. In deze tijd is het systeem onbruikbaar omdat het ontzettend druk bezig is. Waarom?
Deze vertraging moet haast wel veroorzaakt worden door die kaart, want het is gebeurd direct na installatie. Verder is er niets aan het systeem veranderd.

Ik heb al de meest actuele drivers gedownload, maar dat lost het probleem niet op. Wat kan ik nog meer doen?

Slechte stuurprogramma's komen wel eens voor bij WiFi kaarten en adapters. Windows heeft goede services voor draadloze verbinding. Ga eens naar Services en kijk voor de zekerheid of de wireless service ingeschakeld staat. Vervolgens het meegeleverde stuurprogramma weghalen en de driver bestanden in een map op harde schijf zetten, dit is de map voor de betreffende Windows versie waar het .inf bestand in staat. Nu vindt Windows het apparaat en zal deze installeren. Ik hoop dat het daarna beter gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan