nieuwe notebook: vista weigert internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

boselfje

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
9
Ha allemaal,

Na een grondige zoektocht tussen jullie tips, stel ik mn vraag toch nog:

Nieuwe laptop: Acer emachines E510.
Herkent het draadloze netwerk van al mijn buren, maar niet mijn eigen internet met kabel.


hm.
hij geeft foutmelding
Fout 815: kan de breedbandverbinding op uw computer niet tot stand brengen omdat de externe server niet reageert. Dit wordt veroorzaakt door een ongeldige waarde voor het veld Servicenaam voor deze verbinding. Neem contact op met uw internetprovider. Vraag de juiste waarde voor dit veld en werk deze bij in de eigenschappen van de verbinding.

internetprovider kan me niet helpen. Alles werkt naar behoren. pingen kan niet want geen contact.
helpdesk Acer heeft geen idee - die sturen me een handleiding (aarggghhh :confused:)

iemand gaf hier de geniale tip om de draadloze verbindingen uit te zetten... maar dat helpt helaas niet.

Andere invallen zijn welkom! :thumb:

ik ZAL m laten werken.

Ohja, please bedenk dat ik computerleek ben en nu een heel snelle stoomcursus krijg!!
thanxxxx

Nicoline
 
internet met kabel?

kun je via Start --> Uitvoeren --. cmd intypen
Dan krijg je zwart DOS venster.
Hier type je dan in: ipconfig /all

Wat staat hierin?
ipadressen, subnetmask gateway en dhcp on/off??
 
hoihoi,

Dank voor je snelle reactie! Ik zal je tip zo uitvoeren (ben maar met 1 compu tegelijk online) maar eerst dit:
in mijn configuratiescherm vind ik al:

DHCP ingeschakeld: ja
een Automatisch geconfigureerd IPV4 Adres dat begint met 169.2.....
Ipv4 Subnetmasker: 255.etc
Ipv4 standaardgateway: staat niks achter
Ipv4 DNS-server : staat niks achter
Ipv4 WINS server: staat niks achter

daarmee lijkt t alsof ik makkelijk verbinding kan maken, toch?

als ik mn kabel er in plug, gaat de LAN verbinding m identificeren.... dat duurt even... en dan geeft hij als conclusie dat ik verbonden ben met een 'onbekend netwerk'.

en dat ik geen verbinding heb met internet....


Verbinding maken kan voorzover ik zie enkel met de breedband verbinding via de WAN-minipoort (PPOE). Maar die geeft foutmelding 815: kan de breedbandverbinding op uw computer niet tot stand brengen omdat de externe server niet reageert. Dit wordt veroorzaakt door een ongeldige waarde voor het veld Servicenaam voor deze verbinding. Neem contact op met uw internetprovider. Vraag de juiste waarde voor dit veld en werk deze bij in de eigenschappen van de verbinding.

grapjurk van n computer. Er is helemaal niks mis met mijn provider en dat veld servicenaam... waar heeeeeft ie t over???


(hoor je mn frustratie? ben der twee dagen mee bezig en ben t zat hihi)

adem in... adem uit...

tot later,

Nicoline
 
Hoi Nicoline,

Allereerst het eerste wat je zegt over dhcp.
Dit moet je uitvoeren als de kabel erin zit, neem aan dat dat het geval was? En verbonden is met de router/modem.
169.x.x.x is een standaard adres dat windows geeft, en kom je dus nooit mee op internet.
Als je de kabel erin hebt zitten en hij geeft nog steeds een 169 adres, kun je nog een keertje ipconfig /renew typen, dan probeert je pc een nieuw adres op te halen.

Verder over je WAN verbinding.
Ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoelt?
Is dat een verbinding die op je pc in aangemaakt ofzo?
Want je moet gewoon een LAN verbinding op je pc hebben?

Ik hoor het wel weer,

Groeten Stephan
 
hi stephen,

wat jij zegt dat dacht ik dus ook! Wat nou WAN, ik wil gewoon verbinding! Ik wou dat ik t je kon laten zien, maar helaas, de laptop is niet online dus ik kan je geen screendump sturen...

aarrggghhh stomme vista.

ik zie iets over t hoofd. ik weet t zeker.....

en moet je NOU opletten. Heb ik de zaak opgestart (ja, met kabel),
krijg ik de melding dat het medium ontkoppeld is in dat cmd schermpje.
geen dhcp ingeschakeld.
ik ken m niet vernieuwen omdat het medium niet is aangesloten.
er heeft zich een fout voorgedaan: LAN verbinding. (de bewerking is geannuleerd door de gebruiker) (ohja? ik dee niks!)


mag ik meneer gates op zn hoofd meppen?
 
Begin jij vast met meppen, denk ik even iets verder na,...:p
Je netwerkkaart is wel goed geinstalleerd?
Heb je bij apparaatbeheer al je apparaten goed staan (geen vraagtekens of uitroeptekens bij netwerkadapters ofzo?)

Groeten,

Apparaatbeheer vind je onder "deze computer" als je die met de rechtermuisknop aanklikt, kun je naar hardware en dan apparaatbeheer...
 
ben al iets verder:

ha. er is vooruitgang.

iemand hier had hetzelfde probleem en loste het zo op:

..... ik had bin bij IE: - verbindingen-laninstellingen-automatische configuratie een van de mogelijkheden aangevinkt. Dit heb ik gecorrigeerd: geen van de mogelijkheden moet aangevinkt zijn.

aha. dat kan ik ook als ik weet wat bin bij IE is! Help, iemand??

Verder las ik de tip om de WLAN uit te schakelen. Daarna een nieuwe VPN-verbinding opzetten want bij de "oude" zal nog gevraagd worden naar de WAN-minipoort-verbinding.

goed idee! Hoe zet ik een nieuwe VPN-verbinding op???? Iemand?

Ik heb nog nooit in drie dagen zo veel over computers geleerd.....

ik hou je op de hoogte!
 
Loop even met me mee en controleer dit:

Open netwerkcentrum

10p7mhf.jpg

67iqrm.jpg

2941nkh.jpg

adexhj.jpg

3025iz4.jpg
 
yep.

staat precies zo ingesteld :)


(ps: super dat je de moeite doet om dat zo helder uit te leggen!! )
 
update

heb ondertussen nieuwe drivers geinstalleerd....


.... helpt niks.
 
Reset het modem eens of start anders even een wizard op.

Rechter muisknop op verbindingsicoon { verbinding met een netwerk maken }
 
vermeld eens even welke modem/router je hebt...

Heb je bij die modem/router geen installatie-cd bijgekregen?
installeer die cd-rom dan eens even ;)

ga op de laptop eens naar de browser(IE7 of firefox, hangt ervan af wat je gebruikt maar ik denk dat het IE7 zal zijn aangezien je nog niet de kans hebt gehad om op het internet firefox af te halen hé ;) )

en typ dan daar 192.168.1.1 of probeer eens 192.168.2.1 of 192.168.1.2 is ook mogenlijk.
Welke het voor jou is zal wel uitgelegd staan in het boekje van je modem/router of op de cd-rom moest die meegeleverd zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan