nieuwe + oude sata hdd niet herkent door windows install

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

wij hebben hier een laptop liggen met een 80Gb hdd. Deze werd niet herkent door de installatie en i.v.m spoed hebben wij een nieuwe hdd erin geduwt van 250GB. ook deze werd niet herkend.

Nu dacht ik misschien dat windows 7 de cd wel zou werken en dat klopt inderdaad! windows 7 staat nu erop geinstalleerd en werkt perfect. Echter hebben wij in het netwerk alleen windows xp machines met een standaard image.

Iemand een idee waarom windows xp de hdd niet herkent? normaal gesproken hebben Sata schijven geen drivers meer nodig.

Nou, dat laatste wat je beweert klopt niet.
Het gaat er niet om dat SATA-schijven geen aparte driver-installatie nodig heeft, maar omgekeerd:
In tegenstelling tot Vista en - inderdaad - Win7, is het voor WinXP juist wel nodig om eerst de SATA-driver te laden.
XP herkent bij installatie namelijk standaard geen sata-schijven.

Even googelen en je vindt legio uitleg hierover .....

Laatst bewerkt:
Dus het wordt toch slipstreamen.
Nu heb ik op de website van hp (de fabrikant) de intel matrix storage console gedownload omdat dit het enige is van sata drivers. Maar dit is een gewone .exe en kan ik in windows de drivers installeren maar dat heeft geen nut. Kan ik hier op een of andere manier de drivers uit exporteren zodat ik deze kan toevoegen aan de slipstream?

je kan tijdens de installatie de drivers ook vanaf een usb-stick laden, tenminste dat was zo in vista en 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan