nieuwe paragraph na 50 tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

wetzel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2004
Kan een van jullie mij helpen met het volgende;
ik heb een document met platte tekst. Hierin wil ik na vijftig characters een vaste return instellen.
Het hele document mag dus alleen maar regels van maximaal 50 tekens hebben. Nu kan ik gaan schuiven met de kantlijnen, maar ik heb dit bestand nodig voor een transcriptie-programma en daar werkt het weer niet als ik alleen de kantlijnen verschuift.

Is er een snelle manier om dit te doen met een macro bijv?

Alvast bedankt.

Carmen

Hoi,

Maak een macro, waarin je vijftig keer op de pijltjestoets naar rechts drukt (TOT character 51 dus!), dat is op de statusbalk te zien: Ko 51 (ofwel kolom 51) en vervolgens op Enter. Stop nu de macro
Zet deze macro in je werkbalk.
Je gaat aan het begin van je tekst staan die moet worden afgekapt op 50 karakters en klikt .....

Misschien kan een ander ons vertellen hoe je deze routine zichzelf laat herhalen tot er geen tekst meer is. Want daar kan ik niet achter komen.

Bedankt voor de reactie.
Het probleem was niet het invoegen van de harde return na 50 tekens. Ik heb een macro gemaakt, waarin het totaal aantal tekens in een variabele geplaatst word.
Na elke return trek ik dan 50 af van het totale aantal tekens. Als dat groter is dan 50, wordt de harde return geplaatst. Anders einde macro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan