Nieuwe partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annie42

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Hallo allemaal

ik had mijn vraag al ergens verkeerd gesteld, daarvoor sorry.

Mijn vraag,
ik heb een nieuwe (nichtje) Packard Bell met één schijf van 140 ghz, die wil ik delen met Partition magic, Waar ik altijd mee werk), nu krijg ik steeds de foutmelding:

1556 while executing Batch en hij kan niet gedeeld, maar het is toch van de gekke om er 1 van te laten, dan komt ze binnen de kortste keren terug met hele grote problemen.

Wie weet hier raad mee??????

Alvast bedankt en vr groeten.

Annie

Zolang er NTFS op die schijf staat doet ie het gewoon goed hoor als 1 partitie. Windows XP kan veel beter met 1 grote NTFS partitie overweg, dan met veel kleintjes.

ja maar als er iets gaat gebeuren ben ik alles kwijt en er moeten foto's en nog voornamer nota's op en dan is het makkelijker om 2 0f 3 apparte schijven te hebben want 140 ghz is wel erg groot
gr, Annie

CD branden als image, van deze ISO, ermee opstarten, doorenteren tot de GUI, en daar de schijf eerst kleiner maken, en er een 2e of meerdere partitie(s) opzetten, en formateren.

Alle bestanden blijven erop.

Ik krijg dit bestand niet gebrand, wat doe ik nu toch fout dat het niet gaat?????

Met Nero Express, en dan voor image project kopie kiezen, dan voor schijfimage of opgeslagen project, en dan naar die iso verwijzen, b.v.

Met Nero Express, en dan voor image project kopie kiezen, dan voor schijfimage of opgeslagen project, en dan naar die iso verwijzen, b.v.

Ja dat is onderhand gelukt, bedankt, maar zie er verder vanaf want het is me te ingewikkeld, eerst maar eens rustig uit gaan proberen en niet op een nieuwe pc van iemand anders.

Lange Pier bedankt voor je hulp!!!

Ja dat is onderhand gelukt, bedankt, maar zie er verder vanaf want het is me te ingewikkeld, eerst maar eens rustig uit gaan proberen en niet op een nieuwe pc van iemand anders.

Lange Pier bedankt voor je hulp!!!

Juist op een PC van een ander.:evil:

Maare, het is niet moeilijk, hoor, staat heel duidelijk wat je moet doen, beetje schuiven en akkoord geven, en nieuwe aanmaken.

Ja maar ik krijg eerst een hele rits van Dos gebeuren en dan zie ik niet waar dat GUI staat, komt door de "ouderdom" wordt er een beetje nerveus van, terwijl ik het dus wel heel leuk vind om te doen.

Maar ga het dus eerst wel eens rustig op mijn eigen pc proberen, want ech t zo'n nieuwe je weet maar nooit.

groetjes Annie.

Gui, is de Grafische User Interface, oftewel een mooi schermpje, overigens is het gebasseerd op Linux, geen Dos, en met Gnome, voor die grafische interface.

En leeftijd is geen excuus:rolleyes: , er zitten hier genoeg krasse knarren, het gaat om interesse, wat je hebt, en durf, dat nog niet.

Ja maar mijn interesse is er echt wel, maar ik krijg een beetje het idee dat ik het niet meer bij kan houden, vandaag is het zus en morgen zo en ook omdat we er niet mee opgegroeid zijn, wordt het steeds moeilijker.

Ook wel door het XP gebeuren er hoeft niet zoveel meer verandert en dat was met windows 3.1 em 98 wel anders en ook daardoor was er minder aan te werken en dus......vergeet je het.

gr. Annie

Ja maar mijn interesse is er echt wel, maar ik krijg een beetje het idee dat ik het niet meer bij kan houden, vandaag is het zus en morgen zo en ook omdat we er niet mee opgegroeid zijn, wordt het steeds moeilijker.

Ook wel door het XP gebeuren er hoeft niet zoveel meer verandert en dat was met windows 3.1 em 98 wel anders en ook daardoor was er minder aan te werken en dus......vergeet je het.

gr. Annie

Nou tot Lange Pier, de aanhouder wint, het is nu op mijn eigen pc helemaal gelukt, rustig aangedaan en ja dan gaat het beter en dan is het een makkelijk programma inderdaad.

Heb ik nog 1 vraagje erover: kan je alleen de gedeelde schijf een nummer geven, maar geen naam, ik kon het niet vinden maar misschien ook later te doen gewoon bij de schijven zelf.

Nogmaals heel hartelijke dank.

Schijfbenamingen kun je ook in verkenner veranderen, en tevens in schijfbeheer, maare, mooi dat het gelukt is.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan