Nieuwe PC - €1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

jopi328

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo Forumleden,

Een goeie vriend van mij heeft goed advies nodig voor het kopen van een nieuwe pc. En omdat ik al vaak heel goed geholpen ben op dit forum, leek het mij slim jullie om hulp te vragen. Het gaat hier immers om een dure investering!

Hij heeft de volgende eisen gesteld:

1. Top kwaliteit geluid, een geluidskaart is dus gewenst.
2. Software als FL Studio & Ableton moeten vloeiend kunnen draaien.
3. Games als Battlefield 3, SimCity 5 moeten er lekker op draaien. (liefst op hoge kwaliteit)
4. Goed voor Internet en Zakelijk gebruik
5. (snelle) 1 of 2 TB harde schijf
(6.) Eventueel een SSD

Verder hoeft er geen monitor bij of andere randapparatuur.

MVG

jopi328

Laatst bewerkt:
Hallo jopi,
Om terug te komen op jouw eisen :):
Als je top kwaliteit geluid wil, dat betekent dat je dan een externe geluidskaart moet doen. Maar je zal pas een verschil met het onboard geluid merken wanneer je echt high-end gaat gaan.
Dit zal minstens 100 euro zijn. Misschien even vragen aan je vriend of hij daar wel zeker van is want dat scheelt wel een stukje in de prestatie in games.
Verder weet ik niet of je vriend hem zelf ineen zal zetten en of je een besturingssysteem nodig hebt.
Ik heb dus wat samengesteld, (zonder geluidskaart voorlopig).
KLIK

-Momenteel zit er een i5 3350p in, wat deze zo goedkoop maakt is de afwezigheid van een interne gpu. Als je een i5 3450 neemt (die een beetje duurder is) dan heb je een backup plan voor moest je gpu ooit
kapotgaan (maar goed, zoveel gebeurt het ook niet).
-SSD --> 128 GB
-ATX moederbord
-HD 7970 voor maar 330 euro. XFX heeft niet de allerstilste koelers, maar dat moet je misschien even overleggen met je vriend. Want de prijs/kwaliteit is wel fantastisch. (review)

er staat dat deze kaart on load wel stiller is dan de andere en betekend dus dat je met een fan-cotroller hem zachter kan zetten omdat deze (waarschijnlijk) altijd op max staat gezien het feit dat onder load hij nagenoeg hetzelfde geluid maakt

Laatst bewerkt:
Hallo Forumleden,

Echt super bedankt voor jullie hulp! Ikzelf ben niet helemaal thuis in de kwaliteit van de hardware. Welke van de 2 pc's die jullie samen hebben gesteld is nou daadwerkelijk het krachtigst?

MVG

jopi328

kwa grafische kracht is die van subplayer52 beter, maar hierbij zit geen goede geluidskaart maar een onboard geluidskaart op. en bij de mijne heb ik ruimte overgehouden zodat je nog windows kan kopen. en in de mijne zit een betere processor die zoals subplayer52 al zei en grafische chip in zit voor als zou je grafische kaart kapot gaan dan kan je de computer nog wel gebruiken. verder heb ik snellere ram 1600mhz inplaats van 1333mhz, maar grafisch scheelt wel veel. maar mijn setup is grafisch ook goed genoeg. licht er maar net aan waar de grenzen liggen en wat het belangrijkst is.

Hallo Apen,

Ontzettend bedankt voor je hulp tot nu toe. Nu heb ik even met die vriend overlecht, hij vind een geluidskaart NIET noodzakelijk. Zou jij misschien wat aanpassingen in de samenstelling kunnen doen zodat je weer rond de 1000 komt?

MVG

jopi328

Niks mis mee met subplayer zijn samenstelling. Maar niet echt top geluid kwaliteit :)
Gezien TS ook FL studio ect gebruikt. Neem ik aan dat hij zijn eigen nummers maakt. Goed geluid is dan gewenst. Later zou hij nog zoon draai paneel kunnen kopen en gaan Dj'en op zijn pc (Gratis progje Virtual DJ) :P

Heb het systeem van Subplayer iets verbeterd in mijn ogen. Zie onderstaand:

Verbeterpunten:
- Windows 8 (64 Bit)
- Assemblage + 1 jaar garantie
- Top geluidkaart
- Beste prijs/kwaliteit verhouding videokaart
- Snellere SSD
- Sneller werkgeheugen
- Snellere processor

Min punten:
- Mindere garphics videokaart (BF 3 tussen medium en High settings in "Full HD-1080P")
- 1TB HD In plaats van een 2TB

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B398419%5D=1&product%5B342463%5D=1&product%5B576423%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B405099%5D=1&product%5B388711%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B600845%5D=1&product%5B565658%5D=1
Edit: Eventueel kan je er nog 8GB werkgeheugen bij prikken, heb je 16GB. Is wat makkelijker met het muziek mixen en opnemen. (Maar geen must)

Laatst bewerkt:
in dat geval moet ik nog wel weten of je het door alternate in elkaar wil laten of zetten of het zelf doen

Graag door alternate. Weer bedankt voor je hulp, ik en diegene waar ik dit voor regel zijn hier heel blij mij.

@Apen
Je samenstellingen slaan echt op niets.
Eeni5 3570k icm met een verouderd moederbord zonder koeling?
Overkill voeding, een veel te dure HDD...
@TS
Azerty is imho goedkoper en betrouwbaarder.
Daar zou ik mijn samenstelling nemen.
Die van sander is ook goed, maar jammer van de onbetrouwbare SSD en het verouderde moederbord.
Verder denk ik echt wel dat de geluidskaart kan weggelaten worden.

@Apen
Je samenstellingen slaan echt op niets.
Eeni5 3570k icm met een verouderd moederbord zonder koeling?
Overkill voeding, een veel te dure HDD...
@TS
Azerty is imho goedkoper en betrouwbaarder.
Daar zou ik mijn samenstelling nemen.
Die van sander is ook goed, maar jammer van de onbetrouwbare SSD en het verouderde moederbord.
Verder denk ik echt wel dat de geluidskaart kan weggelaten worden.

Ik wou het niet zeggen maar Sub slaat de spijker op zijn kop :)
Het merkje van het moederbord of de SSD zijn de meningen over verdeeld (Allebij gewoon goede keuzes). Het moederbord is minimaal, ik moest binnen het budget blijven.

Daarom maar dit alternatief genomen. Je hebt Sata 600 en je geheugenbus is exact hetzelfde. Het Pro moederbord kunnen 2 video kaarten in. Niet echt van toepassing voor de TS?
Als je hem zelf in elkaar zet en voorziet van Windows, (Heb je veel meer waar voor je geld) kan je eventueel je SSD schrijf wat groter maken en een 2TB HD nemen. Natuurlijk ook de videokaart upgraden.

PC in elkaar zetten is best simpel. Staan allemaal handleidingen van op internet, zie: http://www.bouweenpc.nl/handleidingen-tips/bouw-je-eigen-computer-anno-2011

Dan krijgen we zo iets:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B398419%5D=1&product%5B342463%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B405099%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B565658%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B556542%5D=1&product%5B558327%5D=1&product%5B536247%5D=1
Edit: Als je het toch daar azerty wil laten assembleren neem je een 250GB SSD van Samsung (150 euro) en ga je terug naar een 1TB hardeschijf (60 Euro van het zelfde merk). "Je hebt dan +/- 50 euro bespaard. Neem je het Crucial geheugen weer

Laatst bewerkt:
Dit is wel een 1000 euro build, hier steek je toch geen moederbord van 40 euro in...
Momenteel is dit ongeveer de beste build wanneer de TS geen geluidskaart neemt.

als laadtijden niet boeien kun je eventueel je ssd weg doen en een soundcart daarvan kopen

ik heb gehoort dat een western digital caviar black een redelijk snelle hdd is met 7200 rpm en sata 600 1 tb voor zelfde als deze hdd (die iets trager is)
maar als je dat inwisseld heb je een soundcart van 100 euro erbij

dit is maar een suggestie en ik zeg niet dat het moet
en Subplayers build is het beste dat je kan kiezen

Laatst bewerkt:
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie hulp! Het wordt waarschijnlijk de set-up van Subplayer52.
Echt nogmaals bedankt, vraag staat op opgelost

mvg

jopi328

Hallo,

Een vraagje nog, bij nader inzien vind die vriend €1000,- toch wel heel erg veel
Zou het mogelijk zijn om rond de 750 à 825 te zitten?

MVG

jopi328

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan