Nieuwe PC €600

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn vriendin een pc samenstellen van rond de 600 euro, meteen maar eens geantwoord op de sticky:

Budget - Ik zou het graag houden om en rond de €600 en bestellen op Alernate omdat dat vanuit België makkelijker is.
Doel - Office, Browsen en af een toe een spel (Sims 3 en GTA), films kijken op tv via de hdmi poort (1080p met xmbc)
Omgeving - Bij voorkeur een stille pc.
Assemblage - Doe ik zelf, ik mag dan niet meer echt op de hoogte zijn van de laatste nieuwe hardware maar assembleren zal nog wel lukken.

Besturingssysteem - Windows 7 x64 Ultimate hier liggen.
Opties / randapparatuur - Nee AIO printer van HP al aanwezig alsook een externe LaCie HDD, tobo en muis en een Samsung T220 (1680x1050) scherm.

Meteen ook zelf maar snel eens via de pc-builder van Alternate iets in elkaar gestoken.
Linkje naar builder-configuratie en hieronder ook een afbeelding.
14khefl.jpg

Ik wil zeker via dit forum nog eens checken of dit boeltje gaat samen werken en als er nog betere voorstellen zijn (wellicht wel) laat dat zeker weten. Ik ben nl niet meer zo op de hoogte over de laatste nieuwe hardware als een jaar of 2 geleden (meer bezig met design en development). Er kunnen dus wel een aantal dingen tussen zitten die niet kloppen, en ik hoop dat ik niks vergeten ben. :p

Dus suggesties of aanmerkingen laat maar komen.
Alvast bedankt.

Mvg,
Rutger

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik voor een AMD systeem gaan: dan bespaar je toch al bijna €100. Is ook weer mooi meegenomen, toch?
Ik zie dat ze bij Alternate niet echt AMD vriendelijk zijn: er zijn maar 6 processors van AMD.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Alternate is inderdaad niet echt AMD vriendelijk, maar als je wilt dat deze pc sowieso de komende jaren meegaat zou ik je toch wel Intel aan willen raden.

Niks aan doen wat mij betreft; processor is goed, ruime harde schijf, grafische kaart is voldoende, voeding is goed, flinke bak werkgeheugen. Stille processor koeler, altijd handig.
Ik heb er niets op aan te merken in ieder geval.

Hartelijk bedankt voor de reacties.
Ik ga idd voor een Intel gaan, hij moet zeker enkele jaartjes meegaan en ik heb nu eenmaal mijn 600 eur budget :-)

Juist nog een vraagje, als ik het goed moet de voeding in mijn gekozen kast vooraan. Dit is gedaan zodat ook een ATX zou passen. Is een kast met een voeding vooraan af te raden of maakt dat geen probleem.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan