Nieuwe pc, 1 en al ellende!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Ik heb een pc gekocht, maar heb sinds ik hem aangesloten heb al vanaf dat moment een aantal keren reboots, errormeldingen en een bluescreenerror... ik heb er normale hardware met dito drivers aan zitten, en hij draait op een legale XP. Ik word er een beetje moedeloos van, omdat ik weer terug moet naar de zaak (PC-Oke overigens..) en het een aantal dagen kan duren voordat ik hem weer terug kan krijgen. Bijgaand heb ik een fotoafdruk van de bluescreen error met melding(heb ivm bestandsgrootte het plaatje beetje bewerkt..) en ook een Opstartscherm na de bluescreen. De pc wilde niet doorstarten, en dat was het enigste wat ik zag...
Ik vind het toch een beetje treurig dat als je een zogenaamd goed systeem koopt(en voor een prijs van 679), je er meteen dit soort ellende mee krijgt....:confused:
Kan iemand mij hier iets over uitleggen?

Bijlagen

• Opstart.gif
    Opstart.gif
    65,1 KB · Weergaven: 87
  • Bluescreen copy.gif
    Bluescreen copy.gif
    71,9 KB · Weergaven: 91
bij het opstart plaatje lijkt het me dat het toetsenbord er niet in zit?

start eens op zonder je toetsenbord.
Kijk dan eens wat er dan gebeurd.
Mocht het aan je toetsenbord leggen haal dan eens de nieuwste driver op en instaleer die.

@ dillondarko Tja, maar zonder keyboard kan je geen screenshot maken :)

Laatst bewerkt:
Wat heb je allemaal zelf moeten installeren??

Hoi !

Belangrijk is de post van @puppie: wat heb je zelf geinstalleerd aan stuurprogrmma's ?

De fout duidt daar wel op: http://www.microsoft.com/technet/pr...bed-4ea6-4068-9f55-40801292ec6d.mspx?mfr=true
kijk hier bij de juiste link.

Heb jezelf niets aan stuurprogrmma's geinstalleerd zou ik terug gaan naar de leverancier.

Tenzij je XP zelf hebt geinstalleerd........volg dan de oplossingen in de link.

Greetz,

Harry.

Het toetsenbord is denk ik niet het probleem, want ik heb gewoon met het toetsenbord gewerkt zonder problemen... het rare vind ik is dat ie nu opeens aangeeft dat er GEEN toetsenbord aan de pc zit, terwijl dat al het geval is dus..

En wat bedoel je met STUURPROGRAMMAS ? Is dat NL voor DRIVERS ? De enige drivers die ik erop heb gezet zijn die voor de printer/wacom tablet/scanner, en dat zijn allemaal de nieuwste versies..

toetsenbord via usb aangesloten? dan wel die nog wel een deze melding geven dat hij geen toetsenbord kan vinden..

Dus het systeem deed het toen je nog niks zelf geinstalleerd had.
Zo ja zet dan een systeem herstel terug.
en zet dan de stuurprogrammas een voor een weer op je computer.

dank voor alle tips.... maar nog 1 ding, mn pc heb ik uitgezet na het krijgen van het Opstartscherm (zie bijlage).. ik kon windows niet opgang krijgen, hij bleef steken op dat Opstartscherm(geen reactie van toetsenbord ed..) Hoe krijg ik Windows aan de praat? Zodat ik een systemrecovery kan maken?

Ik ga er zelf niet mee aan de slag(ben niet zo'n held met dit soort technische zaakjes) maar met al deze tips weet ik tenminste wat er aan scheelt! Thankx:thumb:

Inmiddels heb ik mn ''probleem pc'' weer een week in huis en hij doet het weer zoals ie moet doen. Probleem was dus hardwarematig, in dit geval bleek er een defect in het geheugen te zijn, en dat is dus opgelost..

Blij dat het opgelost is. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan