Nieuwe pc -> 500 euro max

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi allemaal,

Ik had in maart ook al topic geopend, maar dat ging helaas niet meer door. Nu wil ik voor de kerst een nieuwe pc hebben. Ik heb al een samengestelde pc en wilde het graag upgraden.

Dit heb ik nu:

Moederbord : Asus M2N-SLI
Chipset : nVidia nForce4
Processor : AMD Athlon 64 X2 4800+ @ 2500 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GT
Harde Schijf : WDC (1000 GB)
Harde Schijf : WDC (160 GB)
Optical Drives: TSSTcorp CDDVDW SH-S223C en PLEXTOR DVDR PX-880SA
Monitor Type : MD7218AR - 18 inches

Budget: ongeveer 500 euro, minder mag ook wel.
Doel: voornamelijk surfen, downloaden, gamen.
Stilte: Enigszins belangrijk
Assemblage: dit kan ik niet zelf en vraag het aan iemand anders

Randapparatuur: geen randapparatuur.

Specifieke wensen: ik heb een oude systeemkast en wil graag een nieuwe. Het moet in ieder geval zwart zijn, met een sd kaartje lezer.

Nieuwe hardware: ik zat te denken om het volgende up te graden:
- Moederbord
- Processor
- Fysiek Geheugen (wat ik nu heb is, volgens mij best weinig)
- Videokaart
- Koeling

Hopelijk is dit genoeg informatie. Als er iets ontbreekt, dan wil ik dat graag aanvullen.

Alvast bedankt!

Op Tweakers was er een hele mooie artikel geplaatst Tweakers
Bij deze artikelen zijn veel extra optie's bijgevoegd.
Kijk eens bij game-systemen, en je hebt al een goede pc rond de 500 euro zonder de extra optie's.
Het is een voorbeeld je zou van alles nog kunnen veranderen naar eigen smaak.

Dank je, ik heb net gekeken en het is erg handig. Het is punt dat ik een noob ben qua hardware. Ik kan wel wat dingen gaan kiezen, beetje van de budget pc en game pc, maar ik weet dan niet of het wel compatible is. De budgetpc wil ik eigenlijk niet.

Graag wat meer hulp.

Als jij je bijvoorbeeld de vaste dingen aan houd zoals de moederbord,geheugen,cooler en processor zit je nooit verkeerd.
De rest zou je naar eigen smaak kunnen veranderen.
Tevens heeft Alternate een handig tooltje op zijn website genaamd pcbuilderAls je daar een moederbord kiest komt er automatisch de keuzes voor de geheugen zodat je niet verkeerd kan kiezen.
Als je daar bijvoorbeeld een systeem uit maakt en eens rond kijkt wat het goedkoopste is :)

Hopelijk is het nu wat duidelijker.

Weer bedankt, Westsidemg. Ik ga het tooltje eens proberen en ik ben ook al bezig via tweakers een pc samen te stellen. Als ik klaar ben, dan post ik het wel. Gewoon voor de zekerheid.

Edit: ik heb net even gekeken op de site van alternate, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Dus het kiezen van iets. Via tweakers heb ik dit opgesteld:

Product Prijs Subtotaal
1x Cooler Master Elite 334 € 34,51
1x Cooler Master Hyper TX3 € 13,73
1x be quiet! Pure Power L7 530W € 56,10
1x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 44,99
1x AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 130,95
1x Asrock 870 Extreme3 € 76,-
1x HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe € 173,53
Totaal: € 529,81

Ik denk dat er nog wel wat vanaf kan, ik weet niet of bepaalde onderdelen wel echt nodig zijn en vervangen kunnen worden door iets anders.

Laatst bewerkt:
Als je dit gewoon samen houd:
1x Cooler Master Hyper TX3 € 13,73 1x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 44,99
1x AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 130,95
1x Asrock 870 Extreme3 € 76,-

Zou je de kast voeding en videokaart wel kunnen vervangen.
Wat een optie is, is om voor een SSD hardeschijf te gaan kost wel iets meer maar je hardeschijf snelheid gaat er flink mee omhoog! houd er wel rekening mee om een extra hdd te plaatsen voor opslag ;)
Wat ook mogelijk is, is om voor een upgrade setje te gaan, dat is een set met moederbord geheugen en processor als complete set zal kijken of ik wat leuke dingen kan vinden.

Edit wat linkjes(hopelijk wordt dit niet gezien als reclame maken)Het is bedoelt om informatie te geven wat mogelijk is:
Upgrade site 1
Upgrade site 2

Dat wordt er verstaan onder een upgrade setje, je behoudt dan gewoon je eigen kast etc.

Laatst bewerkt:
Dank je. Volgens mij zit daar de kast niet of wel? Ik heb wel een kast nodig.

Wat betreft de setjes betreft, daar heb echt geen verstand van. Ik zou niet weten wat ik dan moet kiezen. En qua opslag, ik heb iets van 6tb extern, geen interne opslag dus nodig.

Ik denk dat je nu toch wel een kast hebt?
Met een upgrade setje gebruik je gewoon de oude kast, maar met nieuw moederbord processor en geheugen.
Als je 6tb extern hebt, kan je beter voor een SSD gaan dan heb je nog wat snelheid alleen niet te veel op te installeren.

Ik heb inderdaad een kast, maar ik wil een nieuwe, deze is nu 10 jaar oud ofzo.

Wat betreft de externe opslag, die gebruik ik wel eens en als ik het gebruik, is het maar 1 harde schijf per keer. hier kan ik dan toch ook wat geld op besparen, dus niet de pack kopen.

Indd want koop jij 180gb hd bijvoorbeeld inplaats van 1tb scheelt het wat geld.
Het beste is gewoon zulke dingen kopen als het in de reclame is.
Gewoon beetje zoeken en kijken.
Maar ik denk met de specs die hierboven staan als optie het beste naar de winkel kan gaan, waar je hem wilt laten bouwen. Dan weetje wat het kost en wat je er nog bij kan nemen.

Oke, maar ik wil er geen harde schijven meer bij. Wat ik nu heb, vind ik voldoende zo. Als ik weer wat nodig heb, dan zie ik verder. Ik wil het online kopen en niet in een winkel, ik ben dan denk ik goedkoper uit. Maar ik geloof niet dat ik nu de pc heb die ik wil hebben of in ieder geval een complete pc.

Via Tweakers kan je wel kijken wat je wilt, maar daar kan je het niet kopen.
Ik zal daarom via azerty bestellen. Ik heb alvast wat voor je samengesteld, in totaal 440 euro. Het kan wel duurder als je dat wilt, maar dat geeft niet erg veel performancewinst ;)

Winkelmandje

Ik heb een GTX460 768mb gekozen, omdat je beeldscherm toch geen hoge resoluties aankan, dan is 1gb ook niet nodig. Je kan ook voor de GTX460 1gb kiezen, deze is zo'n 10-15% beter, en is 25 euro duurder.

Als je nog vragen of suggesties hebt, stel z egerust! :thumb:

Als ik later een nieuw beeldscherm zou nemen, heb ik het dan toch wel nodig? Dan kan ik het net zo goed nu nemen.

Wat vinden jullie van dit:

NZXT Lexa S Crafted Series € 59,90
OCZ StealthXStream II 500W € 46,55
OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Cha... € 44,90
AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) € 109,90
Asus M4A88TD-M EVO/USB3 € 90,25
Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E € 160,65
Totaal (laagste prijzen) € 512,15

Overdreven dure behuizing, en overdreven duur mobo.

Ga via azerty bestellen, niet via tweakers, want hier krijg je de goedkoopste prijzen, maar dan kom je via een website zoals azerty waar je het ook daadwerkelijk kunt bestellen wel zo'n 50 euro duurder uit. Ik zal voor mijn winkelmandje gaan, eventueel met een HD6850.

vreemd

vreemd gemoderated op mijn vraag, maar ik vind alles best hoor

Vink

Overdreven dure behuizing, en overdreven duur mobo.

Ga via azerty bestellen, niet via tweakers, want hier krijg je de goedkoopste prijzen, maar dan kom je via een website zoals azerty waar je het ook daadwerkelijk kunt bestellen wel zo'n 50 euro duurder uit. Ik zal voor mijn winkelmandje gaan, eventueel met een HD6850.

Oke, laten we jouw mandje nemen. In plaats van wat neem ik de HD6850?

Als ik daadwerkelijk alles wil gaan kopen, dan kijk ik eerst wel waar ik het goedkoopst uit ben. Hopelijk kan ik het woensdag bestellen, dag van de gratis bezorging. Azerty zit er niet tussen.

Edit: nog een vraagje, hoe zit het met de assemblage bij azerty? Ik zie dat ze een Azerty CPU + Koeler (+ geheugen) montage hebben. Ook wil ik er eigenlijk wel graag een usb hub bij en ook nog een sd cardreader, laatste is niet echt nodig, maar de hub wel.

Laatst bewerkt:
De HD6850 is wel een goede keus, dat is wel een goede investering, maar dan kom je wel 25 euro over je budget. Ik was de voeding vergeten, daarom was het winkelmandje ook wat goedkoper :o.

Hier is het vernieuwde winkelmandje, samen met de 500w voeding, en de vorige gekozen componenten. Je kan er wel een HD6850 bij doen, alleen dan kom je wel 20 euro over budget, maar natuurlijk is dat jouw keuze!

Edit: nog een vraagje, hoe zit het met de assemblage bij azerty? Ik zie dat ze een Azerty CPU + Koeler (+ geheugen) montage hebben. Ook wil ik er eigenlijk wel graag een usb hub bij en ook nog een sd cardreader, laatste is niet echt nodig, maar de hub wel.

Er zit nu geen assemblage bij, dat zou iemand anders toch voor je doen? Wat bedoel je dan met een Azerty CPU + Koeler (+geheugen) montage?

Ik heb in het vernieuwde winkelmandje een 64-in-1 cardreader gedaan, die heeft ook 1 usb aansluiting, ook zitten er 2 al op de behuizing, zijn dat genoeg usb-aansluitingen?

Als je nog vragen of suggesties hebt, stel ze gerust! :thumb:

Laatst bewerkt:
Dank je. Als die HD6850 beter is, dan maakt die 20 euro niet zo uit.

Ik heb gezegd dat iemand de assemblage zou doen, maar ik heb eigenlijk nog niemand gevraagd. Dan moet ik dan wel veen doen.

De azerty CPU + Koeler (+geheugen) montage, is een assemblage die je bij azerty kan kiezen.

Wat betreft de usb, ik heb nu 4 externe harde schijven. Ik gebruik ze niet allemaal tegelijkertijd, maar meestal wel 2. Ik denk dat ik nog wel extra uitgangen nodig heb. Randapparatuur gebruiken natuurlijk ook de uitgangen.

Ik heb gezegd dat iemand de assemblage zou doen, maar ik heb eigenlijk nog niemand gevraagd. Dan moet ik dan wel veen doen.

Opzich is het niet erg moeilijk, met een filmpje via internet zou het moeten lukken. Alles past eigenlijk in elkaar en de boekjes bij het moederbord geven ook veel uitleg.

De azerty CPU + Koeler (+geheugen) montage, is een assemblage die je bij azerty kan kiezen.

Dat begrijp ik, maar ik dacht dat je het zou laten doen. De componenten in het moederbord drukken is het makkelijke gedeelte, het moeilijke gedeelte is de bedrading. Het enige wat ze met deze montage doen, is het geheugen in de geheugensloten drukken, de cpu in de Socket stoppen (is een kwestie van kijken hoe hij moet, en als het ware hem erin laten 'vallen'), en de CPU koeler op de processor zetten. Dit kan in 1 tot 2 minuten. Dat is echt wel te doen, als je even een filmpje kijkt, hoe het moet.

Wat betreft de usb, ik heb nu 4 externe harde schijven. Ik gebruik ze niet allemaal tegelijkertijd, maar meestal wel 2. Ik denk dat ik nog wel extra uitgangen nodig heb. Randapparatuur gebruiken natuurlijk ook de uitgangen.

Je zou nog zoiets erbij kunnen doen, daar zitten nog 4 usb-aansluitingen op, verder zou ik het eigenlijk niet weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan