Nieuwe PC 800-900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheesypoof

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Beste mensen. Mijn laptopje begint het langzaam te begeven en dus ben ik zoekende naar een nieuwe desktop pc van ongeveer iets tussen het bovenstaande budget. Ik heb begrepen dat het goedkoper is om hem zelf samen te stellen, maar ik heb weinig verstan van al die losse onderdelen, dus laat ik dit liever aan de expert over.
-Ik zou graag de hedendaagse games willen spelen, zoals (binnenkort) Fifa 11, Civilization 5 en ouders games als GTA 4 (maar ik ga ervanuit dat dat wel goed zit als je de nieuwere er ook op kan spelen).
Verder wil ik ook dingen als Microsoft Office en winrar en dergelijke doorsnee programmas uit kunnen voeren maar dat spreekt voor zich (dus niet dat ik een pc wil voor alleen het gamen).
-Stilte is niet heel belangrijk, maar ik wil in ieder geval niet het gerommel van de kast boven de muziek of pc-geluiden uit horen.
-Ik wil de pc in de winkel in elkaar laten zetten.

Ik wil als besturingssysteem Windows 7, weet niet of het veel goedkoper is om deze zelf te installeren of deze al standaard erop te hebben zitten, zoja dan installeer ik hem liefst zelf. Overigens net als alle andere software zoals Office/Nero etc.

Verder heb ik nog een monitor nodig (en evt een toetsenbord), maar het is belangrijker dat de pc aan bovenstaande eisen voldoet, dus alleen als een monitor erbij nog in het budget past: graag.

Ik weet niet of ik met deze eisen binnen het budget blijf zitten want ik heb er weinig verstand van, anders hoor ik dat vanzelf.
Bvb.

Groet CP.

moet er office bij?
kun je deze niet regelen van een vriend of downloaden?

office is nogal duur!
en hakt erg in je budget!

Met office er bij word het heel moeilijk om ook nog een scherm te kopen
dus je moet kiezen scherm of office

klik
dit is wat ik tot nu toe samen heb gesteld

Laatst bewerkt:
link
Hier bv een systeempje ongeveer het zelfde als fire maar net anders aangezien het niet een echte game pc moest worden.

Ook een phenom II x4 955, 4GB geheugen, een 5770 1GB, 1GB harde schijf, dvd brandertje. Cooler master behuizing en 550w voeding. LG 22 inch full HD scherm. microsoft laser muis + muismat en standaard toetsenbordje.
+ Windows 7 64 bit

Totaal 911,-

Voor office of iets degelijks, zou je Openoffice kunnen downloaden => gratis Gratis

Laatst bewerkt:
Oke bedankt ik zal eens even kijken! En sorry voor de onduidelijkheid, maar Office en dergelijke programma's hoeven er dus niet bij, maar ik wil dat gaan gebruiken (is nogal standaard dat je dat op elke computer kan gebruiken maar ik zet het erbij zodat jullie niet denken dat ik de pc alleen voor gamen gebruik ;))

Azerty heeft ook een leuk compleet systeem:
http://azerty.nl/1-1979-292557/tweakers-bbg-budget-game-system.html

889,-

Ongeveer vergelijkbaar met die van mij alleen dan een phenom x4 945 en zonder windows.
Voor de rest is hij compleet. incl. scherm, muis, keybors, losse boxen, head-set ect.
montage inclusief 2 jaar garantie => jaartje langer als normaal

Laatst bewerkt:
link
Hier bv een systeempje ongeveer het zelfde als fire maar net anders aangezien het niet een echte game pc moest worden.

Ook een phenom II x4 955, 4GB geheugen, een 5770 1GB, 1GB harde schijf, dvd brandertje. Cooler master behuizing en 550w voeding. LG 22 inch full HD scherm. microsoft laser muis + muismat en standaard toetsenbordje.
+ Windows 7 64 bit

Totaal 911,-

Voor office of iets degelijks, zou je Openoffice kunnen downloaden => gratis Gratis

Hier zit ook een muis + muismat bij maar dat heb ik al, als ik die weg laat is dit systeem goedkoper dan het complete systeem, welke zou je dan (mbt het gamen) aanraden (ik ga er in ieder geval van uit dat de samengestelde dan beter is)?

De GTX460 is wel beter:) Maar De 5770 trekt elk huidig spel perfect en is goedkoper.
De GTX460 zal wel langer "meegaan" in de toekomst.

Het zelf samen gesteld systeem is incl. windows, het complete systeem is exclusief windows.
Als je de muismat en muis weg laat heb je een systeem dan 875,- euro
Systeem 5770

Verander je de 5770 door een GTX460 => in dit geval een cyclone. een "opgevoerde"versie van de normale.
Dan kom je compleet op 901,-, gelijk je maximaal budget.
Maar hij is wel sneller de GTX460 presteert tussen de ATI 5830 en de 5850
Systeem GTX460

Een beetje aan jou de keus wat je wilt.

Je zou ook van die 25 - 30 euro een stillere en betere cpu koeler kunnen nemen:
bv de deze http://azerty.nl/8-976-262338/zalman-cnps-10x-performa-koe.html
Maarja een koeler kun je opzich altijd nog aanschaffen, dat is goedkoper als later alsnog van kaart te wisselen

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de goede info!

Ik heb wel nog een vraag over de videokaarten:
Bij de 5770 zie ik: Videogeheugen geïnstalleerd (max) 1 GB - GDDR5 SDRAM
Bij de GTX460: Videogeheugen geïnstalleerd (max) 768 MB - GDDR5 SDRAM

Toch is de GTX460 volgens jullie beter, hier zou ik graag wat uitleg over willen aangezien bij het merendeel van de games die ik op de nieuwe computer wil spelen vereisten staan van 1 GB videogeheugen.

Vereisen 1GB videogeheugen? lijkt me sterk :) noem eens zo'n spel.
Bedoel je niet 1GB geheugen => intern van je pc?

De grote van het geheugen op de kaart zelf zegt nog niets over de snelheid.
Grotendeels is meer geheugen iets sneller bij hoge resoluties. ( 1920x1200, 2560x1600 ect)
en bij meerdere schermen. Beide zijn op jou systeem niet van toepassing.

Dit verhaaltje gaat tegenwoordig niet helemaal meer op. Omdat de gTX4** serie. iets anders is.
De 1GB versie hebben iets meer SP, ROPS en geheugen bandbreedte. Deze zijn iets sneller als e GTX 460 768Mb versies.

Daarom heb ik ook de cyclone uitgekozen :) core klok en geheugen draaien iets sneller.
Dit verkleint het gat tussen de 768mb en de 1GB versie. Dat is verwaarlossbaar nu.
http://www.alternate.nl/html/popup/compare.html?cmd=remove&articleId=452476&listName=009000

Maar je kunt op deze manier geen ATI / Nvidia kaartjes vergelijken, deze hebben een andere architectuur en werken verschillend

Laatst bewerkt:
wat belangerijk is bij videokaarten is de Clocksnelheid en de bus snelheid

een kaart met bijvb 1GB aan geheugen met maar een clocksnelheid van 300
is trager dan een videokaart met 512GB geheugen met een clocksnelheid van 500

het geheugen word gebruikt voor resoluties en meerdere schermen
meestal word dit dan ook als verkoop praat gebruikt om bepaalde kaarten te kopen
daar moet je dus niet instinken

Ah oke dan had ik het gewoon helemaal verkeerd begrepen, bedankt voor de uitleg :thumb:

Dan ligt het systeem met GTX460 het meest voor de hand, maar ik wil niet te snel beslissen en nog wat vergelijken dus als er misschien nog iets op aan te merken valt..?:)

En een grotere monitor, zat zelf te denken aan 24/25 inch (ben bereid om er iets meer voor te betalen)
Had deze op het oog: -24" Hannspree HH251DPB http://azerty.nl/2-1056-281576/hannspree-hh251dpb-lcd-scher.html /
25" Hannspree HF257HP http://azerty.nl/2-1057-258262/hannspree-hf257hp-lcd-scherm.html

-BenQ G2420HD http://azerty.nl/2-1056-234638/benq-g2420hd-lcd-scherm-tf.html

-ASUS VW246U : http://azerty.nl/2-1056-278819/asus-vw246u-lcd-scherm-tft.html

Laatst bewerkt:
ben zelf erg fan van asus
levert gewoon top kwaliteit

benq ken ik niet en hannspree ook niet

Die Samsung is wel kleiner, op welke gebieden is deze beter dan die andere schermen?

OK hij is 23,6 inch => 59cm een 24 inch is 60cm
Daarin tegen krijg je wel kwaliteit van samsung (naamsbekendheid) en bewezen kwaliteit.
Kwa resolutie maakt het niets uit.

Of je moet echt een voledig 24/25 inch willen, dan valt deze af.
Houd er wel rekening mee dat je nog geen meter van je beeldscherm afzit.

Ja oke, maar naamsbekendheid betekent vaak ook hogere prijzen

Laatst bewerkt:
Ja maar deze valt precies tussen de andere in.

Ps. Ik zie dat die hanspree 25inch niet meer leverbaar is.

Bedankt voor alle hulp, maar ik heb besloten om even te wachten met de aankoop tot ik wat meer budget heb (ga namelijk nog een drumstel verkopen dus dan komt er wel wat binnen), dus waarchijnlijk kom ik hier later nog terug.

Nogmaals bedankt!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan