Nieuwe PC 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBeintema

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
166
Ik zou graag wat hulp willen hebben voor het samenstellen van een nieuw systeem.

Budget - rond de 800 euro, zoveel krijg ik namelijk terug van de belasting ^^
Doel - Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor gamen en dingen voor school.
Omgeving - Ik wil een zo'n krachtig mogelijk, maar toch zo geruisloos mogelijk systeem
Assemblage - Doe ik zelf, windows heb ik ook zelf

Besturingssysteem - nvt
Opties / randapparatuur - Alle andere randapparatuur heb ik. Een ssd lijkt mij toch wel handig in zo'n systeem en dan hergebruik ik wel een paar andere schijven voor de andere storage :)

Alvast bedankt,
Ronald
 
Kijk eens bij gamepc.nl vind je vast wel wat, kun je zelf samenstellen
 
Moet je zeker NIET doen. Gamepc.nl heeft een hele hoge prijs voor wat je krijgt.
Je kunt beter even wachten en dan helpen andere mensen je met een mooie pc.
Maar gamepc moet je echt niet doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Hier een opzetje alvast zet hier je eigen hd bij en je hebt een game pc.
 
Bedankt!

Mijn eerste vraag wat is het verschil tussen de twee processors in prestaties en waarin zit het verschil in de videokaarten? Hebben jullie hier ook grafiekjes bij (A)?

En ik had op tweakers gelezen dat de 840 serie van ssd's niet bepaald goed waren ten opzichte van de pro series, is het niet beter om een pro serie te nemen?

En over overclocken, dit zal ik waarschijnlijk wel eens gaan doen. Zeer kleine overclocks denk ik dan aan.
 
Hoi,

voor overklock processors zie deze en hier het verschil videokaarten tja qua ssd misschien dan toch deze nog wat goedkoper ook
 
Je GPU zal eerder een bottleneck worden dan je CPU daarom is het meestal verstandiger om meer in je GPU te investeren.
De i5 3350P is een prima budget CPU. Mocht je de 840 niet zo vertrouwen kan je altijd wat meer uitgeven voor de Crucial m4 128GB.
 
Hier wat linkjes > met grafieken, maatstaven noem het maar op:
- Videokaart: Klik
- Proc OC: Klik
- Proc Bench: Klik

Opmerking als je wilt overclocken voor jouw budget, word het een AMD systeem. Bij Intel ga je eerder naar de 900-1000 euro als je ook wilt overclocken. (Mits je niet gaat besparen op je videokaart)
De FX-8120 zou een mooi alternatief zijn. Voor het genoemde budget.

Beste set-up met overclockbare hardware onderdelen. Videokaart is naar ervaring erg goed over te clocken. Waar je zeker 20% winst uit kan halen. Zie Mandje
Met de OC Genie II - kan je eventueel nog auto overclocken. Als je dat handig vind. (Geheugen en processor) - videokaart zou je handmatig moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
En ik had op tweakers gelezen dat de 840 serie van ssd's niet bepaald goed waren ten opzichte van de pro series, is het niet beter om een pro serie te nemen?
De gewone 840 serie van Samsung is bedoeld voor de consumentenmarkt. De 840 pro is eerder voor mensen die het professioneel gaan gebruiken en er dus zeer veel op gaan schrijven. Moest je elke dag 200 GB naar je SSD schrijven dan zou de 840 het niet erg lang uithouden wat bij een 840 pro wel is, die dan ook weer een snellere schrijfsnelheid heeft.
In de praktijk merk je echter ook niet zo veel van de snelheidverschillen, dus de 840 pro is voor jou de meerprijs niet echt waard.

Om op jouw systeem in het algemeen terug te komen zou ik voor zoiets gaan.
Als je het zelf ineen gaat zetten dan kan je het evengoed bij verschillende winkels bestellen, dat komt goedkoper uit.
KLIK

De reden waarom de 840 series niet wordt genomen is omdat TLC nand zich nog niet bewezen heeft (en we zijn na het sandforce debacle voorzichtig mee) en dat kan misschien wel wat gevolgen hebben. Die kans is klein maar voor sommigen is dit zeer belangrijk. Daardoor is de Crucial M4 een goede keuze, snel en betrouwbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan