Nieuwe PC 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mertjuh

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Berichten
53
Hallo allemaal,

Een vriend van me wilde graag een pc voor 900 euro kopen, dus ik dacht waarom vraag ik hier niet om een goede pc te samenstellen aangezien jullie de experts zijn.

Budget - zo dicht mogelijk bij de 900 (niet meer in ieder geval)
Doel - Hmm, gewoon alles van volop Multitasken filmpjes kijken tot gamen.
Hoe belangrijk is stilte? - Het liefst zo stil mogelijk want niemand wilt veel lawaai in zijn kamer. (belangrijk dus)
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) – Wij kunnen niet assembleren dus het liefst door het bedrijf of winkel zelf.
Besturingssysteem – noppes, we hebben hier win7 64bit ultimate liggen.
Randapparatuur - Geen randapparatuur, hij wilt alleen de "kast" dus geen beeldscherm speakers muis etc.

Verder zou ik graag willen dat we het kunnen bestellen op azerty omdat ik het een top webshop vind en de prijzen vind ik goedkoper.
Ik dacht meer aan een intel core i7 maar ik weet niet echt het verschil tussen amds
En ik heb zelf nog een vraagje, het zelf laten samenstellen is goedkoper dan het kopen van een merk in de winkel toch?

Gr,

Mertjuh
 
Bij elkaar klikken van hardware laat ik graag aan de liefhebbers over (dat kun je overigens ook prima zelf)
Wat je vraag over een merk pc t.o.v. zelf bij elkaar klikken betreft: dat is niet altijd waar (dat een merk pc duurder is dan zelf klikken).
Hét nadeel van de meeste merk pc's is dat Windows erbij geleverd wordt (imperatief) hetgeen overigens niet voor een 'merk' als XXODD geldt.
Handig is om de Medions van de Aldi in de gaten te houden. Dat zijn goede machines. Nadeel is dat wat je in het krantje ziet, je ook moet kopen. Afwijkingen in de hardware zijn niet mogelijk. De Medions zijn vaak wel verdraaid interessant qua hardware.
 
Dankjewel voor je antwoord,
maar ik denk persoonlijk dat het veel tijd neemt om iets dat perfect is bij een kant en klare pc (zoals u het al zei)
Ik zal proberen een systeempje te samenstellen, ik hoop dat een van jullie dan het systeempje even checken voor de zekerheid.:p
 
zoiets? Zo dicht mogelijk in de buurt van de 900 maar er niet overheen ;) €899,74
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[245679]=1&product[285082]=1

ASUS 1156 moederbord met USB3.0
I7 860 + Mugen cpu koeler
CM 690 basic, lekker ruime behuizing.
4GB DDR3 1333mhz geheuge
GTX460 Cyclone 768MB
Samsung spinpoint F3 1TB harde schijf
2 maal een dvd brandertje => makkelijk om cd's / dvd's 1:1 te kopieren.
Wil je dit niet dan schrap je er 1 :)
En natuurlijk incl. montage


Edit:
Of je schrapt 1 dvd brander en neemt een geluidsdemping setje
http://azerty.nl/8-1090-51214/be-quiet-noise-absorber-kit-u.html?tab=overzicht
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je reactie ik zal het even laten zien of hij wel geschikt is :)
 
Oke, we zijn bijna zover om een pc te kopen maar ik heb nog n paar last minute vragen:eek:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[7517]=1&product[245679]=1&product[285082]=1

dit is de pc die we in gedachte hebben maar voordat we em kopen zag ik een paar andere opties die toch "beter" klonken:

Is deze videokaart beter ? (meer geheugen, dus ik dacht het is beter:eek:)

http://azerty.nl/8-971-280511/msi-n465gtx-m2d1g-grafische-.html?tab=tech_specs

en is het beter om een amd II x6 te nemen ipv i7 860 of moeten we een i7 950 kopen? en wat is precies het verschil aangezien ze bijna allemaal evenduur zijn.
 
phenom ii x6 beter dan een I7 860
I7 950 is beter dan een phenom ii x6
 
na dat valt mee hoor

De i7 920 / 930 zijn al gelijk / net iets beter als de x6 1090.
De i7 860 = ietsje beter als de i7 920

Sommetje maakt dat de i7 860 ook sneller is als de x6 1090 :)


Het verschil zit bv in het geheugen.
De i7 9** serie ondersteund triple channel geheugen => ietsje sneller bij renderen ipv dual channel. Voorwaarde hiervoor is dat je 3 (of meervoud) dezelfde geheugen balkjes moet hebben. Dan krijg je bv 3GB / 6GB / 12 GB ect.

Ook is het dat de i7 860 (bijna) het top model is op de 1156 socket.
Je CPU upgraden zal dus niet meer gaan.

Daarin tegen heb je op de 1336 nog sterkere CPU's boven de 950.
bv de 970 => 6core van intel (6 cores 12 threads)
De 980 => snelste CPU op dit moment
En eind dit jaar komt de opvolger de i7 990.


Theoretisch zal een 1336 socket een betere investering zijn op langere termijn.
Ben je van plan elke 3 jaar een compleet nieuwe pc aan te chaffen, neem dan een 1156 socket. Dit is in het algemeen goedkoper.

Edit:
Betreft je videokaart heb j e hier ene mooie benchmark.
Blader die eens door
http://www.guruht.com/2010/08/msi-gtx-460-1gb-cyclone-vs-768mb-vs.html
ps op full review drukken.

Snelheid ligt niet aan je hoeveelheid geheugen. Ook aan de snelheid van de core / geheugen.

De cyclone 768Mb versie presteert in het algemeen beter als de GTX465 1GB versie.
Het is meer het kosten/baten plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, dan blijf ik toch bij intel 860 omdat dual channel wel beter is door de prijs en we zullen het nietmeer van binnen aanraken als hij klaar is :p

en hoe zit het met de videokaart? (zie vorige post)
 
Zie edit :) mijn vorige post :p

Pagina 17 is ook interessant.
De cyclone blijft veel koeler tijdens belasting.
En een lagere temperatuur is beter :)
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd ben ik nu een beetje door de war, als ik uw link goed bekijk zie ik dat juist de 1gb ietsjes beter is op sommige dingen zoals 3d maar dan is die wel slechter op andere vlakken zoals farcry. dus de gtx460 met 7** geheugen is beter op het vlak van gamen en de 1gb is uhm de rest?
 
Ja de 1GB 460 versie...

Je vraagt welke is beter de cyclone 768MB of een GTX465 (1GB)
Die moet je dan ook vergelijken in de bench marks en niet naar de andere kaarten kijken.

De GTX460 1GB is inderdaad sneller, maar ook een stuk duurder.
Die heb je niet voor 150,-

Dus de GTX460 Cyclone 768mb versie is sneller als de GTX465 1GB


In Farcry is de gtx456 alleen maar sneller op een resolutie van 2560*1600
En ik neem aan dat je monitor dat niet aan kan, aangezien deze monitoren een fortuin kosten. Waarschijnlijk is jullie monitor 1680*1050 of 1920*1080 (HD)

Dus dan hoef je niet naar de hoge resoluties te kijken.
 
Theoretisch zal een 1336 socket een betere investering zijn op langere termijn.
Ben je van plan elke 3 jaar een compleet nieuwe pc aan te chaffen, neem dan een 1156 socket. Dit is in het algemeen goedkoper.

lijkt mij niet AM3 zal zeker nog nieuwe cpu's krijgen
en intel houd nogal van socket verranderen
am3 lijkt mij beste investering ook van wegen die multicore technology
 
AMD heeft wel als voordeel dat ze lang op de zelfde socket door werken en backwards compatible. Zo draait een am cpu ook op een am2+ socket moederbord.

Maar hoe bedoel je multicore technologie?? 6cores? die heeft intel al langer als AMD.
Kosten alleen heel wat meer.
Tevens heeft de i7 HT tech. zodat je virtueel cores simuleert.
Dan gedraagt je pc zich als een octa-core ipv quad.
 
AMD heeft wel als voordeel dat ze lang op de zelfde socket door werken en backwards compatible. Zo draait een am cpu ook op een am2+ socket moederbord.

Maar hoe bedoel je multicore technologie?? 6cores? die heeft intel al langer als AMD.
Kosten alleen heel wat meer.
Tevens heeft de i7 HT tech. zodat je virtueel cores simuleert.
Dan gedraagt je pc zich als een octa-core ipv quad.

ja dat wordt in theorie wel zo gezegd maar ik heb ook gehoord dat als je naar de prestaties kijkt dan valt zo'n " octa-core" wel tegen
 
http://www.overclockersclub.com/reviews/amd_phenom2_x6_1090t/
Hier ook een leuke review van de x6 1090 + een hoop andere CPU's

Zoals ik al reeds gezegt heb ligt de prestatie van de 1090 ongeveer gelijk aan de i7 920.
Maar de 1090 is net een half jaar op de markt en de i7 920 alweer 2 jaar.
Dat is in mijn ogen een beetje achter de feiten aanlopen.

Daarin tegen is de 1090 geen slechte cpu hoor. In het algemeen valt AMd meestal goedkoper uit. Alleen in dit geval niet.
 
Dat vind ik knap :) want de 860 wordt niet mee genomen in de benchmark...
neem ff de 870 hiervoor. Deze evenaart de prestatie van de 1090.

Lees je de grafieken wel goed|?
Houd er rekening mee dat de grafiek niet altijd hoger is beter betekenen.
Staan zat Lower is Better grafiekjes tussen.
En dan komt de 870 vaak beter uit de verf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan