Nieuwe PC aankoop tot max 1500 euro ongeveer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PChulpgraag

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2011
Berichten
6
Hallo,

Ik wist niet precies waar ik informatie kon vinden over PC's, dus heb ik mij geregistreerd op dit forum, omdat ik vind dat er erg goed advies wordt gegeven.

Ik zoek een goede computer die aardig wat jaartjes mee zou moeten kunnen (hopelijk). Ik ben van plan om voornamelijk dingen te downloaden en ook weleens te gamen.

Hopelijk kan iemand mij helpen :)
Alvast bedankt,

https://www.paradigit.nl/Paradigit/site/shoppingcart/default.aspx

Ik dacht dat deze computer wel aardig goed was, maar ik heb geen idee of bepaalde onderdelen goed of slecht zijn.
alvast bedankt.

En wat vinden jullie van deze pc hieronder? ik hoop dat het duidelijk genoeg is, voor een prijs van 1400 euro. Is via een vriend van mij.

alvast bedankt hoop dat jullie kunnen helpen! :)

grafische kaart: Ge Force GTX580 1536 Mb DDR5 384 Bits
Processor: Intel i7-2600k 3,40 Ghz Socket 1366
Ram: 16 Gb DDR3 (4x4Gb) 1600 Mhz Kingston Hyper X

harde schijf: KINGSTON SSD V+ 64GB 2.5" SNVP325-S2/64 (64Gb)
Wester Digital Sata2 64MB Cache ( 2 Tb)

CD/DVD Blu-Ray Lg opnemer + Dvd Lg opnemer
Moederbord Asus P8P67 Deluxe
1 x PS/2 Keyboard/Mouse Combo port
1 x Bluetooth module
2 x External SATA (1 x Power eSATA)
1 x IEEE 1394a
2 x LAN(RJ45) port(s) (1 x Intel® LAN)
2 x USB 3.0/2.0 (blue)
8 x USB 2.0/1.1
2 x S/PDIF Out
8 -Channel Audio I/O
1 x Clr CMOS switch
behuizing: Antec P183
voeding: 900w
windows 7 home edition
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voornamelijk downloaden en weleens te gamen? Wat is "weleens gamen"? En wat voor games? Bedoel je Patience of meer iets als COD Modernwarfare2?
Zelfs als je voor de meer serieuze games gaat... als casual gamer heb je dan waarschijnlijk echt wel voldoende aan min of meer bescheiden hardware.

Dan is een budget van €1.500,- wel erg royaal, dat kan voor veel minder, inclusief monitor en desktop, en dan kom je niks tekort.

Zie bijvoorbeeld maar eens hier: samengesteld bij ALTERNATE
CPU Intel® Core™ i7-2600 € 254,00
Boxed Cooler
Voeding OCZ ModXStream Pro 700W € 74,90
Behuizing Enermax LuxuRay € 64,90
DVD Samsung SH-222AL € 24,95
moederbord ASUS P8P67 -=Rev.3.1=- € 119,90
HDD Western Digital WD20EARS € 67,90
RAM GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit € 44,99
Monitor(LED) Acer S231HLbd € 154,90
Video ASUS ENGTX560 DCII TOP/2DI/1GD5 € 192,90
Toetsenbord+muis Logitech*Wireless Combo MK520 € 59,90
TOTAAL € 1.059,24

Daarbij valt bovendien op te merken, dat als je geen super-gamer bent, je hier en daar nog best wat kan bezuiningen...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snel reageren.
Ik speel voornamelijk op Ps3, maar ik wil nu ook graag een goede pc hebben, met weleens gamen bedoel ik wel goede games. Die dus ook in de toekomst uitkomen zoals battlefield 3 etc. En zoals je al gezegd heb zal ik ook waarschijnlijk elk jaar de nieuwe cod kopen etc. etc. Ik hoop dat ik genoeg heb uitgelegd

Ik bedoel dat ik voornamelijk ''ongeveer'' het beste wat er nu is wil hebben voor mijn PC zodat ik hier lang mee door kan gaan :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
computers verouderen, als je nu een supercomputer koopt betekent dat helemaal niet dat je over die paar jaar de nieuwste games kan spelen, bezuinig wat op je videokaart zodat je over 2 jaar weer een nieuwe kan kopen. dat lijkt mij wel het beste idee. 900 watt voeding is daarbij veels te gek, een 550 watt voeding voldoet goed. aan 2x 2 gb ram is zat, als je gaat videobewerken is iets meer wel handig.
een H67 chipset is voldoende, overclocken is toch niet mogelijk met een i7 2600 deze is namelijk tegen overclocken beveiligd, mocht je dit toch willen is de 2600K een beter idee.
 
@royb: mee eens. Het heeft helemaal geen zin om een superapparaat te kopen om te verwachten dat je daar een paar jaar mee kan gamen. Systeemvereisten veranderen daarvoor veel te snel. In hoeverre je een CPU kan overclocken... ik vraag me af of dat echt het verschil maakt. Ik heb zelf nog een Core2quad 6600 in originele configuratie, en dat ding voldoet nog prima. Op het moment dat dat niet meer zo is, ben je waarschijnlijk beter af met een upgrade, dan met een gekietelde oude CPU.
Wat betreft CPU valt het dus allemaal wel mee, belangrijker is een videokaart (en chipset) die al dat grafische geweld het hoofd kan bieden.

Wat betreft de hoeveelheid RAM... met 4GB kom je een heel eind, maar iets extra zijn tegenwoordig de kosten ook niet meer, dus waarom zou je geen 8GB nemen...?
 
bezuinigen mag van mij, is prima, maar niet op de videokaart
games profiteren teveel van een goede videokaart om daarop te bezuinigen (zeker als je meerdere monitoren wilt gebruiken)
zeker als je naar BF3 kijkt en wie weet word hij wel een hardcore pc gamer :p
een GTX580 is geen slechte keuzen voor BF3 imho
 
welke pc je ook koopt kijk altijd goed naar het besturingssysteem ik zie dat je windows 7 home premium wil heb installeren

let er dat je de goede versie koopt want een pc met 8 of 16GB geheugen gaat er niets mee doen als je er de 32bits versie op gaat zetten die heeft een maximum van 4GB al het overige word dan niet benut.

verder het klopt wat de mensen hierboven zeggen

een heel dikke video kaart kopen en voor de toekomst en die nu niet optimaal benutten is zonde van je geld,

alle genoemde prijzen zijn mij trouwens nog veel te duur. die genoemde machines kan je voor minimaal 100 euro goedkoper bouwen en toch genieten van de garantie.

en kijk ook eens naar een andere kast dan een antec

bijvoorbeeld cooler master Haf X of een Lian li / cq thermal take kasten die zijn waarschijnlijk beter geschikt voor wat jij er in wil stoppen.

en kast zonder usb 3.0 terwijl je moederbord het wel heeft zou ik niet doen.
 
Laatst bewerkt:
het kopen van een high end game kaart is gewoon een goede investering
vaak is het zo bij gamers dat ze een zware kaart kopen en deze na een jaar of 2 verkopen voor iets minder
dan leggen ze er nog wat geld bij en kunnen ze weer voor de high end kaarten kiezen en je zult dan constant goede graphics hebben
natuurlijk moet je er wel elke keer wat geld voor over hebben +/- 100 euro
maar jah dat hoort bij game pc's (en dat is alleen als je game's speelt die grafisch zwaar zijn zoals BF3)
 
Laatst bewerkt:
ps kijk eens naar het P8z68 V Pro moederbord kijk wat je minder hebt en wat je meer krijgt
de deluxe versie van de Z68 borden heeft geen interactie tussen video kaar en IGP terwijl de V Pro dit wel heeft.
 
haha +/- 100 euro, zie ik niet tussen mijn high end lijst staan hoor, ik bedoel dat het kopen van een geforce gtx 580 bijvoorbeeld onnodig zal zijn, wieweet over 2 jaar wel weer een nieuwe versie van pixel shader die gebruikt gaat worden in de uitkomende spellen, moet je weer een andere videokaart kopen terwijl deze nog krachtig zat is, de techniek verouderd.
 
Laatst bewerkt:
daar gaat het dan ook niet om over 2/3 jaar zullen er weer games uit zijn die de GTX580 niet in max kan spelen of hij het aankan is een ander verhaal
het gaat erom dat je high end wilt blijven het beste van het beste en dan geef je die 100 euro extra er wel voor uit

plus het feit dat je tog het zelfde moet doen als je dan bijvoorbeeld die GTX560 aanschaft
in dit geval geef je dan 50 euro extra uit voor nog een kaart die weer mid segment is

het verhaaltje is het zelfde de kaart is alleen krachtiger
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan