nieuwe pc aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismail230

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
6
hallo,

ik wil een nieuwe game pc aanschaffen die ongveer 2 tot 3 jaar meemoet gaan en die de komende games moet kunnen draaien.

Ik hoef geen windows besturings systeem bij want die heb ik zelf al.
toetsenbord en muis en speakers hoef er ook niet bij te zitten.
Mijn budget is €1350,-
Wat er wel in moet zitten is een monitor van 20 inch breedbeeld.

wie kan me hierbij helpen.

alvast bedankt
 
2-3 jaar is wel te doen.

Ik zou dan wel voor een Quad processor gaan. Deze zijn op de toekomst gericht.
Verder zou ik als het kan nog even wachten op de nieuwe videokaarten van nvidia.
Er komt volgens mij over 2 maanden een 9800gtx (schijnt 2x sneller als 8800)
en daar moetje het dus wel mee redden. verder kanje nog ff letten op dat je moederbord sli ondersteund dan kanje over 2 jaar en je wilt nog een jaar verder kan je nog een 2e 9800gtx erbij zetten(kosten dan niks meer)

ik neem aan dat je hem zelf wilt gaan bouwen;) ?
 
Met alle respect, je gaat toch geen 400 tot 700 euro uitgeven voor een processor en dan ook nog eens een honderdje of 5 a 6 voor een videokaart, om alleen maar games te kunnen draaien die over 2 tot 3 jaar pas op de markt komen?

M.i. doe je NU goede zaken met een E6750 of E6850 processor (max. 300 euro) + een GTS videokaart 640 mb van een honderd of 3. Dan ben je "pas" 600 kwijt en heb je nog eens een slordige 750 voor een fatsoenlijk mobo + kast + geheugen + harddisk(s) + monitor. Games die over 2 jaar uit komen hebben m.i. echt niet een dual core 6750 als ondergrens en / of een GTS als ondergrens. Voordat dat soort spul als minimumeis gaat gelden denk ik dat we toch al gauw een jaar of 3 a 4 verder zijn?

Toeval wil dat ik vorige week een nieuw systeempje heb besteld en ook ik een klein beetje aan de toekomst denk, maar het minst slimme wat een aspirant pc koper kan doen is m.i. hardware kopen die op het moment van beslissen "top of the hill" is. Je betaalt dan ook "top of the hill". Een of twee stukjes hardware ervoor gaan zitten is m.i. veel slimmer.
 
Laatst bewerkt:
@ Pasja

Een Quad core Q6600 (heb ik zelf ook) kost nu nogmaar €250.
En dan ben je echt beter voorbereid op toekomstige games.


en ja die komen volgend jaar al.
 
Waarom is een 4core beter op de toekomst voorbereid v.w.b. games?
 
Beste Quick,
da's heel handig (die demo link) Da's idd. precies het bewijs dat de gemiddelde gamer geen tierelier aan een quadcore heeft ;) :D

Een gemiddelde gamer gaat NIET tegelijk audio beluisteren / editten, Outlookberichten verzenden / Wordbrieven typen en een film editten. (zoals in de demo wordt voorgesteld) Het sleutelwoord in die demo is ook: AT THE SAME TIME. Je gelooft toch niet echt dat een gamer tijdens het gamen voor al die andere dingen tijd heeft? Die zit met het puntje van zijn tong buiten zijn mond enemys te killen.

Een gamer heeft m.i. nu en de komende tijd veel meer aan een snelle dualcore dan een wat langzamer quadcore.
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat, laten we de visie / mening van een deskundige en een mogelijk semi deskundige eens bekijken:

Tim Sweeney, lead programmer Epic games : zijn visie -> Klik

Lees ook dit draadje eens door : -> Klik

Zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Mijn persoonlijke conclusie luidt dan ook: nu gamen en de komende 2 jaar gamen? Dualcore! Gamen in 2011 en daarna, DAN een Quadcore kopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan