nieuwe pc aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whatnames

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Momenteel heb ik de configuratie van mijn pc zoals de bijlage. Ik wil wat sneller internetten, maar doe bijna niks aan spellen. Dus internetten zoals chatten, msn enz. kranten en nieuwsbrieven enz. Nu zag ik een aanbieding als volgt:

Advanced Power 5005c2d : intel core 2 duo E4500 processor
2 GB ddr2 geheugen
320 GB SATA 11 harde schijf
dvd rewriter Double layer
NVIDIA Geforce 8500 GT 256 mb
Geheugenkaartlezer
Draadloos UK toetsenbord en muis
Excl. besturingssysteem en monitor

Prijs : 444 euro

Vraag: Is deze aanschaf verstandig voor de bovenstaande wensen en ga ik er inderdaad veel op vooruit?

Bijlagen

• configuratie.gif
    configuratie.gif
    68,7 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Ben maar een eenvoudige aow-er en moet echt op de kleintjes letten. Dus wil ik graag een objectieve mening of het de investering waard is tegenover wat ik nu heb.

en wat heb je nu dan ??
sorry zag het plaatje niet.

als je allen maar een beetje wilt internetten
en verder niks bijzonders.
Dan is je oude systeem nog voldoende.

Laatst bewerkt:
Voor wat u nu doet volstaat hij prima. De ander gaat u wel op vooruit maar of het nodig is voor wat u doet betwijfel ik zeer!

En sneller internetten doe je ook met een sneller down- en upload
Maar ja dan gaan de maandelijkse kosten omhoog.

Als het je alleen om snel internet gaat moet je daar je geld in steken.
Zelf een 5 jaar oude PC is daarvoor eigenlijk goed genoeg.
De snelheid van je internet en de snelheid van je PC hebben bijna niets met elkaar te maken.
Als je niets aan je internet verbinding doet heeft een nieuwe PC geen zin, je internet verbinding zal er maar minimaal sneller door zijn.

T.a.v. de (nieuwe) PC, deze is excl. besturingssysteem. Wat wil je er op gaan zetten, XP, Vista of bv Linux? Als je er XP op zet is 1 GB geheugen eigenlijk ook wel voldoende. Zonder games of andere zware applicaties is 2GB aan de zeer ruime kant.
N.b. er zullen altijd mensen zijn die zeggen dat het toch altijd handig is meer te hebben, ja klopt, maar ik ga er even vanuit dat je geen euro te veel wilt uit geven. Voor Vista Home zou 1GB ook nog wel voldoende zijn, bij andere versies is 2 toch wel aan te raden.
320 GB HD. Je hebt nu rond de 40 GB, waarvan ongeveer de helft in gebruik... 320 lijkt me veel te veel in uw geval, zonde van het geld.
Brand je wel eens DVD's? Nee... waarom dan een DVD Double layer brander er in, een veel goedkopere (alleen) player zou dan ook voldoende zijn, of hergebruik de brander uit uw huidige PC.
Geen games... tja in dat geval is een moederbord met ingebouwde videokaart voldoende, een extra videokaart heb je dan niet nodig.
Het is geen highend videokaart maar zal toch rond de 80 euro wel kosten.

De oude PC is vermoedelijk (in ieder geval gevoeldmatig) niet meer zo snel.
In dat geval zou je kunnen overwegen om er een nieuw moederbord in te (laten) zetten, met nieuw geheugen en een snellere chip.
Ga eens naar een lokale PC winkel en vraag eens na de mogelijkheden van een upgrade set, die zijn er al vanaf 100 euro.
Zelfs met deze videokaart er los bij zou je dan al voor 180 euro klaar zijn, maar een veel eenvoudigere kaart zou vermoedelijk ook al genoeg zijn, zeker als je niet van plan bent over te stappen naar Vista, of mogelijk zit er een onboard videokaart op, dan heb je een losse helemaal niet nodig.
Vraag wel goed door, bv of er nog aanvullende onderdelen nodig zijn nieuwe voeding bv.

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon die pc kopen, let er wel een beetje mee op dat je een Draadloos UK toetsenbord en muis bord hebt.

Je krijgt geen sneller internet door een snellere computer ;).
Dus om alleen daarvoor een nieuwe pc aan te schaffen vind ik het wel duur.
Dan moet je een snellere internetverbinding hebben.

Iedereen hartelijk bedankt voor de reakties. Inderdaad lijkt het soms dat mijn pc traag is omdat ik bv kijk bij mijn zoon met een snellere verbinding. Een upgradeset zie ik dan echter ook niet zitten want dat kost toch ook het e.e.a.! Kortom ik zal me moeten bedwingen in mijn verlangen om een nieuwe pc te kopen en houden wat ik heb. Mijn huidige abbonnement is 5mb en ik ga per 1 jan. over naar telfort met 20 mb. Hopelijk zie ik dan de snelheid toenemen en kan ik met mijn internetgebruik nog een poos mee.

vriendelijke groeten

Zeer verstandig besluit.
En dat verschil gaat u zeker merken....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan