Nieuwe pc aanschap hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo allemaal.
Ik wil een nieuwe pc want de huidige vind ik te traag.
Ik heb nu een asus moederboard P4S800
2gb geheugen
DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400] 1024 MB (2 rows, 4 banks)
DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400] 512 MB (2 rows, 4 banks)
DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400] 512 MB (2 rows, 4 banks)
Pentium 4CPU 2.80 GHz
Kloksnelheid 2.80 GHz 2.00 gb
Ik ben in de winkel geweest en deze adviseerde me de onderstaande.
Ik heb er verder geen verstand van en mijn vraag aan jullie is de volgende.
Zal de nieuwe pc behoorlijk sneller zijn?

Moederbord: Asus Moederbord met Nvidia Chipset
Case: InWin MicroTower 300watt
Processor: Amd Athlon64x2 7850 2.8ghz 3mb
Geheugen: Kingston DDR2 2gb 800mhz
Hardeschijf: 500gb Sata-II 7200rpm
Videokaart Pci-E 512mb 9400GT Nvidia
Optical Samsung DVD- Rewriter 22x
Geluid: Onboard HD Audio
Cardreader: Cardreader All-in-1 + Usb2.0
Netwerk: LAN Onboard 10/100
Besturingssysteem: GEEN = Software is niet in deze prijs inbegrepen!

Garantie: 24 maanden REAL Service garantie

Misschien heb je nog meer info nodig over mijn oude pc dat hoor ik dan graag.

vreemd dat je oude pc traag is. 2gb geheugen en een pentium 4 zou redelijk snel moeten gaan... misschien ligt het aan dat je geheugensnelheid die maar 200 MHz is en dat het DDR SD ram is. wat wil je uitgeven aan een nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
vreemd dat je oude pc traag is. 2gb geheugen en een pentium 4 zou redelijk snel moeten gaan... misschien ligt het aan dat je geheugensnelheid die maar 200 MHz is en dat het DDR SD ram is. wat wil je uitgeven aan een nieuwe pc?

Ik heb er een tijdje geleden 1 gb bijgezet, ook in die pc winkel gevraagd of dat kon en op de snelheid naar boven ging en welke ik erbij moest hebben, maar hij is na opnieuw installeren zelfs een beetje trager geworden.

wat wil je uitgeven aan een nieuwe pc?

Geen idee eigenlijk want de oude pc voldoet verder alleen is hij nu trager. Zie hier mijn topic van toen.
Software hoeft er niet op want dat heb ik allemaal en ik kreeg dit advies van de pcwinkel.
Deze zou veel sneller zijn zeiden ze.

Laatst bewerkt:
Wat is je doel?
Wat doe je op de pc?

Waar is het traag mee?

Hoe duur is de samenstelling vd winkel?

Wat is je doel?
Wat doe je op de pc?

Niets bijzonders, internetten, word documenten maken, excel bestanden, Paintshoppro voor foto's gebruiken, Dreamweaver voor mijn website.

Waar is het traag mee?
Opstarten is trager geworden en bijv. Paintshoppro openen duurt erg lang.
Als hij met iets bezig is en je wilt tegelijkertijd nog een programma openen, Outlookexpress bijv. dan duurt het erg lang voordat het opent.

Op de link in mijn topic stonden alle gegevens, Zonder software want die heb ik zelf dus dat komt er niet bij.Ik gebruik mijn originele xp cd ook weer. Prijs is dus 410

Jouw oude pc zou snel genoeg moeten zijn.

Heb je alles geprobeerd wat in jouw vorige draadje stond:
" Kijk eens bij apparaatbeheer, zie je daar gele uitroeptekens? "

Heb je daar naar gekeken?
Is jouw c-schijf niet super vol?

Toen jij windows opnieuw had geinstalleerd: kon je dan niet meer van je vorige installatie terugvinden?
Bijv oude programma's die je geinstalleerd had staan, documenten, muziek etc...

Heb je een goede antivirus?

Jouw oude pc zou snel genoeg moeten zijn.

Heb je alles geprobeerd wat in jouw vorige draadje stond:
" Kijk eens bij apparaatbeheer, zie je daar gele uitroeptekens? "

Heb je daar naar gekeken?
Is jouw c-schijf niet super vol?

Toen jij windows opnieuw had geinstalleerd: kon je dan niet meer van je vorige installatie terugvinden?
Bijv oude programma's die je geinstalleerd had staan, documenten, muziek etc...

Heb je een goede antivirus?

Ik had alles gedaan, geen gele uitroeptekens.
c-schijf is voor een 3e in gebruik
Niets terug te vinden van de oude installatie
Nod 32 laatste versie 4.0.424.0

Over de pc.
Ik zou deze zeer afraden.

Aangezien je niet gamed, heb je geen losse videokaart nodig.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/97477
Dit is ongeveer dezelfde pc als dat realpc aanbiedt. Alleen is deze goedkoper.
(let op: ik heb ook nog 2x zoveel geheugen in gegeven)

Ik zou de pc zonder losse videokaart, maar met betere processor kopen:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/39900
Hiermee heb je een leuke pc.

Die pc winkel raadde me juist een losse videokaart aan omdat hij anders geheugen pikt van hetw erkgeheugen.

Het is je goed recht een nieuwe pc te willen kopen. Echter is de reden voor mij niet helemaal doorslaggevend.
Traag? Als ik die specs zo bekijk zou het lekker moeten lopen hoor. :shocked:
Ik zou de boel nog maar eens nakijken als ik jou was, zelfs formatteren misschien. Het kan je een hoop geld besparen!

Maar daar kan je denk ik weer 0.8 gb aftrekken omdat hij een 32 bit versie gebruikt van windows. (denk ik hoor;))

Maar daar kan je denk ik weer 0.8 gb aftrekken omdat hij een 32 bit versie gebruikt van windows. (denk ik hoor;))

Ja dat denk ik ook. Maar dat geeft verder niet zo. Het prijsverschil is niet zo groot.
2 gig en een losse videokaart is ook een optie, maar dit is duurder.

Maar hoe dan ook is die shop nogal duur. En ik ken dat merk van die kast niet. Met name interessant voor de voeding. Klinkt als ehh niet zo goed zeg maar..

En inderdaad denk ik dat zijn problemen verholpen moeten kunnen worden. Natuurlijk is zijn pc niet de snelste meer. Met een nieuwe zet hij echt een stap. Maar de problemen die hij noemt zou hij niet mogen hebben op zijn oude pc.
Geheugenconflict zou toch ook nog iets kunnen zijn...

Laatst bewerkt:
Het wordt een beetje moeilijk voor me nu: wel doen, niet doen, ik vind het gewoon jammer dat de pc trager is geworden na het opnieuw installeren van Windows.

Ken je niet iemand die je kan helpen met een herinstallatie?
Om alles uit te sluiten.
En ik kan je nog meer tips gevens. Zoals je geheugen op fouten testen, maar ik vrees dat ik je niet kan uitleggen hoe je dit moet doen.
Ik verdenk namelijk duidelijk je nieuwe geheugen.

Wat je kan doen is dit: pc meenemen naar het bedrijf waar je het nieuwe geheugen hebt gekocht. Zeg daar dat ze het geheugen moeten testen.
Daar zijn programaatjes voor: die behoren zij wel te kennen.
Ook zouden ze het de pc even op moeten starten met alleen het oude geheugen. Kijken of de pc dan inderdaad snelelr is, zoals jij zegt.
Geheugenconflict kan gewoon tot dit soort problemen leiden.

Begrijp me goedn: met een nieuwe pc krijg je gelijk een stuk snellere pc, dus wat dat betreft kan je het zeker doen.
Je oude pc is toch al zeker een jaar of 5-6 oud.
Ik zou alleen dan wel mijn pc kopen en niet die pc bij die zaak. Die processor die ik kies is een stuk sneller en moderner. En dat voor hetzelfde geld.

Het wordt een beetje moeilijk voor me nu: wel doen, niet doen, ik vind het gewoon jammer dat de pc trager is geworden na het opnieuw installeren van Windows.

Dat is aan jou. Iedere computer is na een periode aan vervanging toe. Jij bepaalt het helemaal zelf. Wij geven jou advies.
Advies: Als je die nieuwe pc wil kopen, zorg dan dat 3GB of 4GB geïnstalleerd wordt. Dat scheelt een stuk!

Laatst bewerkt:
Over de pc.
Ik zou deze zeer afraden.

Aangezien je niet gamed, heb je geen losse videokaart nodig.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/97477
Dit is ongeveer dezelfde pc als dat realpc aanbiedt. Alleen is deze goedkoper.
(let op: ik heb ook nog 2x zoveel geheugen in gegeven)

Ik zou de pc zonder losse videokaart, maar met betere processor kopen:
Hiermee heb je een leuke pc.

Ik ga het morgen nog eens goed overwegen.
Deze zou je dan adviseren?
Ik wil alleen een lightscribe dvd brander erin ipv een gewone.

De prijs die er staat Totaalprijs incl. BTW: € 387.00 ,dat is de prijs compleet toch of krijg ik dan allemaal losse componenten toegestuurd?

En er zit dan ook een videokaart in hè dus helemaal kompleet?
Dus internet kabel erin en dan heb ik ook internet, nadat ik uiteraard xp heb geïnstalleerd.
Misschien komen de vragen een beetje stom over maar ik heb geen ervaring met zoiets via internet te kopen.

Nee, je krijgt gewoon een doos met een kast erin, en dan is het gewoon een kwestie van stekkertjes erin, en op de aanknop drukken. Alles is dus al voor je in elkaar gezet. Maar hier betaal je ook voor!

Er zit in deze samenstelling geen losse videokaart, maar aangezien je nooit gamed is de videokaart die op je moederbord zit prima.

Nee, je krijgt gewoon een doos met een kast erin, en dan is het gewoon een kwestie van stekkertjes erin, en op de aanknop drukken. Alles is dus al voor je in elkaar gezet. Maar hier betaal je ook voor!

Er zit in deze samenstelling geen losse videokaart, maar aangezien je nooit gamed is de videokaart die op je moederbord zit prima.

Ja o.k. dan is dat duidelijk.
Het is gewoon een komplete pc maar ik wist niet of er een videokaart inzat.
Prima bedankt voor je bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan