Nieuwe PC - aansluiting probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hallo,

Ik heb vandaag mijn computer binnengekregen en ben al aardig ver met de assemblage.
Nu kom ik ergens niet verder.

Mijn systeem:
ASRock 970 Extreme3
Cooler Master Seidon 240M
Corsair Carbide Series 500R
Corsair CX Series Modular CX430M
Corsair XMS3
AMD Black Edition

Probleem:
In mijn PC kast zaten al stekkers, maar ik weet niet waar ik deze in moet doen (zie foto's).
IMG_1713.jpgIMG_1714.jpgIMG_1715.jpg

Ook heb ik mijn 2e hands hardeschijf geplaats, maar nu weet ik niet zeker of ik het alleen met mijn voeding kabel ga redden.
Volgens mij is er ook een data kabel nodig toch?
 
Ik heb deze voeding ja.
Maar waar moet ik de voeding kabel voor de ventilators inpluggen?
En plaatje 2 is toch een molex kabel? Maar mijn voeding heeft dus alleen vrouwtjes kabels en dus geen mannetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Zeromaster,
Er is inderdaad een datakabel (SATA) nodig die zowel aangesloten moet worden op de hardeschijf als op het moederbord. Verder moet de hardeschijf nog stroom krijgen via een van DEZE kabels.

Als je deze niet meer hebt op je voeding zou je kunnen proberen een verloopstukje te krijgen zoals DEZE
 
De HDD is gelukt. Kan ik de kabel van de ventilator nou gewoon aansluiten op de kabel uit mijn voor geïnstalleerde ventilator uit de zijkant?
 
Mooi dat is dan goed, nu moet ik alleen nog weten wat ik met dat vrouwelijke Molex kabeltje moet doen.
Waar is hij eigenlijk voor? Kan ik hem niet leeg laten?
 
De zijkant ventilator en beide voor ventilatoren werken niet. Er is dus wel iets mis
 
Ik heb nu de aansluiting van de eerste foto in de aansluiting van de zijkant ventilator gedaan.
 
Hebben de ventilatoren 3 pin aansluitingen? of Als ze op je moederbord passen probeer ze dan daar eens op aan te sluiten
 
Ja ze hebben beide 3 pin aansluiting, maar ik kan hem niet op mijn moederbord bevestigen.
Heeft het niets te maken dat ik de molex nu leeg heb?
 
Nee. Ik snap het niet echt wat je bedoeld. De kabel met de 3 Pins aansluiting komt toch rechtstreekts uit je voeding?

Die moet je gewoon vast klikken aan de kabel van je ventilator. Heb je de kabels niet te strak aan elkaar getyript. Want dan kan het nog wel is dat je stroom niet helemaal door komt. Kan ook zo zijn, dat je voeding niet sterk genoeg is.
Probeer je kabel is omhoog te halen als je hem heb aangesloten, ik heb er ook wel is last van ;) Je kan de kabel gewoon vast en los klikken als de pc aan staat. Zo snel krijg je geen stroom schok.

Voorbeeldje: Als mijn molex kabel naar benden hangt dan doet mijn pc ook vaag, waarom geen flauw idee. Als ik hem via de bovenkant laat lopen. Dan doen me ventilatoren het opeens.
 
Zitten er voeding kabels aan je behuizing vast?

Wat ik al zei je moet zoon verleng stuk kabel kopen. Kost je 3 euro bij de mediamarkt. Hij is tot 10 uur open. Dus je kan hem nu nog halen als je wilt
Het heet "goobay Molex naar SATA voedings-adapterkabel" > Kan een verkoper je vast wel mee helpen. Gewoon aanspreken daar staan ze toch voor :D

Even erbij zeggen dat hij voor je HD bedoeld is met een Sata aansluiting.
 
nee niet doen je hebt geen sata nodig je hebt volgens mij alles wat je nodig hebt maak eens een foto van het einde van je ventilator met dat tussenstuk erop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan