Nieuwe pc Bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HELPMIJNL

Banned
Lid geworden
16 sep 2007
Ik wil een Pc Gaan bouwen En heb een paar vraagjes.

1.Past deze Processor Op dit Moederbord ???

2.Kan ik Dit Geheugen Zonder PROBLEMEN Er in doen ik ga er 2 van kopen op dit Moederbord of Kan ik beter 667 MHZ kopen? .

3.Past Dit Moederbord In deze Behuizing Niet dat ik moet gaan Bikkelen.

4.Is deze Voeding Sterk genoeg Voor Dit Lijstje?
Moederbord
Processor
Geheugen
DVD-Brander
DVD Speler
Video Kaart
Harde Schijf
Koeler 2 x
TV Kaart

5.kan ik op deze onderdelen Windows Vista Home premium Draaien?

Laatste vraagje dan maar
6.Kan ik op een moederbord dat 800MHZ aankan ook overclocken naar 900MHZ?
Dan gaat het over RAM-Geheugen!

Nu heb ik veel gevraagt en Wil ik de genen bedanken die mij antwoord geeft en die dat heeft geoprobeert.
:thumb:

Laatst bewerkt:
Eerste reactie: waarom zo'n reletief duur moederbord voor die verhoudingsgewijs "simpele" processor, die verhouding klopt niet helemaal.

En pas op: die zgn. Core 2 Duo E2160 is in werkelijkheid GEEN Core 2 Duo maar een Pentium Dual Core!!

http://tweakers.net/productreview/4719

oke Zou je voor mij een andere processor kunnen uitzoeken een C2D Graag en ik hou liever dit moederbord omdat ik goeie reactie's hier over zie

Hangt helemaal af van je budget, maar alles VANAF nr. E4300 en hoget is echt Core 2 Duo.

En eh, wat wil je met het systeem gaan doen? Zware games spelen?? Dan is de videokaart die je hebt gekozen ook niet echt top...

Nee hoor ik wil hem gewoon voor internet maar ik wil dat hij gewoon lekker draait dat alles meteen opent enz
Ik ga alleen een game spelen soms van 2003 die is niet zwaar Die speel ik op een vriend van mij op 64 Mb video kaart en ik op 128Mb

ja geheugen past op dat mobo,cpu is een lachertje voor dat mobo,waarom een 600watt voeding,400watt is voldoende,videokaart ok mits je geen zware bewerkingen of spellen gaat doen.
Alle items komen als een soort caroussel oftewel bij elkaar geharkt op mij over.
Neem gewoon een ASUS P5LD2 i.c.m. met die E2160
Vista Ultimate 64bit kan je hiermee draaien

ja geheugen past op dat mobo,cpu is een lachertje voor dat mobo,waarom een 600watt voeding,400watt is voldoende,videokaart ok mits je geen zware bewerkingen of spellen gaat doen.
Alle items komen als een soort caroussel oftewel bij elkaar geharkt op mij over.
Neem gewoon een ASUS P5LD2 i.c.m. met die E2160
Vista Ultimate 64bit kan je hiermee draaien

Nee hou liever dit moederbord dan pas ik de processor wel aan Zal ik dan voor een Quad core gaam
en ik ga Home premium draaien 32 bits ultimate vindt ik een beetje te duur!

oke lol ga em nog niet kopen pas Rond 1 maand maar zal helpmij steunen .
Eigenlijk heb ik wel een Ip Ban gehad van jullie:p

En nog een vraagje
Laatste vraagje dan maar

BWDANKT VOOR HULP ZAL Vraag op opgelost zetten.

En nog een vraagje
Laatste vraagje dan maar

BWDANKT VOOR HULP ZAL Vraag op opgelost zetten.

Daar heb ik niet zoveel verstand van, maar waarom zou je in godsnaam het risico van overklokken nemen bij een dergelijk systeem, waarmee je alleen maar gaat internetten en zo?? Risico voor niets, je merkt er dan echt niks van!!

blijf maar lekker bij alternate kopen....kijk op tweakers en vergelijk...of je bent een dief van je eigen portemonnee,zie dit gewoon als een tip...niks meer niks minder

Laatst bewerkt:
Ik ben het eens dat je goed op de prijzen moet letten, maar ik ben er niet zo'n voorstander van om alle losse onderdelen voor een nieuw te bouwen PC bij verschillende leverancier te kopen.

Moederbord bij leverancier A
Processor bij leverancier B
Processor-koeler bij leverancier C
Geheugen bij leverancier D
Videokaart bij leverancier E

enz. enz.

Scheelt alles bij elkaar opgeteld misschien een paar euro's maar:
Je hebt niet 1x, maar meerdere keren verzendkosten, dat vergeet je dan blijkbaar

En, het belnagrijkste van alles: wat te doen bij problemen die je zelf niet kunt oplossen??
Ieder onderdeel weer terugsturen ter controle naar al die verschillende leveranciers?
Lekker makkelijk:o

Nee, koop gewoon alles bij dezelfde shop, dat is het beste en het veiligst!

eeeuh...je pakt b.v. het moederbord en cpu daar ga je mee aan de slag met vergelijken..het klopt dat een cpu goedkoper is en dan het mobo weer duurder,tis een kwestie van zoeken en de andere onderdelen komen vaak ook wel gunstiger uit. Je koopt natuurlijk alles bij een bedrijf en niet bij 7 verschillende.
Je kan er je voordeel uithalen.
Op mijn E6600 plus asus p5b deluxe scheelde het genoeg

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=HPGI47&
http://www.electronicagigant.nl/ scheelt alleen al 27 euro op deze cpu

moederbord scheelt je 17 euro... bij deze twee online shops.... zo ben je al 44 euro op deze twee voorbeeld onderdelen goedkoper uit.

Dan is het jammer voor jou, dat je je zelf verraad. Evengoed hadden we er wel achter gekomen, maar ik ben bang dat er wel eens een verlenging van je ban kan komen.

Deze topic gaat opslot en de account HELPMIJNL wordt permannent geblokkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan