Nieuwe PC, budget ± €600

Status
Niet open voor verdere reacties.
-Een 1 tb harde schijf is veel opslag maar gaat de computer niet snel van opstarten. Denk hierbij eerder aan een ssd schijf start je computer heel snel op.

-De cpu mag ook wel een tandje minder aangezien dit een redelijke game cpu is die jij niet nodig hebt.

-Lange levensduur kan nooit gegarandeerd worden je hebt wel garantie, maar hoe lang hij het uithoudt kan je nooit voorspellen.

Sluit ik me bij aan.

Lijkt me beter om voor een geïntegreerde oplossing te kiezen met een SSD voor snelle opstart dan een overdreven CPU. Je budget lijkt me ruim voldoende.

Het gaat meer om, waarom een "P" processor nemen en vervolgens een losse videokaart? Als je nog een aantal weken wacht komt de nieuwe intel serie uit met ingebouwde videokaart die volgens intel 2x zo snel zou moeten zijn dan de losse 620

De 620 is al een dikke overkill voor wat je wil gaan doen met je computer. Beetje facebook etc kan je ook wel een oudere dus goedkopere videokaart nemen.
Ik snap dat je wel een i5 wil gewoon fijne processors, maar meer bedoelt voor game. Laat ik het zo zeggen wij geven advies maar het is jouw feestje.
Aangezien ssd's nog redelijk prijzig zijn zou ik als ik jouw was 2 harde schijven nemen van 120 gig kost 20 euro meer dan een 64 gig. 128 gig is 80 euro ongeveer.
En dan een tweede harde schijf voor je bestanden mocht je nu al weten dat je redelijk wat bestanden gaat opslaan.

Wat denk je hier van±

Intel Core i5 3570 Boxed
€ 179,-

ASRock Z77 Pro4
€ 94,49

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
€ 54,85

Cooler Master K280
€ 30,43

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
€ 24,40

Kingston HyperX Dual Channel 8GB (KHX1600C9D3LK2/8GX)
€ 15,45

Corsair Builder CX430 Bronze
€ 39,29

Sandisk Extreme 120GB
€ 95,-

Totaal € 532,91

Met 8GB ram op 1600GHz, SSD van 120GB samen met HDD 1TB, mooi moederbord waar je later nog mee kan upgrade(Bijv. toch nog een videokaart, meer ram, meer HDD´s of SSD´s of een betere processor), goede processor koeler en natuurlijk een goede processor.:thumb:

http://tweakers.net/gallery/513283?wish_id=441234#tab:wenslijst

Laatst bewerkt:
Als je voor AMD wilt gaan:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B557801%5D=1&product%5B558947%5D=1&product%5B459728%5D=1&product%5B403637%5D=1&product%5B286566%5D=1&product%5B207291%5D=1&product%5B558083%5D=1&product%5B568313%5D=1&product%5B568296%5D=1

- Maar liefst 16GB geheugen 1866Mhz. Dit omdat je het voor een prikkie mee kan nemen. Voor hetzelfde geld heb je 8GB 1600Mhz van een ander merk. (Waarschijnlijk een tijdelijke actie, op=op)
- AMD A10-5800K
- 256GB SD van crucial
- 500GB WD black
- Stille processor koeler
- Mooie/kleine behuizing. Waar de USB 3.0 poort aan de voorkant niet ontbreekt.
- Zuinige 300 wat voeding van *Be Quiet*

Heb jezelf Windows? Je kan hem eventueel van je oude pc verwijderen en op deze opnieuw installeren. Ik weet niet zeker of 1866Mhz in een Intel systeem past, omdat de meeste boardje daar maar 1600Mhz ondersteunen. Wellicht dat hij de kloksnelheid terug zet naar 1600Mhz of dat je compaliteit problemen krijgt. Vandaar de AMD build gekozen, met een betere onboard videokaart en al overated is voor enkel huis tuin en keuken gebruik. Voor jouw eisen zou een duocore al voldoende zijn.

Laatst bewerkt:
Leuk en aardig maar ik zou toch liever voor een xfx 550w voeding gaan. Mooie processor, moederbord niet verkeerd, ram geheugen genoeg, maar zodra je wilt upgraden met een betere videokaart kun je de voeding ook gaan vervangen.

Die 16 gb geheugen balken zijn ook overdreven een setje van 8 gig en lagere geheugensnelheid doet het hem ook gewoon.
Er zijn geen applicaties die 8 gig nodig hebben laat staan 16 gig. Ik heb zelf 12 en vind dit meer dan zat.

Hier een configuratie met uitbreidingsmogelijkheden:

Processor:
Intel® Core™ i5-3470
€ 184,90

Moederbord:
ASRock B75 Pro3-M
€ 56,90

Geheugen:
Kingston HyperX 8 GB DDR3-1333 Kit
€ 63,90

Voeding:
Corsair CX430M
€ 51,90

Grafische kaart:
XFX HD6670 (HD-667X-ZHF2)
€ 66,90

Harde schijven:
Western Digital WD10EZEX 1 TB (SATA)
€ 64,90

ADATA ASX900S3-64GM-C (SSD)
€ 67,90

Dvd-brander:
LG GH24NS70
€ 16,99

Totaal: € 610,28

Je zou ook voor een wat goedkopere processor kunnen gaan (Intel® Core™ i5-3350P)

Ik zou voor een andere grafische kaart gaan, deze is oud en trekt niet meer de spellen van nu.

@Miksel12 pardon? als je meneers bovenstaande reactie hebt gelezen kun je daar op uit maken dat hij niet niet gaat gamen. De spellen die hij wil spelen gaan via facebook waarmee met je een onboard kaart zelfs uit de voeten kunt.

Niet elke pc hoeft top prestatie te leveren op games sommige mensen game niet die hier komen.

Deze videokaart is uitstekend voor snel grafisch werk, ook kan je hier makkelijk 1080p video's mee kijken, als je dat zou willen. Dit zou je misschien ook wel op de onboard kaart kunnen draaien maar met deze videokaart kan je nog lang vooruit, waar de tp ook om vroeg.

Kevin

Iedereen is wel erg positief over een SSD, maar eigenlijk heb je er bijna niks aan. Windows en alle andere programma's die op de SSD staan starten wel snel op. maar de rest natuurlijk niet. SSD verliezen ook in een korte tijd opslag en gaan sneller kapot. Sata harde schijven zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder.

@Kazuya als je je ssd snel volschrijft wordt hij minder snel. Maar of hij dat ook doet aangezien hij alleen maar een beetje op facebook zit. Of ze sneller kapot gaan is nog maar de vraag. Hier is een stream waar je kunt zien hoe lang de ssd van samsung het vol houdt (momenteel 639 tb weggeschreven en nog steeds actief). En het os is het slome gedeelte van het laden.

http://www.youtube.com/watch?v=S5A_T-NJ3a4

Leuk en aardig maar ik zou toch liever voor een xfx 550w voeding gaan. Mooie processor, moederbord niet verkeerd, ram geheugen genoeg, maar zodra je wilt upgraden met een betere videokaart kun je de voeding ook gaan vervangen.

Die 16 gb geheugen balken zijn ook overdreven een setje van 8 gig en lagere geheugensnelheid doet het hem ook gewoon.
Er zijn geen applicaties die 8 gig nodig hebben laat staan 16 gig. Ik heb zelf 12 en vind dit meer dan zat.

Toen ik de post schreef was het geheugen maar liefst 45 euro. http://tweakers.net/pricewatch/296241/kingston-hyperx-khx1866c9d3k4-16gx.html
Vandaar dat ik een tijdelijke actie zei. Nu is hij weer 120 euro bij Azerty. Dan maar terug naar 8 > Zijn ze weer 45 euro. (4 Zou al voldoende moeten zijn) Maar om meer feature proof te zitten. Moet 8 voldoen.

Omdat het enkel een facebook systeem word. Heb je meer dan genoeg aan de interne GPU van de processor. Je kan er zelfs de nieuwste Simcity mee spelen. Mits je de interne GPU van AMD hebt.

Dus ruim voldoende ^^. Alleen maar zonde van je geld een externe GPU aan te schaffen. Naar mijn mening hoe zuiniger de pc, hoe beter.
Nu het samenstelde pc maar 150-200 Wat gebruikt. Is een 300 watt voldoende. Zou je zelfs nog een kleine overclock kunnen doen.

Laatst bewerkt:
@W4RH34D, sorry dacht dat ik in een andere topic zat:o. De grafische kaart is inderdaad goed genoeg voor games op facebook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan