Nieuwe PC budget +- 1200 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoocha

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Hoi mensen,

Ik heb een vraag voor jullie, zelf heb ik niet veel verstand van pc's in elkaar zetten en ook niet veel van wat bij elkaar past en hoe goed het dan zal zijn.

5 jaar geleden heb ik ook hier hulp gevraagd en een door jullie samen gestelde pc gekocht, de pc heeft het goed gedaan maar laat nu toch zijn leeftijd zien bij nieuwere games.

Dus hier komt de vraag:

Zouden jullie voor mij een pc willen samenstellen met een budget van +- 1200 euro?

Heb zelf al een muis/keyboard/beeldscherm/windows, de pc gaat gebruikt worden voor gaming en internetten en ik zou graag willen dat de pc zo min mogelijk geluid produceert ( de pc die ik nu heb maakt ongelooflijk veel lawaai maar komt waarschijnlijk door ouderdom haha )

Heb ook nog deze gekocht https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=609790 kan deze nog mee? of is het beter om nieuwe te halen?

Mvg,

Bennie

Beste Bennie,

voor WAT voor games ga je m gebruiken? voor browser games of meer dingen als GTA V enz. want GTA V is een bom van een game, qua graphics, dus dan heb je weer een betere graphics kaart nodig, enz. enz. en dan, je RAM kaarten, ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij worden daar geen dingen op opgeslagen, en is het alleen maar voor tijdelijke storage, het staat voor Random Acces Memory, dus ik DENK dat je geen nieuwe hoeft te kopen, want ze zijn best duur. maar let goed op de andere comments want ik weet het niet 100% zeker ;)

Succes!!

MVG Fabian Visser

PC gaat gebruikt worden voor games zoals GTA V, Skyrim, The Witcher Wildhunt etc

Ik bedoelde eigenlijk kan mijn RAM nog mee als in is het niet beter om een sterkere RAM kaartje te halen? bijv naar 1800 mhz ofzo? zelf geen verstand van :P

Goedemorgen,

Je kan inderdaad je geheugen meenemen en dan zou deze pc een optie zijn.

Laatst bewerkt:
Die i7 geeft max 2-3fps in games winst

En voor de rest zou ik een andere grafische kaart aanraden, bijvoorbeeld DEZE. Die is een stuk stiller dan het blower design.

En die 2x4GB die jij stuurde in je eerste bericht past gewoon zonder enig probleem in het moederbord (in de setup van Modag), dus dan lijkt mij nieuw kopen beetje onzinnig :)

Kan ik niet beter die 1x8 gb gebruiken? (heeft 1600 mhz)? en dan mijn oude pc verkopen?

Wil de pc inderdaad zo stil mogelijk zonder dat de prestaties omlaag gaan, dus als die videokaart inderdaad stiller is zonder dat de prestatie teveel omlaag gaat neem ik die.

Je kan bij een moederbord die dat support beter dual channel geheugen gebruiken. Daar heeft hij meer profijt van dan 1600MHz ipv 1333MHz. Je zal niet merken dat je geheugen langzamer is
Doe wel dat geheugen dan in Slot 1 en 3, of 2 en 4.

En over de GPU: Diegene die ik stuurde is (zoals gezegd) een stuk stiller, maar heeft ook nog eens betere prestaties aangezien hij vanuit de fabriek al een lichte overklock heeft :)
Hij draait namelijk op 1140MHz en degene die je eerder had op 1076MHz :)

Hmm ik dacht dat mijn 1x8 gb stick een lichte upgrade zou zijn tegenover de 2x4 gb :confused:

Als ik deze pc bestel, heb je dan ook nog schoonmaak tips? denk dat de pc die ik nu heb zoveel geluid maakt omdat ik de pc niet vaak genoeg heb schoongemaakt (stofvrij) en dat er nu schade aan de fans ofzo is gekomen of een ander onderdeel

Laatst bewerkt:
Schoonmaak tips... Hmmm
Schoonmaken met een stofzuiger: NOOIT. Kans dat je dan je dan kortsluiting veroorzaakt op je moederbord -> RIP

Ik denk gewoon voor de intake fans zorgen dat daar goede stoffilters zitten, en die vervolgens regelmatig controleren op hoe vol die zitten :)

oh... 5 jaar pc schoongemaakt met stofzuiger en een doekje :D

intake fans? stoffilters? :O

Intake fans: Dit zijn fans (die ronddraaiende dingen :s29) die lucht je PC kast in zuigen.
Stoffilters: Gaas wat ervoor zorgt dat stof niet je PC kast binnendringt

En het schoonmaken met een stofzuiger kan wel, maar het gevaar is groot dat je PC dood gaat, die van mijn broer is daardoor overleden :p

ah oke dacht dat je ook eens per maand alles van binnen moest schoonmaken, maar die stoffilters die zitten al bij die case neem ik aan? en die zijn goed?

Ja in die kast (Cooler Master Silencio 352) zitten stoffilters, en die zullen het stof aardig goed tegen houden, die zijn (volgens mij) ook vrij makkelijk weg te halen :)

Goedemorgen Modag,

De setup van jou vind ik heel mooi, maar hoeveel prestaties krijg ik erbij als ik i.p.v de i5 deze neem? https://azerty.nl/8-5656-707629/intel-core-i7-4790k-4-ghz.html

Heb nog even rondgekeken en vond nog een RAM stickje die niet in mijn oude paste, zou ik deze nemen of toch die ik er nu in heb? (ik neem aan dat ik ze niet alle twee erin kan stoppen d.m.v verschillende mhz) https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=528324

dat geld kun je dan beter stoppen in een nog krachtigere gpu GTX980 ofzo
om 100 euro extra neer te leggen voor 1 of 2 fps meer is het niet waard je kan die i5 ook overclocken
en bepaalde games hebben weer helemaal geen baat bij Hyperthreading en dat is het enige echte verschil tussen een i5 en i7 processor

Hoi,

Geen dank , Succes met de aankoop en ben benieuwd naar de foto.

Hoi mensen,

Aangezien ik de pc volgende week ga bestellen heb ik nog een paar vragen voor jullie, hopelijk willen jullie deze beantwoorden.

1. Jullie hebben mij een mooie pc samengesteld https://azerty.nl/winkelmandje/wink...641504]=1&product[707630]=1&product[732238]=1, ik vond alleen de case niet zo mooi. Mijn oog viel op deze case: https://azerty.nl/8-1044-541751/zalman-z11-plus-midtowermodel.html Kan alles hierin? gaat dit werken?

2. Bij mij oude pc (ook hier samengesteld) wou ik een RAM upgrade uitvoeren en kocht ik deze: https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=528324. Het paste niet omdat er maximaal 2x4 in kon, kan deze RAM wel bij deze samenstelling?

Alvast bedankt,

Bennie

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor daar past alles in in de zalman denk inderdaad ook nog even beter als de coolermaster, en ja dat zal passen dat geheugen maar denk dat het met tweemaal 4 in dual channel wat beter werkt of je koopt er nog z'n zelfde bij dan heb je tweemaal 8 in dual channel .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan