Nieuwe PC: data overzetten naar nieuwe schijfen of schijf erbij zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad nog makkelijker. Hoe duur is zo'n easy transfer kabel?

Kan het kloppen dat ik twee bestanden moet downloaden op die site of zijn dat verschillende versies?

Laatst bewerkt:
OK, Het delen van een map :

Windows verkenner en rechtsklikken => delen en beveiligen selecteren

Je krijgt een pop-up Klik folder delen aan en OK klikken thats it....

Hoi !

Tja, ik heb zo´n USB-kabel bij Correct Computers voor 12 euri´s ex. gekocht, maar da´s alweer bijna 2 jaar geleden.

Op de Vista PC behoef je niets te downloaden, alleen op de XP/PC.

Greetz,

Harry.

Maar welke programma moet ik daarvoor downloaden van de windows site? Ik zie namelijk 2 programma's. Moeten die beide of 1 van de twee, maar welke?

Tja dat weet ik, maar ik zie daar twee bestanden staan: tfrcable_x64.exe en
tfrcable_x86.exe
Welke van de twee moet ik hebben?

Hoi !

Aangenomen dat je zoals bijna iedereen XP 32-bits draait moet je tfrcable_x86.exe hebben !

Greetz,

Harry.

Nog een vraag. Moet ik dat exe bestandje op de C schijf draaien? Ik heb hem namelijk op mijn D partitie staan. Of maakt dat niet uit?

Hoi !

Tja, ik zet het eigenlijk uit gewoonte op de C-schijf, maar mag in principe niets uitmaken.

Greetz,

Harry.

Er staat verder dat je nog een CD in de CD rom speler moet doen van je huidige PC. Kan dit dan ook zonder monitor gebeuren als ik mijn nieuwe PC al aangesloten heb en wel?

Hoi !

Sorry, ik gebruik altijd die Easy transfer-kabel en wat ik dan met een CD zou moeten.....

Misschien iemand anders ?

Greetz,

Harry.

Dat weet ik ook niet, maar daar heeft het programma het over als je het op start.

Indien je niet echt thuis bent in connectivity is dit mischien een betere optie

http://www.alternate.be/html/product/details.html?articleId=45033&showTechData=true (deze is enkel als voorbeeld ze bestaan in alle maten en kleuren)

Je monteert je harddisk in de externe behuizing, aansluiten via USB en kopiëren maar. Nadien kan je je nieuwe hard disk uit je oude PC hergebruiken als externe (bvb voor backup) en de externe kast kost niet veel meer dan het kabeltje.:thumb:

Ik wil het liefst niets doen in de kast zelf dus zo'n USB kabeltje tussen beide PC's vind ik weer handiger.

Sorry USB connecties heb ik geen ervaring mee, ik doe zulke dingen via het netwerk. Sinds XP is dit een stuk toegankelijker gemaakt.
Als je het netwerk nog eens wenst te proberen laat dan maar iets weten. :thumb:

Ik heb nu een Vista PC. Ik heb mjin XP pc op mjin router aangesloten en op mijn xp pc. Ik probeer nu mijn XP pc te vinden op mijn vista pc, maar ik zie hem niet. Ik heb ze allebei workgroup genoemd. Wat moet ik doen?

Iemand die mij even op weg kan helpen? Ik zit er op te wachten eigenlijk. B.v.d.

- firewall uit / toestemming gegeven dat lokale netwerk toegang heeft?
- op allebei de computers werkt het netwerk? (je hebt internet bijv)
- je hebt op de xp-pc de harde schijf gedeeld?

Alles 'ja':

- zoek op je xp je ipadres op
(start - uitvoeren - cmd -> ipconfig : meestal 192.168.x.x (x kan alles zijn...))

- doe onder vista hetzelfde tot je het dos-scherm krijgt. Toets dan in ping <<ipadres>> enter
Krijg je dan foutmeldingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan