nieuwe pc E6300 ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter JWP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JWP

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
hallo mensen ik wil dus een nieuwe pc aanschaffen om er voornamelijk mee te gamen
ik dacht hieraan :

Intel E6300
775DUAL-VSTA

een erg goedkope moederbord want ik heb nog DDR1 geheugen liggen in mijn oude pc en dat bespaart me weer geld.
en heb nog een overgeklokte AGP kaart. maar later wil ik hem upgraden naar PCIe x16 kaarten en dat zit ook op deze moederbord.

en wil de E6300 overklokken tot 2.8 2.8 ghz maybe ? lukt dat met deze moederbord denken jullie ? of kan ik beter iets anders samenstellen ??

DDR1-geheugen en een Core 2 Duo-cpu is geen goede combo, daar het trage geheugen de cpu teveel zal gaan ophouden.

Verder kan je met dit moederbord ook nauwelijks gaan overklokken, maar dat heb je met een low-budget moederbord.

Wat voor videokaart wil heb je nog liggen dan?

Voor de rest een stabiel, low-budget moederbord volgens deze review.

Waarom wil je trouwens deze cpu gaan overklokken? Je merkt dit toch niet tijdens de games e.d.

DDR1-geheugen en een Core 2 Duo-cpu is geen goede combo, daar het trage geheugen de cpu teveel zal gaan ophouden.

Verder kan je met dit moederbord ook nauwelijks gaan overklokken, maar dat heb je met een low-budget moederbord.

Wat voor videokaart wil heb je nog liggen dan?

Voor de rest een stabiel, low-budget moederbord volgens deze review.

Waarom wil je trouwens deze cpu gaan overklokken? Je merkt dit toch niet tijdens de games e.d.

bedankt maar waarom niet ? en kan ik hem wel zo snel als een E6400 laten lopen ?

Dat niet, maar je cpu zal niet maximaal kunnen presteren omdat hij steeds op het tragere DDR1-geheugen moet wachten.

Je kan natuurlijk altijd eerst je ddr1-geheugen inzetten en dan later ddr2 voor de optimale prestaties.

dus ik begrijp als ik er DDR2 geheugen in doe presteert het meer
en dan kan ik het overklokken even goed late presteren als E6400 ?

en heb nog een overgeklokte AGP kaart. maar later wil ik hem upgraden naar PCIe x16 kaarten en dat zit ook op deze moederbord.

Nee, dat zit er niet op. Het PCI-E slot is beperkt tot ×4 (zie pagina 2 van de link van Muurhond), dus wat voor een snelle PCI-E kaart je er ook later instopt, veel kan/zal het niet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan