Nieuwe PC en RAID1

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjongen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Beste mensen;

Nog een vraag over mijn nieuw aan te schaffen PC (Fujitsu Siemens Amilo Pi 3630). Hierin zit een HD van 1T. Nu wil ik hier een 2e HD in zetten en deze vervolgens in RAID1 configureren. Weet iemand of dat met deze PC (/moederbord) mogelijk is zonder aanvullende (PCI) kaarten aan te hoeven schaffen; m.a.w. of dit in bijv. de BIOS in te stellen is. Tweede vraag; als dit mogelijk is; is dit dan ook voor een redelijke leek (that's me) enigzins eenvoudig te doen? De technische specificaties van de pc zijn hier te vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet, Bart

Hoi,
Als ik al je wensen lees, denk ik dat je beter zelf een pc kan samenstellen, en door een winkel in elkaar laten zetten.
Dus geeft je budget en je wensen

Hallo Robincon (en anderen);

Hartelijk dank voor je reactie!
Ik zou inderdaad graag zelf een PC samenstellen, en heb hier dan ook vrij serieus naar gekeken; zo heb ik al heel wat avondjes gespeeld met de pc-builder van Alternate. Wat voor mij vooralsnog redenen zijn om naar een merk-pc te kijken zijn de volgende:

• Op de één of andere manier kom ik gewoon duurder uit. Als ik de PC zoals ik dit in mijn 1e post heb beschreven "zelf" bouw op bijv. de site van alternate kom ik (stukken) duurder uit dan de 800,- die ik bij siemens moet betalen.
  • Ik heb zéér positieve ervaringen met mijn (dure) Sony VAIO Rz504. Bijvoorbeeld, als je de kast open maakt om iets in te bouwen (etc) "voel" je het verschil met een kast van een "zelfbouw" pc. Daarnaast ziet 'ie er prachtig uit.
  • De "looks". Ik weet dat het uiterlijk niet leidend zou moeten zijn, maar op de één of andere manier speelt dit voor mij een zeer belangrijke rol. De PC (net zoals de schermen die ook mede op hun "looks" zijn gekocht!) heeft een prominente plek in de woonkamer, en ik wil gewoon een ontzettend mooi design hebben (naast het merk, waarbij Siemens natuurlijks iets meer "klasse" heeft dan "hobby-bob-PC"). Tot op heden heb ik bij de losse kasten geen enkele mooie kunnen vinden, en ook bij de andere merken niet echt. Wat ik wel altijd mooi vond waren de Sony VAIO's, maar Sony bouwt geen "echte" desktops meer.

Lang verhaal, maar dit zijn voor mij 3 redenen om te willen kiezen voor deze Siemens. Ik ben natuurlijk op deze site om te leren, dus ik laat mij graag overtuigen dat ik er naast zit...

Wat betreft mijn wensen en budget... Beide staan niet echt vast. Ik had voor de PC aan max. zo'n 1.000,= gedacht (liefst natuurlijk minder); en wensen; samen te vatten in één woord "snelheid". Ik voer geen ontzettend zware taken uit op mijn PC; ik ben vooral veel bezig met het bouwen van websites; gebruik daarbij photoshop; wil incidenteel eens een vakantie-videotje bewerken en branden; mag graag TV (hoeft niet digitaal) en films kijken op mijn tweede scherm, terwijl ik op mijn 1e scherm doorwerk. Wil graag goede kwaliteit muziek luisteren, speel incidenteel een spel (denk aan "Sims2", "GTA", "SimCity", etc.). Daarnaast is veiligheid voor mij heel belangrijk. Ik wil graag 2 schijven (voorkeur 2T per stuk) die ik in RAID1 heb draaien.

Ehhhmmm, volgens mij heb ik de belangrijkste zaken genoemd...

Schiet mij nog één aanvullende vraag te binnen. Zo lang het nog niemand is gelukt de Siemens PC uit mijn hoofd te praten ( :) :) ) wil ik 'm wel graag eens in t echt zien. Weet iemand in de regio Den Bosch / Utrecht / Hilversum een computerzaak waar ze veel Siemens PC's in de showroom hebben?

Nogmaals hartelijk dank, groeten, Bart

Nou, hier wat argumenten dan:

- de kast van de Siemens is mooi, maar mooie en goede stevige kasten zijn er volop bij Alternate
- de Siemens heeft een voeding van maar 400W, op het randje dus en zal te zwak zijn bij een eventuele upgrade
- de 9600GT is een aardige kaart, maar daar is dan ook alles mee gezegd
- de Siemens heeft een micro-atx bordje, een gewone ATX is handiger
- en voor 800,- euro is echt iets beters samen te stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan