Nieuwe pc, even controlleren alstublieft

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulvanhoek

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Hallo,

Mijn broertje wil een pc kopen, ik heb dit voor hem samengesteld bij de azerty. Windows heb ik en ik heb ook een hdd liggen.
Dit is wat ik zelf had bedacht:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...469911]=1&product[363613]=1&product[387165]=1

Kunnen jullie even kijken of dit iets is. Hij wil graag spellen kunnen spelen zoals mw3 maar ook weer spellen zoals minecraft enzo. Waar zou ik iets kunnen corigeren. Waar mag wat vanaf kwa prijs en waar moet wat meer geld in?

Alvast bedankt!!

M.v.g. Paul

hallo Paul.

al met al een zeer leuk systeem voor die prijs, goede onderdelen in principe.
als hij geld over heeft zou ik persoonlijk 2 dingen iets verhogen.namelijk:

ramm van 4 naar 8.
je schrijft dat hij graaag mw 3 speelt, dat loopt met 8 gb ramm een stuk prettiger als 4.
aangezien een 64 bits windows al best wat weg snoept.

de videokaart.
het is een leuk ding,kan er ook goed mee door, maar ik heb 2 alternatieve voor je.
nvidia gtx 550 ti 1gb kaart. kost 106.- is een goede low budget gaming card.
radeon hd 6850 komt beter uit de test als de bovenstaande kaart en scheelt maar 10tje. komt dan dus op 116.-

je zegt zelf al windows te hebben liggen, ik denk dat je het zelf al weet maar voor eventueele problemen, voor meer als 3,5 gig ramm heb je een 64 bits versie nodig.
32 bits ondersteunt maar tot 3,5

m.v.g Yuri

Hallo , welkom op helpmij.nl

Ik mis van jou een Budget , max geld die je eraan uit wilt geven ( hier zal ik altijd onder blijven als ik iets voor je samen stel )
De call of duty reeks en minecraft kan je al met een zwakke pc goed spelen , ben je van plan om battlefield of crysis ( toekomstige spellen + ) te gaan spelen dan moet je al gauw denken aan een videokaart van minstens 120 euro en 8gb ram.

Wat doe je nog verder met de pc .. photoshop ? video editing ? elke kleine detail kan belangrijk zijn
De voeding die jij gekozen hebt is niet echt top , beter pak je een corsair builder series voor de lagere wattage zoals 430 watt tot 500watt
Wat voor randapparatuur heb jij zelf al thuis ? kabels scherm en alles noteren aub

Wil je ( je broertje ) een stille pc , heb je nog eisen ?
Nogmaals : vergeet je budget niet te noteren want dat is het aller belangrijkste

Hallo,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ja sorry was ik helemaal vergeten. Het budget is rond de 500 maar als het nodig is mag het er wel wat overheen. Hij heeft geen muis/toetsenbord of monitor. Maar zoals je kunt zien staan die ook in het winkelmandje. Internet kabel licht er al en verder worden de kabels erbij geleverd of liggen ze hier al.

Over de voeding heb je helemaal gelijk, de builder serie is een betere serie dus ik zal wel een andere voeding uitzoeken.

Windows is 64 bits en ik had juist voor 1 ripje van 4 gekozen zodat hij later nog kon uitbreiden als dar nodig was. Maar zoals jullie het brengen kan ik daar ook wel acht van maken.
Er zullen waarschijnlijk geen zware spellen op gespeeld worden en ik heb al tegen hem gezegd dat als hij echt wou gaan gamen dat ie er dan veel meer geld in met steken. Maar ik denk dat het verder met deze pc goed te doen is. Hij gaat ook niet photoshoppen ofzo. Af n toe een spelletje. Internetten, films kijken. En daar zal het wel op neer komen.

Ik zal morgen wel even naar die videokaarten kijken, want ik zit nu op mn telefoon.

Alvast bedankt en jullie horen nog van mij!

Paul

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B362480%5D=1&product%5B387165%5D=1&product%5B396818%5D=1&product%5B410215%5D=1&product%5B441860%5D=1&product%5B34640%5D=1&product%5B358095%5D=1&product%5B363620%5D=1&product%5B338876%5D=1

Zou ik doen. Een HD6850 is een stuk krachtiger dan die GTS450, verder zit er een moederbord in met 4 geheugensloten. Ik heb gekozen voor de i3 2120 ipv. de 2130 die 20 euro duurder is voor 100Mhz meer snelheid. Die 100Mhz clock je er dan net zo lief zelf bij. De 430 watt voeding is verder ruim voldoende.

Volgens mij mis je een DVD drive? Of hoeft hij die niet?

Hallo,

Hij wou toch draadloos. Ik heb even gekeken en het lijstje weer veranderd. Nu kom ik op dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...392769]=1&product[395643]=1&product[441437]=1

Is dit iets? Dvd brander was ik inderdaad vergeten. In mn eigen pc ook haha
Verder heb ik me een beetje moeten inhouden want hij wil niet meer uitgeven zegt hij.

Is dit iets of moet hij er meer geld voor opzij zetten?

Alvast bedankt!

(Is crosair niet beter bij een asus mobo? en volgens mij gaat msi en asus ook beter samen?)

Wil je hem zelf inelkaar zetten ?
de samenstelling is goed maar als je hem samengesteld moet hebben door azerty dan ga je het niet halen met die budget

Hallo,

Oke, fijn!
Ja ik ga hem zelf in elkaar zetten. Heb daar al veel ervaring mee en het blijft leuk om te doen haha

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan